beantwoord

“voeg toe aan agenda” werkt niet

  • 7 September 2022
  • 14 reacties
  • 570 Bekeken

Reputatie 4

Als ik de NS app gebruik op iOS en een reis wil toevoegen aan mijn (Outlook) agenda dan gebeurt er niets. In de standaard instellingen van de iPhone is Outlook als default app voor mail en agenda geconfigureerd. 
 

Hoe kan dit probleem worden opgelost zodat deze functionaliteit wel werkt?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 September 2022, 14:13

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4

App Support heeft inmiddels geaccepteerd dat de NS app de gebruikersvoorkeuren van mail en kalender niet respecteert en dat de app daarop zal worden aangepast.

Badge +3

Er schijnt een oplossing te zijn: 

  • Ga op je iPhone naar “Instellingen” (grijs tandwiel icoon)​​​​​​
  • Scroll de lijst naar beneden en tik op de regel “NS” (met geel icoon)
  • Tik op “Agenda’s”
  • Tik op “Volledige toegang”

De eerdere instelling “Voeg alleen activiteiten toe” werkt blijkbaar niet meer.

I’m having the same issue. I select to add a trip to my Google calendar, but the app keeps adding it to my iCloud calendar.

Badge +3

A workaround would be to download the trip as a .vcs (vCalendar) document and importing it to you calendar app maunally.

Reputatie 4

Ik heb inderdaad de “Add events only” setting

Dat zou ook voldoende moeten zijn. Ik zie geen reden om dit aan te moeten passen

 

overigens blijkt er nu wel een keuze te zijn, maar staat daar mijn standaard Outlook Calendar niet bij:

 

Reputatie 4

@HenkK heb jij toevallig een update ontvangen? Anders zou je er zelf ook even een melding van kunnen maken @Rob9876.

Nee helaas niet, nog steeds gebeurt er niets als ik een reis in de agenda wil zetten.

 

Ik ervaar hetzelfde probleem, fijn dat jullie er aan werken. Wanneer is dit opgelost? 

Nog steeds werkt agenda toevoegen niet op de nieuwste iPhone 

@HenkK heb jij toevallig een update ontvangen? Anders zou je er zelf ook even een melding van kunnen maken @Rob9876.

Goedemiddag HenkK. Vervelend om te lezen dat dit niet goed werkt, maar ik vrees dat ik je ook niet kan aangeven om dit op te lossen. Het beste wat ik je kan adviseren is om gebruik te maken van de App support, je komt dan rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app. Mocht dat niet werken dan kun je eventueel mailen naar app@ns.nl zoals werd aangegeven in je andere topic over de app.

Reputatie 4

I’m having the same issue. I select to add a trip to my Google calendar, but the app keeps adding it to my iCloud calendar.

Appears to be that way indeed. I don’t have the native Apple Calendar app installed and marked Outlook as the default mail and calendar app. The NS app should respect that setting and make it work with the selected email and calendar apps.

 

Sending feedback through the app doesn’t work either because of the same problem: Not respecting the user’s app preferences.

Ervaar zelfde probleem zowel op iPhone als iPad.

exporteer naar Agenda reageert niet meer

Herken het probleem ook. gelukkig werkt google maps prima inclusief de koppeling naar Agenda. Wel jammer want verder was ik best wel te spreken over de NS app.😪

Reputatie 6

Hey Marykk. Welcome to the NS Community.

I'd recommend putting in feedback in the app itself to let the devs know about this as soon as possible, this will also send all the information they might need.

Reageer