Vertrektijden

• 13 september 2017
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

"Vertrektijden" van "Reisplanner Extra" zou overzichtelijker worden, als onderscheid werd gemaakt in rijrichting (bij de meeste stations 2, maar bij b.v. Duivendrecht 4). Dit kan OF door de gebruiker een keuze aan te bieden OF door met verschillende kleuren te werken.

2 reacties

Reputatie 7
Hallo J.B. de Bruin en welkom op het NS Serviceforum.

Bedankt voor het geven van deze feedback op onze NS Extra Reisplanner app. Er kunnen altijd dingen beter, zo wellicht ook wat jij aangeeft. Wat zijn de redenen dat jij de rijrichting belangrijk vindt om vermeld te zien in de Reisplanner? Heeft dit vooral met voorkeur te maken, of maakt het mensen 'treinziek' of zie ik een ander motief over het hoofd? Ik heb jouw suggestie intern doorgespeeld en neergelegd bij de appdevelopers. Nogmaals bedankt daarvoor!
Door bij Vetrektijden verschillende kleuren te gebruiken al naar gelang de rijrichting (of het eerstvolgende station of de eindbestemming) verbetert men het overzicht voor de reiziger: hij/zij weet naar welke kleur(en} hij/zij moet kijken dan wel welke kleur(en) hij/zij kan overslaan.

Ik weet uit eigen ervaring dat ik, doordat alles zwart op wit is, ik telkens aanloop tegen "O nee, deze niet.", wat hinderlijk is envertragend werkt.

Een andere optie zou zijn middels keuzeknoppen voor een bepaalde rijrichting of bestemming(en) te laten kiezen.

Reageer