beantwoord

Verbeter potentieel: Reisadvies Tilburg Maastricht

• 13 juli 2017
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Waarom staat in het reisadvies van Tilburg alleen de intercity van Tilburg naar Eindhoven genoemd? Met de sprinter haal je de aansluiting in Eindhoven of Weert ook. Je bent wel langer onderweg maar als je toch op het station bent is dat een goede optie. Temeer ook dat de Intercity Direct momenteel een zeeeer beroerde punctualiteit heeft van 60% volgens de app.
Ik stond dus vandaag 13 juli om 9: 34 op station Tilburg, de sprinter kwam er aan. Het reisadvies gaf alleen de intercity direct aan van 9:51. Ik laat de sprinter gaan en vijf minuten later blijkt dat de IC Direct 15 oplopend tot 30 minuten vertraging heeft. Balen!!!! Met een goed reisadvies waarin ook de sprinter als optie staat genoemd, was me dat niet overkomen. Uiteindelijk maar de sprinter van 10:07 genomen en in Weert overgestapt.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 14 juli 2017, 11:37

Dag RutgerBroekman, over het algemeen kiezen we echt voor de kortst mogelijke reizen in de app. Dit is wel een bewuste keuze, als je op het zelfde moment aankomt, zullen wij altijd de kortste reis adviseren in de planner.

Persoonlijk denk ik dat de meeste reizigers het juist vervelend zouden vinden als er teveel mogelijkheden in de planner langs zouden komen, die willen gewoon de snelste reis weten en het overzicht houden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
De reisplanner zal je standaard de snelste routes laten zien. Je kan er voor kiezen om je overstaptijd ruimer te zetten, dan zul je het advies met de sprinter krijgen. Sowieso als je wat eerder op een station bent kun je beter een trein eerder pakken! Afentoe wordt een sprinter nog wel eens ingehaald door een InterCity, maar dat wordt dan vermeld op de schermen.
Beste Coryza,

Als ik de overstap op 20 minuten zet krijg ik alleen de sprinters. Dat is ook niet handig. Wat voor mij de snelste/handigste/fijnste route is zou ik graag zelf willen bapalen.
Dus bij deze het verzoek: geef mij het complete overzicht aan mogelijkheden dan kan ik zelf wel bepalen wat voor mij in elke afzonderlijke situatie het beste/handigste het meest wenselijk is. Misschien kom ik een bekende tegen die naar Boxtel moet, dan kunnen we samen reizen met de sprinter zonder dat het mijn reistijd verlengt. En zo kun je er nog wel meer verzinnen....

Gr Rutger
Reputatie 2
In dat geval zul je je reis gewoon in stukken moeten hakken als je het zelf wilt bepalen (gebruik dan niet een algoritme wat jou de meest snelle reis geeft). Kortom: plan zelf eerst je reis naar Eindhoven (of naar Boxtel, indien je daar je kennis wilt treffen). Daarna kun je het 2de deel van je reis plannen (Boxtel/Eindhoven naar Maastricht). Zo werken alle planners, immers 99% van Nederland zal niet de behoefte hebben om nog 5 mogelijke opties te hebben. Stel jezelf een beetje flexibel op en alles is mogelijk! Ik plan mijn route vaak genoeg in delen, omdat ik een iets 'fijnere' route naar huis wil hebben. In plaats van dat de snelste route mij vanaf Enschede over Arnhem en Wageningen naar de Heuvelrug stuurt kies ik ervoor om in de rechtstreekse trein naar Utrecht te blijven zitten, en daar met 1 simpele overstap thuis te komen. Netzoals in jouw reis duurt het wat langer, maar je kan 't zelf makkelijk uistippelen.

Beide zaken in jouw vraag zijn trouwens op te lossen door 'Via Station' in te vullen. Boxtel als je je kennis wilt ophalen, ieder ander willekeurig sprinterstation als je de lange overstap in Eindhoven wilt.
Hoi Coryza,

Je bent duidelijk een zeer ervaren en frequent gebruik van de app. Voor deze mensen stel ik de vraag niet. Het gaat er mij om dat een app ook (vooral) voor de minder ervaren reiziger logisch en consistent is. En dat is de app in dit geval niet. Terwijl het volgens mij een kleine moeite is om dat wel zo te maken.

Maar daarvoor moet ik de vraag natuurlijk niet op dit forum plaatsen, begrijp ik nu...
Dag RutgerBroekman, over het algemeen kiezen we echt voor de kortst mogelijke reizen in de app. Dit is wel een bewuste keuze, als je op het zelfde moment aankomt, zullen wij altijd de kortste reis adviseren in de planner.

Persoonlijk denk ik dat de meeste reizigers het juist vervelend zouden vinden als er teveel mogelijkheden in de planner langs zouden komen, die willen gewoon de snelste reis weten en het overzicht houden.

Reageer