Vreemd reisadvies | NS Community

Vreemd reisadvies


Als ik in de reisplanner een reis wil maken van Roosendaal naar Antwerpen geeft de reisplanner aan om via Breda te reizen, de reistijd bedraagt dan 1 uur en 18 minuten en kost 18,20
Als ik via Essen ga en duurt de reis 51 minuten en kost 6,80
Al met al is reisadvies van NS langer en duurde dan noodzakelijk is.

10 reacties

Dat zal ongetwijfeld komen omdat de binnenlandse planner, geen overstappen aan kan geven op een buitenlands station. De enige mogelijke optie die hij toont, is dan via Breda. Internationaal is de planner erg beperkt.


Als je de internationale reis, in de internationale planner doet; krijg je hem wel via Essen
Reputatie 1
Tijdelijk moet er overgestapt worden in Essen als er gebruikt wordt gemaakt van de stoptrein Roosendaal - Antwerpen (in België heet dit L-trein).

(Elk uur) via Essen
10:50 vertrek uit Roosendaal.
10:59 aankomst in Essen. 7 minuten overstaptijd.
11:06 vertrek in Essen.
11:41 aankomst op Antwerpen-Centraal


Een reis Roosendaal - Antwerpen duurt 51 minuten terwijl omreizen via Breda 1:18 uur is en qua prijs ongeveer 2 tot 3x zo duur is.

(Elk uur) via Breda
10:57 vertrek uit Roosendaal
11:15 aankomst in Breda. 27 minuten overstaptijd.
11:42 vertrek Breda
12:15 aankomst Antwerpen-Centraal.

Mogelijk heeft uw reisadvies te maken dat als u de trein van :50 heeft gemist, 7 minuten later een trein naar Breda kan pakken en vervolgens 34 minuten dan de oorspronkelijke aankomsttijd in Antwerpen aankomst i.p.v. 1 uur later.
Ik zie vaak ook een paar rare reisadviezen in de reisplanner als na een normale treinverbinding de eerstvolgende trein met omreisadvies eerder aankomt dan de eerstvolgende normale treinverbinding.

In uw geval zou ik zowel qua reistijd en qua prijs uiteraard kiezen voor de stoptrein.
Reputatie 7
Badge +4
Bovenstaande mensen hebben helemaal gelijk. Roosendaal is Nederland maar heeft de status van een Belgisch tariefpunt. Informatie bij de NMBS is voor reizen binnen, van en naar België vaak veel nauwkeuriger. De software van de verschillende landen sluit niet op elkaar aan en NSInternational is eigenlijk alleen goed in de directe verbindingen vanuit Nederland.
Reputatie 6
Badge +2

Mogelijk heeft uw reisadvies te maken dat als u de trein van :50 heeft gemist, 7 minuten later een trein naar Breda kan pakken en vervolgens 34 minuten dan de oorspronkelijke aankomsttijd in Antwerpen aankomst i.p.v. 1 uur later.

201808 7 12:24 nlreisplannersonbetrouwbaar antwerpen
Daar ligt het niet aan, hij geeft de trein van :50 helemaal niet. De Nederlandse reisplanners zijn blijkbaar waardeloos (erger eigenlijk, schadelijk) bij de minste grensoverschrijding.
Reputatie 6
"De Nederlandse reisplanners [...] waardeloos" is te algemeen. De op Hafas gebaseerde planners (zoals de NS-App en de NS International-planner) doen het wel goed. Alleen de webgebaseerde eigen NS-planner kan niet overweg met overstappen in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +2
"De Nederlandse reisplanners [...] waardeloos" is te algemeen. De op Hafas gebaseerde planners (zoals de NS-App en de NS International-planner) doen het wel goed. Alleen de webgebaseerde eigen NS-planner kan niet overweg met overstappen in het buitenland.
Ok, dat valt dan nog een beetje mee, goed om te weten.

Weet iemand waarom de na planner beperkte mogelijkheden geeft?  Bv van Lelystad naar Zutphen geeft ns planner aan:

17.54 vertrek, reistijd 1.31

Terwijl deze mogelijkheid er ook is:

17.47 vertrek, reistijd 1.10

 

Dit viel me laatst ook op vanuit Hilversum naar Zutphen. Bij overstap in Amersfoort bleek al een eerdere mogelijkheid die de app niet aangeeft. 

De planner van de Deutsche Bahn (tip werd gegeven in dit forum, dank!) geeft deze mogelijkheden wel aan.

 

Maar waarom geeft de ns planner het niet aan? Die leek mij altijd betrouwbaar, maar ga ik denk ik altijd checken met DB.

Badge +3

Maar waarom geeft de ns planner het niet aan? Die leek mij altijd betrouwbaar, maar ga ik denk ik altijd checken met DB.

Welkom bij de NS Community!

Kijk in de NS planner/app even bij Opties en zet de extra overstaptijd uit. Lelystad - Zwolle - Zutphen heeft dan als vertrek 17:47 met een 7 minuten overstap.

Bij 5 minuten extra overstaptijd krijg ik 17:54 te zien, met 22 (of 26) minuten in Zwolle.

(en weer een reactie op een 3 jaar oud topic)

Heb je toevallig iets van een via-station in de planner ingevoerd of een optie als extra overstaptijd? Ik krijg hier namelijk enkel de reismogelijkheden van :17/:47 te zien in de NS-reisplanner.

Badge +3

Haha toeval? https://twitter.com/johnfbos/status/1450165833846693890

Dat ging over Duiven naar Utrecht, blijkbaar op woensdag dus...

Reageer