beantwoord

treindienst vrijdag 27 december Deventer - Duivendrecht

• 20 december 2019
  • 18 reacties
  • 378 Bekeken

Reputatie 2

iedere vrijdag, ook 27 december, ga ik om 5.33 van Deventer naar Utrecht. deze verbinding wordt helaas niet getoond in de reisplanner, de eerste trein gaat om 6.03 uur.

is hier een reden voor, 27 december is voor mij een werkdag en zo kom ik te laat.

icon

Beste antwoord door Momo 20 december 2019, 21:26

Als ik in de reisplanner op de website plan naar Duivendrecht plan dan komt die er ook niet uit. Maar de 5:33 rijdt in ieder geval wel vanaf Deventer naar Utrecht, dan zal het euvel liggen in de aansluiting/overstap op Amersfoort naar Duivendrecht. Maar als ik die los plan, dan komt die er ook gewoon uit.

Wat het probleem denk ik is dat normaal de trein vanuit Deventer in Amersfoort op spoor 6 aankomt en de trein naar Duivendrecht van 7 vertrekt. Maar de 27e komt de trein vanuit Deventer aan op 5a en dan is de overstap van 3 minuten te kort en wordt daarom niet getoond.

Als u een beetje kunt sprinten en strategisch in de trein gaat zitten (dicht bij de trap uitstappen), dan kunt het misschien nog halen.  Maar wel vreemd dat voor 1 dag een ander spoor gepland is. Want de 30e en 31e is het weer gewoon spoor 6 waar de trein vanuit Deventer aankomt.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd, ik krijg hem gewoon uit de reisplanner

Reputatie 2

Op mijn iPad verschijnt dit

Reputatie 2

ik heb overigens verwarring veroorzaakt, de trein gaat naar Utrecht, ik moet naar Duivendrecht. al die Drechten ook …  sorry

Reputatie 7
Badge +3

Als ik in de reisplanner op de website plan naar Duivendrecht plan dan komt die er ook niet uit. Maar de 5:33 rijdt in ieder geval wel vanaf Deventer naar Utrecht, dan zal het euvel liggen in de aansluiting/overstap op Amersfoort naar Duivendrecht. Maar als ik die los plan, dan komt die er ook gewoon uit.

Wat het probleem denk ik is dat normaal de trein vanuit Deventer in Amersfoort op spoor 6 aankomt en de trein naar Duivendrecht van 7 vertrekt. Maar de 27e komt de trein vanuit Deventer aan op 5a en dan is de overstap van 3 minuten te kort en wordt daarom niet getoond.

Als u een beetje kunt sprinten en strategisch in de trein gaat zitten (dicht bij de trap uitstappen), dan kunt het misschien nog halen.  Maar wel vreemd dat voor 1 dag een ander spoor gepland is. Want de 30e en 31e is het weer gewoon spoor 6 waar de trein vanuit Deventer aankomt.

Reputatie 2

en als ik de verbinding op de dag voor kerstmis opvraag geeft de reisplanner mijn treinen wel

Reputatie 7
Badge +3

Zoals in mijn reactie hierboven aangegeven, op de 27e is de trein uit Deventer gepland op een ander spoor in Amersfoort (waarom is mij ook even een vraagteken) en dan is de overstaptijd te kort volgens de norm.

Reputatie 2

Bedankt, een duidelijk antwoord, overstap in Amersfoort te kort. dan komt wel de vraag in mij op waarom de trein uit Deventer naar spoor 5a moet. ik haal dat wel maar deze overstap is erg belangrijk voor reizigers uit Twente die zo vroeg mogelijk naar Schiphol willen. veelal met grote koffers, een kritische verbinding want de eerste. weet de ns-planner die dit aanpast wat hij aanricht? misschien kan hierop via de moderator een antwoord komen.

Het heeft inderdaad met de overstap te maken die te krap is, wat Momo al aangeeft. Je kunt dus wel met de 05.33 trein. In Utrecht kan je om 06.37 in de trein naar Duivendrecht. Als je de trein eerder red, dan is dat mooi, maar het is die dag geen officiële overstap. 

Reputatie 2

toch zou ik graag willen weten of de planner die dit aanpast zich realiseert wat de gevolgen zijn. en dit alsnog aanpast. Via Utrecht is voor mij geen optie maar dat is een lang en ingewikkeld verhaal. wat ik graag uit de doeken doe in een nieuwe topic. maar niet meer vanavond… 😄

Reputatie 7
Badge +3

Als ik de vertrektstaten van de 27e en die andere dagen met elkaar vergelijk, zie ik meer vroege treinen die anders van 6 vertrekken maar op de 27e van een ander spoor, tot zo rond 6:30. 

Zou het kunnen dat er toch iets van werkzaamheden zijn in de nacht/vroege ochtend waardoor spoor 6 even niet gebruikt kan worden? Zou ik eerlijk gezegd niet verwachten de nacht na 2e Kerstdag, maar je weet maar nooit.

Als het hetzelfde onderwerp betreft, dan hoef je niet een nieuw topic te starten hoor! Maar ik kan dit natuurlijk voor je navragen.

Ik heb zojuist een collega gesproken die op onderzoek uitgaat. Zodra ik een reactie heb, dan koppel ik het hier terug. 

Reputatie 2

bij voorbaat dank voor je moeite Rizana. 

de reden waarom ik naar Duivendrecht reis gaat terug naar 9 december 2012, opening Hanzelijn. ik denk nog even na wat de centrale vraag van zo’n topic zou moeten worden.

Prettig weekend.

Badge +3

Je kunt bij het aanmaken van een topic aangeven of het een vraag of discussie is.

Wees dus vrij om ervaringen en/of foto’s te delen in een topic dat geen antwoord behoeft, maar interessant kan zijn voor iedereen die meeleest of naar informatie zoekt.

Reputatie 2

inmiddels heb ik een nieuwe topic gestart met de titel 10 jaar van Olst naar Hoorn. daar kun je lezen waarom bovengenoemde aansluiting in Amersfoort voor mij actueel is. lees en huiver 🥴

suptopic is dienstregeling. 

Ik heb helaas nog geen reactie, ik hou je op de hoogte. Hopelijk was je vandaag op tijd. 

Reputatie 2

het antwoord staat (zeer uitgebreid) in topic “waarom werd de aansluiting in Amersfoort verbroken”. ik was inderdaad op tijd vandaag, dankzij een meedenkende machinist en ondanks roestrijden in Stroe.

het is voor mij onbevredigend waarom het op een “normale” vrijdag wel kan maar vandaag niet. denk niet aan mij, ik red mij wel, maar aan de reizigers voor wie het de eerste verbinding naar Schiphol is en die krap een vliegtuig moeten halen. die hebben al genoeg stress. maar geen alternatief. het is de eerste trein. wellicht helpt mijn relaas om het belang, meer dan bij andere treinen, te onderstrepen. ik kopieer dit naar de andere topic, dan kan het wat mij betreft worden afgesloten.

Ik heb het antwoord in het topic gelezen, fijn dat het nu duidelijk is! Ik wens je veel goeds toe in 2020.

Reputatie 2

ik had nog een ingeving die veel problemen had kunnen voorkomen, zie topic “waarom werd de  aansluiting in Amersfoort verbroken”. iets voor volgend jaar? ik zal het in de gaten houden 🤗

Reageer