Veiligheidsupdate NS apps | NS Community
Sticky News

Veiligheidsupdate NS apps

  • 28 July 2021
  • 3 reacties
  • 814 Bekeken

Vandaag wordt er aan alle NS apps een veiligheidsupdate uitgevoerd, om reizigersgegevens zo goed mogelijk te kunnen beschermen. Dit heeft als gevolg dat het inloggen in Mijn NS accounts binnen de NS app niet meer ondersteund zal worden bij versies lager dan 7.18.0 bij Apple en 6.12.0 bij Android. Voor de NS International app geldt dit voor versies lager dan 5.14.0 bij Apple en 5.13.0 bij Android, voor de NS Labapp geldt dit voor versies lager dan 2.0.1 bij Apple en 1.9.6 bij Android.

Het advies is om de laatste versies van de NS app, NS International app en NS Labapp te installeren. Zonder het inloggen kunnen er in de oude versies nog wel reizen gepland worden. Het inloggen is nodig om de contactgegevens en transacties in te zien en te wijzigen, maar ook voor het aanmelden van een treinreis.

Hieronder een korte Q&A en instructies per app.

Algemeen

Waarom is het belangrijk om de laatste versies van de NS apps te downloaden?
Wij voeren continue updates uit om de veiligheid van jouw persoonsgegevens en alle functionaliteiten in onze NS-apps te kunnen waarborgen. Daarom is het belangrijk om regelmatig de laatste versies van de NS-apps te downloaden.

Waarom is het binnenkort niet meer mogelijk om in te loggen (in Mijn NS) in oudere versies van de NS apps?
Inloggen in Mijn NS geeft toegang tot jouw persoonsgegevens. Om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te kunnen waarborgen in onze NS apps, voeren wij continue updates uit. Oudere versies van onze NS apps kunnen deze veiligheid niet voldoende garanderen. Vanwege nieuwe beveiligingsrichtlijnen, zal NS binnenkort het inloggen in oudere versies van de apps niet langer ondersteunen.

In welke versies van de NS apps is het binnenkort niet meer mogelijk om in te loggen (in Mijn NS)?
Wij hebben verschillende NS-apps waaronder de NS app, de NS Labapp en de NS International app. De versies verschillen per app en per device. Wil je weten om welke versies het precies gaat? Check dan de veelgestelde vragen voor een van onze apps hieronder.

Kan ik de oudere versies van de NS apps nog wel gebruiken?
Ja dat kan. In de oudere versies van onze NS apps kun je nog wel de functionaliteiten gebruiken waarvoor je niet hoeft in te loggen. Zo kun je onder andere de reisplanner gebruiken om een treinreis in te plannen. Het is echter niet meer mogelijk om in te loggen in Mijn NS. Hierdoor komen er een aantal functionaliteiten in de NS-apps te vervallen. Zo kun je niet meer jouw contactgegevens of transacties inzien, is het niet meer mogelijk om jouw treinreis aan te melden via de Treinwijzer of NS Reisassistentie aan te vragen. Voor volledig functionerende apps is het dus belangrijk om regelmatig de laatste versies van onze NS-apps te downloaden


Instructies

Klikt op ‘toon inhoud’ onder de voor jou relevante app voor instructies hoe je kunt controleren welke app versie jij momenteel hebt, welke nodig is voor de volledige functionaliteit en hoe je aan de nieuwste versie kunt komen.

NS app

Hoe zie ik welke versie ik van de NS app gebruik? 
Om te weten welke versie jij momenteel gebruikt, open je eerst de NS app op je mobiele telefoon. Klik onderaan op 'meer'. Vervolgens opent er een nieuw scherm met verschillende opties, klik daarna op 'instellingen'. Onderaan staat de app versie weergegeven.

Apple devices met iOS.

Welke versie van de NS app heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?
Je hebt minimaal versie 7.18.0 of hoger nodig om in jouw Mijn NS account te kunnen inloggen.
Let op: deze versie van de NS app kan alleen geïnstalleerd worden op Apple devices met iOS 12.0 of hoger (vanaf een iPhone 5s of nieuwer, vanaf een iPad Air 1 of nieuwer).

Hoe download ik de laatste versie van de NS app?
Eerst open je de App Store, zoek daarna op de NS app. Heb je de NS app nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je NS app al wel (maar nog niet de laatse versie), klik dan op de knop 'werk bij'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Apple device.

Android devices (Samsung, OnePlus, Xiaomi etc).

Welke versie van de NS app heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?    
Je hebt minimaal versie 6.12.0 of hoger nodig om in jouw MijnNS account te kunnen inloggen.
Let op: deze versie van de NS-app kan alleen geïnstalleerd worden op Android devices met Android 6.0 of hoger.

Hoe download ik de laatste versie van de NS app?
Eerst open je de Play Store, zoek daarna op de NS app. Heb je de NS app nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je de NS app al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'updaten'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Android device.


NS International App

Hoe zie ik welke versie ik van de NS International app gebruik? 
Om te weten welke versie jij momenteel gebruikt, open je eerst de NS International app op je mobiele telefoon. Klik onderaan op 'meer'. Vervolgens opent er een nieuw scherm met verschillende opties, klik daarna op 'instellingen'. Onderaan staat de app versie weergegeven.

