beantwoord

Waar schakel ik reisadvies met toeslag uit?

Reputatie 1
Ik kan nergens meer het knopje vinden in de reisplanners waar ik reizen met toeslag kan uitschakelen. Als ik met weekend vrij van Amsterdam naar Breda wil, geeft hij ook de hsl met toeslag, vaak alleen maar de hsl met toeslag. Die wil ik niet altijd want ik vind de hsl:

a. onbetrouwbaar
b. ongezellig door al die tunnels
c. erg wifiloos
d. extra geld kosten

Ik weet dat je ook met gewone treinen van Amsterdam naar Breda kunt komen, meestal via Den Haag Centraal of Leiden

Ik weet dat je eerst wel die toeslagtreinen uit de planner kon filteren, maar nu lukt het mij niet meer.
icon

Beste antwoord door Slidestops 20 maart 2019, 13:02

Helaas is die mogelijkheid er niet (meer). Standaard geeft de app wel een aantal reizen zonder ICD aan. Verder is en work-around om een via reis te plannen. Op die manier kunt u ze wel omzeilen. Afhankelijk van de gekozen route (Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Breda óf Amsterdam - Leiden - Rotterdam - Breda), kunt u ofwel als via station Leiden Centraal of Utrecht Centraal opgeven. Beide reizen zullen dan zonder toeslagtrein zijn.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Helaas is die mogelijkheid er niet (meer). Standaard geeft de app wel een aantal reizen zonder ICD aan. Verder is en work-around om een via reis te plannen. Op die manier kunt u ze wel omzeilen. Afhankelijk van de gekozen route (Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Breda óf Amsterdam - Leiden - Rotterdam - Breda), kunt u ofwel als via station Leiden Centraal of Utrecht Centraal opgeven. Beide reizen zullen dan zonder toeslagtrein zijn.

Helaas is dit, vooralsnog, niet mogelijk, eline.kleibrink. Dit geeft Slidestops ook al aan. Ik snap echter wel dat er een groep reizigers is die hier behoefte aan heeft en ga het dan ook uitzetten bij de verantwoordelijke afdeling.
Badge +3
"Via" heeft dan weer als nadeel dat er geen prijsberekening mogelijk is.
Badge +3
Dat is op zich niet zo'n probleem, zolang je niet door poortjes hoeft/gaat bij de overstap.

Reageer