Uitval trein / NS reisplanner

• 16 februari 2015
  • 5 reacties
  • 332 Bekeken

Vanochtend liet NS in volle vaart de intercity van 6:39 naar Utrecht het station 's Hertogenbosch voorbij rijden. Totaal geen uitleg waarom deze trein leeg(!) voorbij reed. Het bord meldde slechts 'Niet instappen'.
De NS Reisplanner app vermeldde ten onrechte dat deze trein wel gewoon reed, ook nadat hij al leeg voorbij gereden was. Is dit een manier om hogere punctualiteitscijfers te halen? Ik vind het in ieder geval heel storend, want het kwartier vertraging (uiteindelijk 20 minuten) dat ik zo opliep had ik liever thuis nog nuttig besteed! Waarom vermeldt de NS Reisplanner aantoonbaar onjuiste informatie?

5 reacties

Misschien vanwege Oeteldonk (carnaval ) ?
Reputatie 3
Badge
Volgens ovtijden.com heeft hij inderdaad niet gereden, maar er is geen reden vermeld. Ook niet vanaf Eindhoven, trouwens; hij is pas in Utrecht vertrokken.
Reputatie 1
Badge
dus het was een andere trein-of wat ''leeg mat''(erieel) heet. Doet de reden er nou echt toe?
Reputatie 2
komt ook voor dat een sterk vertraagde trein op een bepaald station wordt opgeheven wegens te hoog opgelopen vertraging. De lege trein rijdt vervolgens door naar een station verderop zijn route om daar weer op tijd te starten. En zón lege trein heb je wellicht voorbij zien rijden.
Deze trein was niet vertraagd toen hij het perron voorbij raasde. En vertrekken met enkele minuten vertraging is heel normaal voor deze trein. Was er misschien gewoon geen personeel?

De Reisplanner app meldde een treindienst als normaal, zelfs nadat de trein voorbij geraasd was. Omdat de trein al zo'n 25 minuten eerder leeg vanuit Eindhoven vertrok, was dit toch geen laatste minuut situatie, en had NS dit toch echt moeten communiceren naar de klanten.

Reageer