beantwoord

Utrecht Goes via Haarlem

• 21 September 2021
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Zaterdag ga ik zonder kortingskaart deze route maken. Ik ga naar het Teylers museumimuseum Haarlem. Ik wilde een 'via-route' plannen dus om het goedkoper te maken. Zoals ik uit andere topics denk te begrijpen is dit niet meer mogelijk en moet ik gewoon twee enkele reizen doen die dag?

Ik heb enkele concrete vragen:

De NS planner geeft alleen via Amsterdam aan als ik Utrecht via Haarlem naar Goes invul. Dan kost het 24,70. 

Waarom kan de NS planner niet via Haarlem aangeven en de kosten laten zien? En doet hij dit wel van Amsterdam?

Klopt het dat ik geen online ticket aan kan maken Utrecht-Haarlem-Goes?

Er zit niets anders op dan 2 enkele reizen te maken denk ik? (Utrecht-Haarlem en Haarlem-Goes)

Of is er nog een goedkopere optie?

Ik zie ineens NS flex staan voor 2 euro. Is dit slim om voor 1 maand NS flex weekend voordeel aan te schaffen?

En los van aanstaande zaterdag:

Hoe lang zou je eigenlijk uit mogen checken op een station en weer in checken dat het nog gezien wordt als diezelde reis?

Nou dank voor het meedenken alvast. Vrgr Jes

icon

Beste antwoord door Thom 21 September 2021, 11:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Waarom kan de NS planner niet via Haarlem aangeven en de kosten laten zien? En doet hij dit wel van Amsterdam?

U kunt een via verbinding aangeven via Haarlem

Klopt het dat ik geen online ticket aan kan maken Utrecht-Haarlem-Goes?

Met e-tickets als de jongerenkaart kan dat niet. als u geen via station op kunt geven zal dat dus niet werken.

Er zit niets anders op dan 2 enkele reizen te maken denk ik? (Utrecht-Haarlem en Haarlem-Goes)

Als u langer dan 35 minuten uitcheckt is dat een goede optie. Het Teylermuseum is een van de meest interessante wetenschapsmusea van Nederland en het is zeker een kwartier lopen, dus dat redt u niet in 35 minuten.

Of is er nog een goedkopere optie?

Dat hangt van uw overige reisgedrag af.

Ik zie ineens NS flex staan voor 2 euro. Is dit slim om voor 1 maand NS flex weekend voordeel aan te schaffen?

Dat is een hele geringe investering die veel oplevert en dat zou ik altijd doen, ook al is het maar voor één reis. Er zijn ook alternatieven.Treinreizen is rekenen.

Als u van plan bent regelmatig musea overal in Nederland te bezoeken, is Weekendvrij voor 31 euro een goede optie. Het is persoonlijk, maar ik gebruik daar Dalvrij voor.

En los van aanstaande zaterdag:

Hoe lang zou je eigenlijk uit mogen checken op een station en weer in checken dat het nog gezien wordt als diezelde reis?

Maximaal 35 minuten. Dat is algemeen geldig bij een reis met een ov-chipkaart.

Hoi Thom, super bedankt voor je snelle reactie.

Één ding blijft echter vreemd. 

Ik vul bij "via" echt Haarlem in maar de planner geeft alleen de route Utrecht-Amsterdam-Goes aan.

En bug.…? Of een andere reden. Hopelijk weet iemand dit.

Maar goed, ik ga flex dal voordeel nemen voor 5 euro hebiknubedacht. De dag ervoor maak ik ook een trein reis. 

vriendelijke groet Jes

Reputatie 7
Badge +3

Één ding blijft echter vreemd. 

Ik vul bij "via" echt Haarlem in maar de planner geeft alleen de route Utrecht-Amsterdam-Goes aan.

En bug.…? Of een andere reden. Hopelijk weet iemand dit.

De trein van Amsterdam naar Goes stopt in Haarlem. Het advies klopt dus :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Als u via Haarlem naar Goes wilt reizen, gaat dat vanaf Utrecht inderdaad via Amsterdam  en daarna Haarlem-Goes.

Oeps....... Haha. Mrfreeze en Thom, dank jullie

Reputatie 6
Badge +1

Als je ook nog terug wilt-ook bvb pas op de ZO, dan is 1 maand weekendvrij met FLEX al voordeliger=31 eur/mnd. Als de tijd te kort is om nog chipkaart etc te regelen-dan kan je voor retour zelfde dag de HTT=holland travel ticket kopen, off peak, en dan zitten alle bussen er ook bij in. ik meen 43 eur.

De reden dat dit niet in die planners etc zit is ongewtijfeld vrijwel nihil gebruik en grote kosten om elk mogelijk/denkbaar tussen-via-station er in te zetten. Plus dat de mensen die zoiets overwegen toch vrijwel allemaal al een of ander ABO hebben en dus niet in ticketprijzen belang hebben

Ja oke indien retour dezelfde dag was dat ook goed idee geweest! Bedankt voor het meedenken.

Badge +3

Zonder abonnement kost Utrecht - Haarlem - Goes je € 25,50 + € 11,70, onderbreking reis wegens bezoek aan het museum. Kaartjes met een ‘via’ zijn er niet.

Flex Weekend Voordeel geeft 40% korting (op zaterdag en zondag), dus dat is snel verdiend natuurlijk. Een enkele reis via Haarlem kost dan nog € 22,32, maar je moet natuurlijk ook nog terug naar Utrecht.

Met een maandje Weekend Vrij reis je voor € 31 tot wel vijf weekenden gratis, dus na Utrecht - Haarlem - Goes en Goes - Utrecht (terugreis ook in het weekend) heb je dat er al dik uit.

Heb je nog geen persoonlijke ov-chipkaart dan wordt het lastig, want de levertijd (en ingangsdatum van NS Flex) is dan altijd minimaal 7 dagen na bestellen. Dan zou je het museumbezoek een weekje op moeten schuiven.

En tenslotte, als je nog geen 19 bent is er het Jongeren Dagkaartje voor € 7,50 waarmee je met alle NS treinen mag.

Reageer