beantwoord

treinplanner met optie Alleen Sprinter

]Ik hou van fietsen en ben erg gehecht aan mijn eigen fiets. Meestal neem ik deze mee op een dragertje achterop mijn auto. Vanwege het milieu wil ik me graag samen met mijn eigen fiets duurzamer vervoeren. Met de trein bijvoorbeeld. De intercity's hebben een hoge smalle in/uitstap en weinig ruimte voor fietsen. Ik ga daarom liever met een sprinter. De meeste daarvan hebben een gelijkvloerse in/uitstap met het perron en veel meer plaatsruimte voor de fietsen. Tot mijn vreugde zag ik vandaag in de NS Reisplanner de mogelijkheid om bij het plannen de optie Alleen Sprinter aan te kruisen, maar wat ik ook doe, ik krijg steeds deze melding:
Alleen sprinters-optie niet beschikbaar
Alleen sprinters is niet beschikbaar bij reisvragen waar een adres of postcode in de zoekopdracht is gebruikt.
Terwijl ik in de planner geen postcode of adres gebruik. Doe ik iets fout? Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het een fout in de Planner?
Ap Zwinkels
icon

Beste antwoord door Momo 25 januari 2019, 16:39

Ik had deze optie nog nier eerder gezien. Zojuist even geprobeerd en bij mij doet de planner het wel. Maar ik zoek dan wel van station naar station.
Vul ik een postcode in dan krijg ik inderdaad de melding die jij ook krijgt.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik had deze optie nog nier eerder gezien. Zojuist even geprobeerd en bij mij doet de planner het wel. Maar ik zoek dan wel van station naar station.
Vul ik een postcode in dan krijg ik inderdaad de melding die jij ook krijgt.
Hallo Ap Zwinkels, welkom op onze Community!

Ik heb er even naar gekeken en zie dat de optie bij mij ook werkt. Ik heb Google Chrome gebruikt en dan inderdaad zoals Momo ook aangeeft de stations ingevuld. Op welk traject probeer je je reis te plannen en voor welke datum? Dan kunnen we dit ook even voor je checken.
Bedankt Momo,

Ik heb het weer eens geprobeerd en nu werkt het goed op www.ns.nl/reisplanner. Op mijn iPhone heeft de NSreisplanner-app niet eens de mogelijkheid om voor "alleen sprinters" te kiezen. Dat is toch wel een gemis.

Reageer