beantwoord

Verschillen tussen app en website adviezen

• 13 april 2018
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Badge +3
Lang verhaal kort, zie deze tweet en de reacties van NS, mijzelf en Nick Ubels zelf. We komen er niet echt uit.

Voor Groningen - Amsterdam houdt de Android app vast aan via Utrecht (1 overstap) terwijl de website (24 minuten sneller) cross-platform overstappen in Zwolle en Almere aangeeft, HAFAS natuurlijk allebei en iOS er nog niet helemaal uit was vanochtend, maar ze bijna 10 uur later wél allebei toont :?

Er zitten geen vreemde/onhaalbare overstappen in (zoals 9292 nog wel eens geeft) want Zwolle is cross-platform.

icon

Beste antwoord door Chiel NS 14 april 2018, 12:51

Ik kan op dit moment alleen aangeven dat er op dit moment inderdaad nog verschillende rekensystemen voor verschillende reisplanners gebruikt worden. We zijn hard bezig om dit allemaal gelijk te trekken, en op deze manier zoveel mogelijk mogelijkheden te bieden zodat de reiziger een keuze kan maken.

Wanneer dit precies doorgevoerd wordt durf ik niet te zeggen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Inmiddels ben ik wat wijzer, Zwolle heeft dus ook een (perron)spoor 4!

Wellicht raakt de planner daardoor in de war, en vindt van 5a naar 3a geen cross-platform?

Dank aan Mark Verlaat dus.. voor de plattegrond :)

De planner kent het concept cross-platform niet. De planner kent minimale overstaptijden en expliciet (niet) haalbare overstappen. Die laatste functie wordt gebruikt om cross-platform overstappen te bieden.
Zwolle heeft inderdaad een wat afwijkend perronspoor 4 (dacht iets van 4 bakken max.) welke op de kop van het perron 3/5 zit. Je moet hem even zoeken als je het niet weet 😃 maar er gaan volgens mij ook niet zo vaak treinen vandaan.

Momenteel wordt hier vaak de SNG gestald als deze op Zwolle aankomt.
Mijn reisplanner app op android geeft beide opties weer, dus zowel via Almere alswel via Utrecht, dat kan te maken hebben met de instellingen. Ik heb in mijn app de voorkeuren beide aangevinkt staan en de overstaptijd op 0 minuten staan.
Er zitten geen vreemde/onhaalbare overstappen in (zoals 9292 nog wel eens geeft) want Zwolle is cross-platform.
Lief doen tegen onze pro-actieve vriend, Robert!

Ik kan op dit moment alleen aangeven dat er op dit moment inderdaad nog verschillende rekensystemen voor verschillende reisplanners gebruikt worden. We zijn hard bezig om dit allemaal gelijk te trekken, en op deze manier zoveel mogelijk mogelijkheden te bieden zodat de reiziger een keuze kan maken.

Wanneer dit precies doorgevoerd wordt durf ik niet te zeggen.

Reageer