beantwoord

Verwerking nachtbussen in de reisplanner

• 8 september 2017
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 632 reacties
Goedemiddag,

Tussen Amsterdam en de Zaanstreek rijden er op donderdag, vrijdag en zaterdagavond nachtbussen. Deze komen niet naar voren wanneer een station in de Zaanstreek als bestemming wordt ingevoerd, maar wel als er een adres als bestemming wordt ingevoerd. Zou dit wellicht kunnen worden aangepast?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 8 september 2017, 19:09

Scherp VIRM! Ik heb even bij andere ritten gezocht en dit is bij elke reis het geval, bussen komen alleen naar voren als je echt straatnamen invult.

Volgens mij is dit wel een bewuste keuze, als je stations invult krijg je alleen NS vervoer te zien, bij straatnamen krijg je ook busvervoer binnen. Ik zal het intern aankaarten, maar ik weet niet of dit veranderd gaat worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Reden is dat wanneer je twee stations opgeeft, de NS planner gebruikt wordt. Deze kent alleen treinvervoer en treinvervangend vervoer. Zodra je een adres gebruikt, wat ook het adres van een station mag zijn, gaat het verzoek naar de 9292-planner, welke een multimodaal reisadvies geeft, inclusief eventuele nachtbussen.
Reputatie 6
Deze reisplanner is natuurlijk van NS, dus ik kan mij best voorstellen dat er overdag tussen twee stations geen bussen of metro's worden weergegeven. Maar het zou wel handig zijn als 's nachts nachtbussen worden weergegeven die wel rijden tussen de laatste en eerste trein. 🙂
Scherp VIRM! Ik heb even bij andere ritten gezocht en dit is bij elke reis het geval, bussen komen alleen naar voren als je echt straatnamen invult.

Volgens mij is dit wel een bewuste keuze, als je stations invult krijg je alleen NS vervoer te zien, bij straatnamen krijg je ook busvervoer binnen. Ik zal het intern aankaarten, maar ik weet niet of dit veranderd gaat worden.

Reageer