Skip to main content

Trein afbeeldingen NS app

Ik zag dat de VIRMm in Flow kleuren in de app stond. De tekening hiervan is heel anders dan die van andere treinen. Ool de ICNG heeft een meer realistische tekening. 

De afbeeldingen lijken op die van Arthurstreinenpagina. Zal het ooit zover komen dat elke trein zo’n afbeelding krijgt? Het is mooier dan die simpele tekeningen (ookal heeft dat ook wel iets). 

• Op het juiste spoor
  • 13 januari 2025

iPhone heeft al wel bij alle treinen een realistische tekening. Dezelfde als die op Arthurstreinenpagina.

Sem
  • Developer NS app
  • 20 januari 2025

@Brian.S Fijn dat het in de smaak valt!

Vorige week hebben wij inderdaad een update doorgevoerd. Nu gebruiken wij onder andere de afbeeldingen van Arthurstreinenpagina. Daarnaast hebben wij de logica verbeterd; bijvoorbeeld de differentiatie van de verschillende VIRMs. 

Zal het ooit zover komen dat elke trein zo’n afbeelding krijgt

Vorige week kon het aan caching liggen. Als het goed is heeft nu elke NS trein een afbeelding van Arthurstreinenpagina. Mocht je toch iets anders zien? Dan hoor ik het graag.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 20 januari 2025
Sem schreef:

@Brian.S Fijn dat het in de smaak valt!

Vorige week hebben wij inderdaad een update doorgevoerd. Nu gebruiken wij onder andere de afbeeldingen van Arthurstreinenpagina. Daarnaast hebben wij de logica verbeterd; bijvoorbeeld de differentiatie van de verschillende VIRMs. 

Zal het ooit zover komen dat elke trein zo’n afbeelding krijgt

Vorige week kon het aan caching liggen. Als het goed is heeft nu elke NS trein een afbeelding van Arthurstreinenpagina. Mocht je toch iets anders zien? Dan hoor ik het graag.

Op android is nogsteeds alles behalve de VIRMm het oude, android is zeker weer later met deze update? 😔

Sem
  • Developer NS app
  • 20 januari 2025
Gorott schreef:

Op android is nogsteeds alles behalve de VIRMm het oude, android is zeker weer later met deze update? 😔

Dit kan nog steeds de caching zijn, dit kan per Android telefoon verschillen. Je kan proberen de cache te verwijderen/legen. Dit kan je doen door naar je systeem instellingen te gaan van de telefoon, daarna `Apps` → `NS` → `Opslag of Storage` → `Cache verwijderen/legen of Clear Cache`. De exacte stappen kunnen verschillen per telefoon, en besturingsysteem. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 20 januari 2025
Sem schreef:
Gorott schreef:

Dit kan nog steeds de caching zijn, dit kan per Android telefoon verschillen. Je kan proberen de cache te verwijderen/legen. Dit kan je doen door naar je systeem instellingen te gaan van de telefoon, daarna `Apps` → `NS` → `Opslag of Storage` → `Cache verwijderen/legen of Clear Cache`. De exacte stappen kunnen verschillen per telefoon, en besturingsysteem. 

Inderdaad ook ik heb nu de nieuwe afbeeldingen, dankjewel!

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 20 januari 2025

Hier inmiddels ook de nieuwe plaatjes. En nu ik er toch naar kijk zie ik een paar kleine dingetjes:

Bij de Intercity naar Berlijn wordt nu de verkeerde locomotief (volgens mij de TRAXX) weergegeven ipv de Vectron:

Bij ICR-TRAXX wordt nog wel de oude afbeelding weergegeven, al kan ik me ook voorstellen dat dit bewust is i.v.m. het uit dienst gaan van deze treinen:

Bij de EuroCity bijvoorbeeld, wordt helemaal nog geen materieel getoond (al is het materieel hier uberhaupt niet bekend in de NS app).

Sem
  • Developer NS app
  • 21 januari 2025
JurgenH schreef:

Bij de Intercity naar Berlijn wordt nu de verkeerde locomotief (volgens mij de TRAXX) weergegeven ipv de Vectron:

Dankjewel voor het opmerken, ik ga bespreken met het team.

JurgenH schreef:

Bij ICR-TRAXX wordt nog wel de oude afbeelding weergegeven, al kan ik me ook voorstellen dat dit bewust is i.v.m. het uit dienst gaan van deze treinen:

Scherp! Dit is inderdaad een bewuste keuze geweest. Voor de aankomende tijd behouden wij de oude afbeeldingen van de ICR-rijtuigen.

JurgenH schreef:

Bij de EuroCity bijvoorbeeld, wordt helemaal nog geen materieel getoond (al is het materieel hier uberhaupt niet bekend in de NS app).

Dat is correct. Helaas beschiken wij (nog) niet over de juiste data van de EuroCity.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 21 januari 2025

Dank voor de update! 

Overigens mooi dat er nu iemand vanuit het developer team (in dit geval de app) actief is hier op de community. Wat mij betreft een zeer welkome toevoeging!

Sem
  • Developer NS app
  • 27 januari 2025

Even een update. De blauwe Eurostar e320 is toevoegd, samen met extra informatie van de Eurocity (i11 rijtuigen). Plus een geupdate TRAXX ​@JurgenH 

IC Berlijn
e320
i11

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 27 januari 2025

@Sem Een Traxx voor de IC Berlijn? Gezien het nummer moet dat plaatje een Vectron zijn.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 27 januari 2025
Sem schreef:

Even een update. De blauwe Eurostar e320 is toevoegd, samen met extra informatie van de Eurocity (i11 rijtuigen). Plus een geupdate TRAXX ​@JurgenH 

Super! Dat ziet er een stuk beter uit zo. 😊

De TRAXX voor de IC-Berlijn moet inderdaad nog een Vectron worden, maar dat was ook met de oude afbeeldingen al zo.

Bij de ICD is ie ook netjes geüpdatet:

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 27 januari 2025

Beetje off topic, maar ook fijn dat wij android gebruikers nu een kaart hebben bij treininformatie in de update van 8.14.2 :)

Heb er een lange tijd op gewacht ook omdat iOS gebruikers het al een langere tijd hadden, heel fijn.

Sem
  • Developer NS app
  • 28 januari 2025
Daniel schreef:

@Sem Een Traxx voor de IC Berlijn? Gezien het nummer moet dat plaatje een Vectron zijn.

JurgenH schreef:

De TRAXX voor de IC-Berlijn moet inderdaad nog een Vectron worden, maar dat was ook met de oude afbeeldingen al zo.

Thanks voor het opmerken! Ik neem het mee terug het team in :) Hopelijk is dit snel gefixt, en dus correct.

Sem
  • Developer NS app
  • 28 januari 2025

Het probleem m.b.t. de TRAXX ↔ Vectron afbeelding is verholpen. Het kan voorkomen dat de locomotief en rijtuigen (nog) niet visueel op elkaar aansluiten, bij bijvoorbeeld de IC Berlijn.

Reageer