beantwoord

Vanaf dinsdag weer normale dienstregeling

• 22 april 2020
  • 20 reacties
  • 966 Bekeken

Hoi,

Ik kijk zo een in de reisplanner voor de komende week. Ik ben blij dat mijn spitsintercity dan weer gaat.

Kan ik een kwartiertje langer blijven liggen op dinsdag.

Fijn NS.

icon

Beste antwoord door Robert B 22 april 2020, 22:42

Vraag blijft dus: waarom gaat dit telkenmale fout?  

Blijft een goede vraag, vooral omdat andere partijen (9292, rijdendetreinen en de vertrekstaten op treinposities) het gewoon wél goed hebben. :disappointed_relieved:

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6

De reisplanner is pas vrijdag bijgewerkt. Zou niet zomaar rekenen op dat deze spitsIC daadwerkelijk gaat.

Badge

Die trein rijdt dinsdag niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Is het misschien een idee om bij de planner te zetten dat je niet verder dan een dag vooruit moet plannen? NS communiceert altijd dat de planner uiterlijk 10 dagen van tevoren is bijgewerkt, maar dat is de laatste tijd duidelijk niet het geval. Op zich begrijpelijk, gezien de situatie, maar misschien wel handig om dat ook te communiceren.

Badge +3

Volgens de nieuwspagina gaan de IC's per woensdag 29 april weer rijden.

Lezen mensen! Ja maar waarom wordt dat dan niet gecommuniceerd (net als ‘wat te doen als je Keuzedagen verlopen’ ook niet gecommuniceerd wordt)?

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, volgens de planner rijden er vandaag ook alweer IC Directs tussen Rotterdam en Amsterdam.

En volgens NS:

Daarnaast rijdt vanaf bijna ieder station in Nederland waar normaal ook Intercity’s stoppen, minstens 1 keer per uur een Intercity.

Badge +3

NS Planner is weer van het padje af, zie https://www.rijdendetreinen.nl/vertrektijden/station/rotterdam-centraal en zoek de verschillen.

Planner is weer van het padje af, zie https://www.rijdendetreinen.nl/vertrektijden/station/rotterdam-centraal en zoek de verschillen.

Ja dat de spitsintercity a.s. dinsdag niet rijdt had ik zelf ook wel bedacht. Alleen toch wel weer zeer bijzonder dat NS er nu voor de derde keer in 5 weken erin is geslaagd om een dergelijke onzin-dienstregeling op het internet te zetten.

Bij de vorige keer heb ik al verzocht om alvorens een dienstregeling op het internet te zetten eerst zelf eens kritisch te gaan kijken. Spitsintercity’s gaan volgens mij de komende tijd helemaal niet dus 1 simpele check had al voldoende kunnen zijn om deze dienstregeling niet te plaatsen.

Badge +3

Blijft een goede vraag, vooral omdat andere partijen (9292, rijdendetreinen en de vertrekstaten op treinposities) het gewoon wél goed hebben. :disappointed_relieved:

Met een aantal diensten kan je slecht vergelijken, de vertrekstaten bouwen is relatief een stuk eenvoudiger dan het werken met de patroonritten voor een planner. De huidige situatie maakt dat er ineens af moet worden geweken van allerlei businessrules en vooral aannames die zijn gedaan bij de ontwikkelingen van de afgelopen 25(?) jaar. In de regel ben ik vrij kritisch over zelf veroorzaakte probleemsituaties, maar in dit geval kan ik, vooral in het geval van de planner, tot op zekere hoogte begrijpen dat er wat beperkingen en problemen zijn. Deze situatie had volgens mij niemand kunnen voorzien.

Badge +3

Oh nog eentje.. zie https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2020-04-22/zwolle

Waarom vertrekt de trein naar Amsterdam (146xx) structureel 7 minuten later?

En gisteren (21-04) zelfs +14 tot +17 :rolling_eyes:

Je haalt ‘m prima natuurlijk, maar waarom klopt de reisplanner (alle planners in dit geval) dan niet?

Dat die van NS niet klopt (web en app) is algemeen bekend.. maar als een trein toch echt rijdt waarom niet de juiste tijd geven?

Uiteindelijk is de basis voor (praktisch) alle planners dezelfde datalevering van NS, in het ene of andere formaat. Het voornaamste zal de snelheid zijn waarmee een nieuwe dienstregeling ingeladen kan worden, waarbij je met behoorlijk wat zaken rekening moet houden die haast niet voorzien konden worden. Er zal voor een hoop mensen stof tot nadenken zijn wanneer de ergste gekkigheid voorbij is.

Badge +3

Bummer en dammit!

2e klas tijdreizen voor €16,40 kan ook al niet meer morgen… :joy:

Maar we komen er wel… om een uurtje of half 9 aanwezig? No! (QED)

Oh dat kan al jaren hoor, als je een beetje weet hoe je moet zoeken :heart_eyes:

Badge +3

Ik weet het.. maar bizar advies bij een afspraak tussen 8 en 9 of zo?

Advies klopt, noodzakelijk reismotief zelf bepalen… Dus afspraak toch maar wat eerder (schikt half 8 bij de koffie?)

Nee… later, veel later! Of online.. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +3

De sprinter naar Uitgeest rijdt gewoon, staat alleen niet aangegeven. Maar dit is wel weer een mooi voorbeeld om aan te geven dat de reisplanner hele rare dingen doet en dus niet klopt.

Reputatie 7
Badge +1

Verwacht dat er vandaag weer volop (en mogelijk terecht) geklaagd gaat worden over de reisplanner.

'De trein staat wel in de reisplanner, maar aangekomen op het station rijdt hij toch niet, nu ben ik te laat.' 

'Treinen vallen opeens uit.'

'Er ontbreken reisadviezen in de reisplanner, waardoor ik nu niet weet welke trein ik kan nemen.'

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Reputatie 7
Badge +3

9292 lijkt wel goed weer te geven.

9292 lijkt wel goed weer te geven.

Het zal wel aan mij liggen, maar waarom kan 9292 het wel en NS niet. 9292 houdt ook nog rekening met bussen en zo. Lijkt mij veel ingewikkelder. Iemand een idee?

Is het misschien een idee om bij de planner te zetten dat je niet verder dan een dag vooruit moet plannen? NS communiceert altijd dat de planner uiterlijk 10 dagen van tevoren is bijgewerkt, maar dat is de laatste tijd duidelijk niet het geval. Op zich begrijpelijk, gezien de situatie, maar misschien wel handig om dat ook te communiceren.

Volgens mij is @Robert B in een ander topic al 3 maanden bezig om een 7 in een 3 te laten veranderen. Ik weet even niet meer in welk topic dat was. Dit soort ad hoc oplossingen kan NS nu eenmaal niet. Misschien kan de reisplanner maar beter gewoon uitgezet worden en een verwijzing naar 9292.nl geplaatst worden. Is natuurlijk wel een behoorlijke afgang maar lijkt mij thans voor de reizigers een correcte oplossing.

Badge +3

Toen de NS planner echt de weg kwijt was (begintijd basisdienstregeling) was het wel ineens spontaan mogelijk om ad-hoc naar de 9292 planner te verwijzen of door te linken.

Was niet ideaal omdat je dan vaak ook alle BTM adviezen ‘cadeau’ kreeg, maar beter dan niets.

Het topic over die 7 en 3 is/was deze. Ik heb het opgegeven, maar dat terzijde.

Reageer