beantwoord

Vreemd reisadvies :)

• 21 October 2019
  • 14 reacties
  • 452 Bekeken

Reputatie 1

Deze reis kwam uit de reisplanner app. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers deze reis zullen maken :)

Gelukkig is tussentijds uit- en inchecken volgens de app niet nodig.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 October 2019, 11:29

Bekijk origineel

14 reacties

Wow, dit is inderdaad wel heel uniek. Ik heb geen idee waar dit advies vandaan komt, maar ik zal het eens laten onderzoeken.

Ik denk overigens dat de kans klein is dat er reizigers zijn die deze reis ook werkelijk gaan maken. :sweat_smile:

Het is niet zo'n heel uniek advies, ik krijg regelmatig dit soort adviezen van/naar Heerlen bijvoorbeeld, maar soms ook naar andere stations. Misschien komt het omdat ik vaak heel vroeg of laat reis in de grensstreek met Duitsland.

Vrijwel niemand zal hier gebruik van maken, maar als je na 22.00 uur vertrekt van Enschede naar Heerlen dan is de eerste aankomstmogelijkheid met deze omwegen. In het voorbeeld van erik123 kom je 14 minuten eerder in Den Haag aan. Als de reis een kwartier langer zou duren, dan zou hij niet getoond worden.

Ik zet soms een via-station dat op de normale route ligt om deze opties uit te schakelen als ze storen om een reis te plannen. In dit geval verdwijnen de opties via Duitsland als ik 'via Deventer' invoer.

Badge +3

Ook een vreemde die voor wat verwarring zorgde: 

Voor een reis naar Breda hoef je helemaal niet om te checken want NS International heeft geen eigen paaltjes of poortjes natuurlijk.

Uiteraard neem je normaal gesproken de IC direct naar Eindhoven van :17 of :47 (7 minuten sneller) maar die reed dus niet wegens een HSL storing? Maar die storing zie ik nergens terug en de IC Brussel gaat ook over de HSL toch…?  :thinking:

Dat is vreemd. Ik zie dit advies om uit- en opnieuw in te checken niet via onze website. Ik zal je signaal doorgeven dat onze app deze informatie geeft voor deze reis.

Reputatie 7
Badge +3

Is blijkbaar iets wat alleen in de app zo staat, op de website staat dat van het uit en weer inchecken bij NS International niet.

Een dergelijk reisadvies wordt zo te zien ieder uur gegeven, ongeacht of de 1100 rijdt of niet.

Ik zie overigens op Treinposities dat zowel de 1145 van 12:17 en de 1147 van 12:47 gewoon gereden. Misschien gewoon iemand die rond 12:30 op het station aankwam en de eerste reismogelijkheid wilde nemen ipv te wachten op de rechtstreekse trein.

Reputatie 7
Badge +1

Uiteraard neem je normaal gesproken de IC direct naar Eindhoven van :17 of :47 (7 minuten sneller) maar die reed dus niet wegens een HSL storing? Maar die storing zie ik nergens terug en de IC Brussel gaat ook over de HSL toch…?  :thinking:

Er was een storing vanochtend op de HSL Rotterdam - Breda, maar die had geen effect op de serie 1100, enkel op de serie 900 die niet reed tussen Rotterdam en Breda: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/36955-15-april-2021-defect-spoor-rotterdam-breda-hsl

Dit reisadvies komt onder normale omstandigheden ook voor in de reisplanner, als je bijvoorbeeld om 12:30 al op Den Haag Centraal bent kan je er ook voor kiezen om deze trein te nemen en 3 minuten eerder aan te komen dan de trein van 12:47. Maar goed, je moet dan wel 2x overstappen.

Het probleem met het omchecken komt in de app ook voor bij een reisadvies waarin de ICE of IC Berlijn onderdeel is van het reisadvies, dus uniek is het niet.

Dat is vreemd. Ik zie dit advies om uit- en opnieuw in te checken niet via onze website. Ik zal je signaal doorgeven dat onze app deze informatie geeft voor deze reis.

Je ziet het inderdaad niet, maar de reisplanner op de website geeft bij geen enkel reisadvies aan dat je om moet checken. Ook niet als het om bijvoorbeeld NS → Arriva gaat.

Nu breekt mijn klomp. Ik dacht dat onze website dat wel deed. 

Reputatie 7
Badge +1

Hmm… Ik zie het niet.

En nu je toch bezig bent met het doorgeven over omchecken, de 'klassieker' (dank Hildebrand) is ook nog steeds stuk. Zoeken naar paaltjes van de NMBS gaat (al 4 jaar lang) een beetje moeilijk 😜

Reputatie 7
Badge +3

Voorheen werd dat tussen NS en Arriva (of andere vervoerder) toch wel aangegeven op de website? Ik heb het daar meen ik toch wel eens zien staan.

Gelukkig dat ik niet de enige ben die dat dacht. Ik zat al op het grote internet te kijken naar een oud plaatje van een overstap van onze reisplanner, maar ik kan helaas geen vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb er meen ik eentje gevonden op deze community in een topic van bijna 4 jaar geleden.

En zo stond er eerder bij een overstap tussen NS en de R-Net TAG-treinen op de website dat uit- en inchecken niet nodig was, en dat wordt nu ook niet meer aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +1

Uit een ander topic van 7 maanden geleden nog een paar foto's kunnen vinden en daar staat inderdaad nog de melding over het omchecken, vreemd dat dat er nu opeens niet meer staat. 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad vreemd dat het er nu niet meer bij staat. Maar Erryt hoeft (nog) niet te gaan twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens, het stond er voorheen echt. :grin:

Badge +3

Bij de Sloterdijk adviezen (bijv. Leiden - Castricum) staat nog wel Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal wat op zich al verwarrend is, maar voor van spoor 12 naar 4 dus redelijk overbodig is omdat je dan bewust zou moeten omlopen om  poortjes tegen te komen.

Reageer