beantwoord

Verkeerd overstap advies

• 2 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Trein van 07:20 uit Heerhugowaard. Moet naar Schiphol.Planner geeft advies om in Sloterdijk over te stappen. Toevallig wist ik dat je in Zaandam op hetzelfde perron kunt overstappen.Waarom dan het advies om in Sloterdijk op dezelfse trein over te stappen,wat veel moeilijker is,trappen en langer lopen met koffers. In Zaandam overgestapt,ca. 4 min.gewacht.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 2 augustus 2017, 21:46

Hallo Lebaed, welkom op ons Serviceforum. Ik zie hetzelfde als wat Rudi ook aangeeft. Het kan zijn dat dit vanmorgen inderdaad is aangepast door de vertraging. Mocht je dit weer opmerken dan hoor ik het graag. Het moet natuurlijk niet structureel voorkomen, want zoals je aangeeft is de overstap op Zaandam prettiger.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Gek. Bij mij geeft de NS Reisplanner gewoon Zaandam als overstappunt. Maar vanochtend had de Intercity 2 minuten vertraging (volgens OV-tijden) en dan geeft de planner de overstap kennelijk niet meer.
Hallo Lebaed, welkom op ons Serviceforum. Ik zie hetzelfde als wat Rudi ook aangeeft. Het kan zijn dat dit vanmorgen inderdaad is aangepast door de vertraging. Mocht je dit weer opmerken dan hoor ik het graag. Het moet natuurlijk niet structureel voorkomen, want zoals je aangeeft is de overstap op Zaandam prettiger.

Hallo,

Ook wij krijgen telkens een verkeerd reisadvies voor de reis den helder naar schiphol.

Advies van de planner is overstappen op amsterdam sloterdijk.

Een lastige overstap ivm twee verdiepingen en lastig te vinden interne route zonder uitcheck en incheck

Op zaandam is de overstap van perron 5 naar perron 4, tegenoverliggend perron.

In beide gevallen is de overstap +/- 18 minuten.

Wie weet waar je aan kan geven dat de NS reisplanner aangepast zou moeten worden.

Badge +3

Dit is algemeen bekend maar men doet er tot nu toe niets mee, althans weinig want Sloterdijk heeft in de meeste gevallen nog steeds prioriteit als overstap/knooppunt.

Wat wel ‘verbeterd’ is, is dat in de andere richting Zaandam ineens wél als overstap gegeven wordt (blijkbaar omdat je daar eerder voorbij komt?).

Zie ook dit topic van meer dan 1 jaar geleden.

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/nog-steeds-in-de-reisplanner-overstappen-sporen-9-10-op-sloterdijk-54792/index3.html#post431796

NS weet niet hoe ze de reisplanner moeten aanpassen.

Reageer