beantwoord

Waar blijven de benaming Amersfoort Centraal en Eindhoven Centraal in de reisplanner?

• 1 november 2019
  • 10 reacties
  • 150 Bekeken

Nog geen Amersfoort Centraal en Eindhoven Centraal te bekennen……….of worden de benaming pas met de volgende nieuwe dienstregeling weergegeven?

icon

Beste antwoord door Momo 1 november 2019, 21:16

De naamswijziging gaat tegelijk in met de nieuwe dienstregeling van de NS medio december. Ik neem aan dat het dan ook pas zo in de reisplanner staat.

Overigens verandert dan ook Delft Zuid naar Delft Campus.  Die naam kom je al wel tegen in de reisplanner, al heet het in het reisadvies verder nog wel gewoon Delft Zuid. 

Ik vraag me wel af, verandert dan ook de verkorting?

Bekijk origineel

10 reacties

Goede vraag. Ik durf niet eens te zeggen of deze benaming al is toegekend. Ik ga er even vanuit en ga het voor je uitzoeken. Ik kom hierop terug.

Reputatie 7
Badge +3

De naamswijziging gaat tegelijk in met de nieuwe dienstregeling van de NS medio december. Ik neem aan dat het dan ook pas zo in de reisplanner staat.

Overigens verandert dan ook Delft Zuid naar Delft Campus.  Die naam kom je al wel tegen in de reisplanner, al heet het in het reisadvies verder nog wel gewoon Delft Zuid. 

Badge

Deze namen zijn toegekend idem de naamswijziging Delft Campus (was Delft Zuid) en die zullen wel rond de nieuwe dienstregeling aangepast gaan worden. 

Momo, volgende keer niet zo snel zijn :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Haha, jij moet gewoon wat sneller zijn :joy:

Zo leer je elke dag wat weer. Bedankt Momo en Jeroen.

Badge

Zo leer je elke dag wat weer. Bedankt Momo en Jeroen.

Ergste is dat wij bij het omroepen weer moeten gaan wennen aan deze nieuwe namen :sunglasses:

Haha, jij moet gewoon wat sneller zijn :joy:

Nadat ik van de week gedurende 18 km lang maar maximaal 40 km/uur mocht rijden met mijn intercity vanwege een baanstoring ben ik in dat ritme blijven hangen. :wink::rofl:

Badge +3

Ik neem aan dat de afkortingen niet zo snel veranderen, alhoewel Ehb (Beukenlaan) nu gewoon Ehs heet (Strijp-S). Het PSV stadion (voor zover daar ooit iets stopt nog) is Ehst.

Delft Zuid/Campus (Dtz) zal geen Dtc worden, want die bestaat al (Doetinchem). :yum:

Reputatie 7
Badge +3

Ergste is dat wij bij het omroepen weer moeten gaan wennen aan deze nieuwe namen :sunglasses:

Valt dan weer mee met Delft Zuid/Campus, daar stoppen alleen sprinters die automatische omroep hebben. En daar mag je binnenkort ook nog op een iets andere plek stoppen. Wanneer is de verlenging van het perron aan de zuidkant (en sloop aan de noordkant) eigenlijk klaar? 

Voor de andere nieuwe namen, gewoon voor iedere keer verkeerd omroepen een euro (of meer) in een pot doneren. :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

Delft Zuid/Campus (Dtz) zal geen Dtc worden, want die bestaat al (Doetinchem). :yum:

Daarom dus. Misschien nog iets achter dat Dtc (1 van de andere letters van Campus).

De afkorting van Delft Campus is DTCP , dat DTZ zal nog ook tijdelijk zijn daarna kun je DTCP gaan gebruiken.

Reageer