beantwoord

Trein voor overstap niet te zien in app. Had 8 min overstaptijd. Wel de volgende trein over 38min te zien .

  • 18 May 2023
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Ik kwam 17mei met de trein van 20.05 uit Rotterdam en wil in Utrecht overstappen in de trein naar Arnhem. Zou om 20.53 vertrekken.

Trein voor overstap niet te zien in app. Had 8 min overstaptijd. Wel de volgende trein over 38min te zien.

Kreeg later in de app te zien dat ik helemaal niet kon overstappen.

 

 

Toch de goede trein kunnen pakken gelukkig.  Gerard

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 May 2023, 11:36

Bekijk origineel

5 reacties

Bedankt voor jullie reacties , en ik heb nu bij de opties extra overstap tijd uit gezet.

Ik wist niet meer dat hij aan stond !

Gerard

De NS app heeft wel vaker dat het denkt dat bepaalde overstappen (vaak van 3-7 minuten) niet haalbaar zijn, al is het op hetzelfde perron. Wat ik zelf altijd doe is bij het overstapstation in de app kijken bij vertrektijden hoe laat er een betere optie gaat. Dit scheeldt vaak onnodig overstappen of langere reisduur. 

Reputatie 7
Badge +3

De trein uit Rotterdam kwam om 20.45 uur (3 minuten te laat) aan in Utrecht op spoor 11. De trein naar Arnhem vertrok om 20.53 uur vanaf spoor 19. Volgens mij zou 8 minuten voor die overstap ruim voldoende moeten zijn.

Heb je toevallig in de app onder ‘Reisopties’ extra overstaptijd ingesteld? En wanneer heb je precies in de app gekeken? Want in Gouda had de trein nog +5, dus misschien dat de app er op dat moment nog van uitging dat je 'maar’ 6 minuten overstaptijd had.

Reputatie 7
Badge +2

De NS-app heeft er de laatste tijd een handje van om adviezen die door vertraging niet meer mogelijk zijn in zijn geheel niet meer te vertonen. Dit in plaats van een melding dat de overstap niet meer mogelijk is.

Laatst had ik het zelfs met een reis Amersfoort - Groningen, waarbij de trein waarop ik in Zwolle zou overstappen +10 had. Uit de reisplanner kwam toen op dat halfuur opeens helemaal geen reismogelijkheid meer tevoorschijn terwijl ik de reis in werkelijkheid probleemloos heb kunnen maken.

Badge +3

Rit 575 had +5 vanuit Gouda, en dan zou voor de overstap 5 minuten over blijven. Voor Utrecht zou dat genoeg moeten zijn voor spoor 11 naar 19, maar de planner denkt daar dus anders over.

Als de overstap bij vertrek vanuit Rotterdam al niet getoond werd, kijk inderdaad even bij Reisopties of er extra overstaptijd ingesteld staat.

Reageer