beantwoord

Treinstel info ineens verdwenen uit de IOS reisplanner app?

• 25 februari 2018
  • 9 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 2
Heb ik laatst nog reclame gemaakt voor de treinstel info in de IOS reisplanner app (handig om te gebruiken bij plaatsbepaling op perrons). In de Androidversie bleek dit nog niet te zijn ingevoerd en zou dit gaan gebeuren. Tot mijn grote verbazing is het nu in de IOS versie ook verdwenen. Niet handig, de treinen Roosendaal-Zwolle kunnen op zondag tegenwoordig van 3 tot 8 treinstellen lang zijn. Plaats op de perrons is zo weer gokken geblazen. Hopelijk weer een foutje? ?

icon

Beste antwoord door Iris NS 26 februari 2018, 14:25

Ik heb het aangekaart, maar het kan het 'm vandaag er inderdaad ook in zitten dat de API-gegevens een beetje van de leg zijn. Dit gaf een storing in de Reisplanner. Misschien dat het deze gegevens dus ook getroffen heeft. Als jullie het morgen nog steeds ervaren, willen jullie dit dan aangeven?
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Zwolle is lastig want busvervoer Kpnz en zo.

Voor jou (en iedereen met rolstoelen, kinderbuggy en zo) dus zelf assistentie verlenen en kijken hoe ver je komt...
Reputatie 7
In de Android versie doet ie gewoon allebei de dingen 🙂
Reputatie 7
Badge
Er klopten vandaag wel meer dingen niet in materieel. Ik denk dat de achterliggende systemen een beetje van slag waren. Zo had ik vandaag een SLT in de sprinter Utrecht-'t Harde in plaats van een DDZ (die in mijn dienstkaartje en materieelsamenstelling weergegeven werd). De volgende trein die ik moest rijden, was wel keurig de DDAR die ik had moeten hebben.
Reputatie 7
Badge
Er klopten vandaag wel meer dingen niet in materieel. Ik denk dat de achterliggende systemen een beetje van slag waren
ik schreef elders al dat het een wonder is dat NS nog treinen kan laten rijden, als ze niet eens weten waar ze zijn 😉
Ik heb het aangekaart, maar het kan het 'm vandaag er inderdaad ook in zitten dat de API-gegevens een beetje van de leg zijn. Dit gaf een storing in de Reisplanner. Misschien dat het deze gegevens dus ook getroffen heeft. Als jullie het morgen nog steeds ervaren, willen jullie dit dan aangeven?
Reputatie 7
Badge
Er klopten vandaag wel meer dingen niet in materieel. Ik denk dat de achterliggende systemen een beetje van slag waren
ik schreef elders al dat het een wonder is dat NS nog treinen kan laten rijden, als ze niet eens weten waar ze zijn ;)
Dat zal me leren uitleg proberen te geven.
Reputatie 6
Ik miste de materieelsamenstelling ook al in de iOS-app. Hopelijk is het iets heel tijdelijks!
Badge +3
De lengte in de Android app was ook van de leg, terwijl ovtijden.com gewoon toont wat er rijdt (een VIRM-6 om 18:04 en een VIRM-4 om 18:34 van Amsterdam naar Vlissingen)..

App gaf 10 delen aan. Surprise!
Reputatie 7
Badge
Dat zal me leren uitleg proberen te geven.
@Edwin, je uitleg wordt zeer op prijs gesteld!

Dat ik af en toe wat cynisch ben, heeft niets met jouw input te maken. Integendeel!
Zie dat meer in verband met de onprettige reizigerservaring tijdens verstoringen. Bijvoorbeeld dat dichte antivorst-verwarmde wachthuisjes op kale perrons stilletjes zijn gesaneerd en vervangen door windschermen of open hokje, waar je je vijand niet eens bij -5 laat wachten.
Ik kan dat ook uiten op Radar, Kassa of GeenStijl, maar dit is een passender omgeving, zeker nu is duidelijk geworden dat er een beleid is ingevoerd dat droog en warm wachten hoort bij consumeren in AH2Go en dergelijke.

Reageer