beantwoord

vernieuwde reisplanner

  • 13 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 1617 Bekeken

Is het mogelijk om direct op de - overigens mooie - vernieuwde reisplanner te komen? Als ik ns.nl/reisplanner intik, krijg ik de oude reisplanner en als ik daarin mijn gewenste reis invul, krijg ik de mededeling dat de reisplanner vernieuwd is. Als ik vervolgens daarnaar doorga, moet ik weer opnieuw mijn reisgegevens invullen: erg onhandig. Mijn wens: ofwel rechtstreeks op de vernieuwde reisplanner kunnen komen, ofwel bij overschakeling de ingevulde gegevens automatisch daarin overnemen. Kan dat?
icon

Beste antwoord door Slidestops 13 oktober 2016, 08:29

http://www.ns.nl/reisplanner/#/
Is bij mij de nieuwe

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml?language=nl
De oude
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
http://www.ns.nl/reisplanner/#/
Is bij mij de nieuwe

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml?language=nl
De oude
Bedankt voor dit antwoord. Het is wel erg subtiel!
Ik heb de nieuwe reisplanner Xtra gedownload, ik krijg bericht dat die is geïnstalleerd maar zie hem niet. Tussen de apps staat het icoontje van de oude reisplanner en als ik daarop klik krijg ik de oude reisplanner weer. Hoe ziet het icoontje van de reisplanner Xtra eruit?
Het icoontje van de nieuwe Reisplanner Xtra App ziet er vrijwel hetzelfde uit als het oude icoontje, naarhartelust. Het zou kunnen dat er tijdens de update iets is misgegaan waardoor de update niet goed is afgerond. Je zou kunnen proberen om de app die je nu op je telefoon hebt staan volledig te verwijderen en daarna de app opnieuw te downloaden. Daarnaast zijn we nog steeds bezig om de vernieuwde versie stapsgewijs aan te bieden. Het zou dus ook kunnen dat hij voor jou nog niet beschikbaar is, maar dat je een reguliere update had voor de oudere variant. Nog even wachten dus in dat geval!

Tot slot zou het ook kunnen liggen aan de telefoon die je gebruikt, of de versie van het besturingssysteem daarvan. Ik heb bijvoorbeeld een vrij oude iPhone nog, die niet hoger kan dan iOS 7. Veel apps hebben een nieuwer besturingssysteem nodig, waarbij de kans dan ook erg klein is dat ik ooit gebruik kan maken van de nieuwe app met deze telefoon 🙂 Om dit te controleren kun je het beste de feedbackmogelijkheid gebruiken in de app zelf. Daarmee kom je namelijk direct in contact met de ontwikkelaars van de app, die je veel beter kunnen helpen met het probleem dan wij!
Niet zo handig van NS om de opvolger er net zo uit te laten zien. Ik ga er van uit dat de nieuwe app is geïnstalleerd als ik de melding heb ontvangen dat ie is geïnstalleerd, nadat ik een paar dagen eerder de melding ontving dat ie geïnstalleerd zou worden. Ik heb een niet zo'n heel erg oude Wolfgang (van de Aldi) uit 2013 waarop eigenlijk alles draait. Wissen en opnieuw installeren heb ik al een keer gedaan. Ik heb het eigenlijk helemaal gehad met die smartphones die een wonder van techniek zijn voor wie er mee om weet te gaan.

Reageer