Apple devices met iOS.

Welke versie van de NS International app heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?    
Je hebt minimaal versie 5.14.0 of hoger nodig om in jouw MijnNS account te kunnen inloggen.

Hoe download ik de laatste versie van de NS International app?
Eerst open je de App Store, zoek daarna op de NS International app. Heb je de NS International app nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je de NS International app al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'werk bij'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Apple device.

Android devices (Samsung, OnePlus, Xiaomi etc).

Welke versie van de NS International app heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?    
Je hebt minimaal versie 5.13.0 of hoger nodig om in jouw MijnNS account te kunnen inloggen.

Hoe download ik de laatste versie van de NS International app?
Eerst open je de Play Store, zoek daarna op de NS International app. Heb je de NS International app nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je de NS International app al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'updaten'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Android device.


NS Labapp

Hoe zie ik welke versie ik van de NS Labapp gebruik?
Om te weten welke versie jij momenteel gebruikt, open je eerst de NS Labapp op je mobiele telefoon. Klik onderaan op 'profiel'. Vervolgens opent er een nieuw scherm met verschillende opties, klik daarna bovenaan op het tandwiel icoontje. Onderaan staat de app versie weergegeven.

Apple devices met iOS.

Welke versie van de NS Labapp heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?
Je hebt minimaal versie 2.0.1 of hoger nodig om in jouw Mijn NS account te kunnen inloggen.
Let op: deze versie van de NS Labapp kan alleen geïnstalleerd worden op Apple devices met iOS 12.0 of hoger (vanaf een iPhone 5s of nieuwer, vanaf een iPad Air 1 of nieuwer).

Hoe download ik de laatste versie van de NS Labapp?
Eerst open je de App Store, zoek daarna op de NS Labapp. Heb je de NS Lab-app nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je de NS Labapp al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'werk bij'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Apple device.

Android devices (Samsung, OnePlus, Xiaomi etc).

Welke versie van de NS Labapp heb ik nodig om te kunnen inloggen in Mijn NS account?
Je hebt minimaal versie 1.9.6 of hoger nodig om in jouw MijnNS account te kunnen inloggen.
Let op: deze versie van de NS Labapp kan alleen geïnstalleerd worden op Android devices met Android 6.0 of hoger.

Hoe download ik de laatste versie van de NS Labapp?
Eerst open je de Play Store, zoek daarna op de NS Labapp. Heb je de NS Labapp nog niet, dan kun je deze downloaden. Heb je de NS Labapp al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'updaten'. Binnen enkele seconden heb jij de laatste versie beschikbaar op jouw Apple device.


3 reacties

k heb het al een paar keer doorgegeven via Messenger, maar ik wil het nogmaals benadrukken… de NS reisplanner geeft onjuiste informatie. Staat los van stakingen. Ook heb ik de laatste versie gedownload.

Een simpele reis als voor beeld

Tilburg Reeshof - Schiphol op zaterdag 10 september. Reisplanner geeft aan 09:05 vertrek, aankomst Den Bosch 09:28. Vertrek richting Schiphol 10:08. Dat betekent een overstap in Den Bosch van maar liefst 40 minuten, terwijl er om het half uur een trein naar Schiphol gaat. De eerst mogelijkheid zou al zijn om 09:38. Dat is een overstap van slechts 10 minuten. En zo zijn er ook veel andere routes die niet kloppen. Ook naar Schiphol via Breda. Daar gaat een Intercity Direct naar Schiphol eerder dan de reisplanner aangeeft. Een aandachtspuntje lijkt mij.

Badge +3

Het lijkt erop dat u hebt ingesteld dat u extra overstaptijd wil. Dat kan bij de knop Opties. Als u de overstaptijd weer op Direct zet, dan verwacht ik dat u wel adviezen te zien krijgt met tien minuten overstaptijd. Die zie ik namelijk wel.

Reputatie 6
Badge +1

k heb het al een paar keer doorgegeven via Messenger, maar ik wil het nogmaals benadrukken… de NS reisplanner geeft onjuiste informatie. Staat los van stakingen. Ook heb ik de laatste versie gedownload.

Een simpele reis als voor beeld

Tilburg Reeshof - Schiphol op zaterdag 10 september. Reisplanner geeft aan 09:05 vertrek, aankomst Den Bosch 09:28. Vertrek richting Schiphol 10:08. Dat betekent een overstap in Den Bosch van maar liefst 40 minuten, terwijl er om het half uur een trein naar Schiphol gaat. De eerst mogelijkheid zou al zijn om 09:38. Dat is een overstap van slechts 10 minuten. En zo zijn er ook veel andere routes die niet kloppen. Ook naar Schiphol via Breda. Daar gaat een Intercity Direct naar Schiphol eerder dan de reisplanner aangeeft. Een aandachtspuntje lijkt mij.

Ik zie gewoon een overstap van 10 minuten in Den Bosch:

Ook een reis met Intercity Direct via Breda wordt bij mij netjes weergegeven. 

Het lijkt erop alsof je onder “opties” in de reisplanner een extra overstaptijd hebt ingesteld. Dan krijg je inderdaad andere reisadviezen te zien, waaronder een overstap van 40 minuten in Den Bosch. 

Reageer