Het valt me op dat de treinlengte in de reisplanner regelmatig op het laatste moment (minder dan 60 minuten voor vertrek) wordt gewijzigd, 9 van de 10 keer verkort. Zo'n trein is op dat moment meestal al vertrokken vanaf het beginstation. Er staat dan geen melding bij dat er een kortere trein rijdt dan gepland. Het is ook niet zo dat er dan onderweg een stel defect is geraakt o.i.d., want het gebeurt ook regelmatig dat een VIRM-6 opeens verandert in een VIRM-4. Het lijkt me sterk dat er twee defecte bakken tussenuit worden gehaald
Ik ben zo'n idioot die makkelijk een half uur of een uur eerder van huis gaat om een korte trein te vermijden. Dan is het wel vervelend als je er opeens toch in belandt.
Waar wordt die informatie in de planner op gebaseerd? Hoe kan het dat het op het laatste moment wordt gewijzigd? Is voor reizigers ergens de “echte” planning te zien?
Concreet voorbeeld: de intercity van Utrecht naar Eindhoven op zaterdag 22-2-2020 om 0.09 uur. Om 23.30 uur stond deze nog gepland als VIRM4+4. Op het station aangekomen was dit opeens VIRM-4.
Beste antwoord door Edwin
In je concrete voorbeeld zie ik een trein die je voor 0:00 opvraagt en ná 0:00 pas daadwerkelijk neemt.
Ik denk dat het 'm daarin zit, maar handig is anders.