Waardeloze antwoorden NS / Reizen met een functiebeperking, "helaas kan het achterliggende systeem dit niet meer".

• 25 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 237 Bekeken

Daar ik er regelmatig, zijdelings mee te maken heb, viel het mij op dat er geen opmerkingen meer kunnen worden meegestuurd bij de in en uitstaphulp, voor reizen met een functiebeperking dit was in de oude situatie wel het geval. Dit is met name handig als er in het reistraject zowel intercity's en sprinters voorkomen, want bij sprinters heeft men veelal geen in/uitstaphulp nodig omdat je zelf in en uit kunt rijden. Dit scheelt personeel en mankracht.

Heb dit reeds gemeld bij de ontwikkelaars, het enige antwoordt dat je krijgt is "Helaas kan het achterliggende systeem dit niet meer" ja dááág, daar schiet je niets mee op!
Er zijn zo nog heel veel dingen die in het achterliggende systeem dit niet meer kunnen en in het oude systeem wel.

Dit is een flinke achteruitgang voor mensen die reizen met een functiebeperking, dus dan is het een slecht systeem en moet je het aanpassen in plaats van zaken afdoen met slechte oneliners als:
Helaas kan het achterliggende systeem dit niet meer.

8 reacties

Hi Mytyro.

Betreft dit het boeken van assistentieverlening vanuit de Reisplanner App of www.ns.nl/reisassistentie (of beide)?

Ik kan me voorstellen dat je dit graag online boekt en moet eerlijk zeggen zelf niet heel bekend te zijn met het systeem. Telefonisch assistentieverlening aanvragen kan natuurlijk ook nog steeds via 030-2357822.
Beide, maar dat is niet het enige.

Binnen het nieuwe systeem klaagt zelfs het perronpersoneel, ze mogen maar 1 assistentie per uur doen, zijn het er meer dan moet de assistentie uitbesteed worden aan Transvision via (taxibedrijf) terwijl het eigen perronpersoneel werkloos toe moet kijken. Ze willen er veel meer doen, maar dit mogen ze officieel niet. Op deze manier zijn er veel minder assistentieverleningen mogelijk en kan men bepaalde trajecten en bijbehorende tijden niet eens meer reizen, terwijl dit eerst wel kon.
De telefonische assistentieverlening moet dan melden "Sorry, dit zijn nu eenmaal de regels volgens het nieuwe systeem."

Echt schandalig! Een mindervalide is nu afhankelijk van welwillend perronpersoneel die het illegaal wel gewoon doen.
Hallo Mytyro, ik begrijp dat dit niet prettig is.
Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van assistentieverlening en zij geven aan dat dit inderdaad niet meer mogelijk is bij reizen die je boekt via de app of de website. Als je telefonisch je reis boekt kun je nog wel een opmerking laten toevoegen. Om wat voor opmerking gaat het als ik vragen mag?
Hallo Mytyro, ik begrijp dat dit niet prettig is.
Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van assistentieverlening en zij geven aan dat dit inderdaad niet meer mogelijk is bij reizen die je boekt via de app of de website. Als je telefonisch je reis boekt kun je nog wel een opmerking laten toevoegen. Om wat voor opmerking gaat het als ik vragen mag?

Dat staat toch al in zijn eerste post. Als je zelfstandig een (gelijkvloerse) sprinter in kan rijden dan wil je aan kunnen geven dat de assistentie alleen nodig is indien de rit geen gelijkvloerse sprinter is.
Hij wil de NS dus helpen om aan te geven dat de assistentie niet altijd nodig is, maar omdat je als reiziger nooit vooraf weet welk materieel voor komt rijden wil je voor de zekerheid wel de assistentie aangevraagd hebben.
Bedankt marv87. In dat geval wil ik toch adviseren de boeking telefonisch door te geven. Wat betreft het aantal handelingen per uur wil ik aangeven dat het personeel op het station zelf het aantal handelingen aangeeft. Bij een calamiteit of verstoring zal er altijd hulp worden verleend. Nu met de toevoeging van het taxibedrijf zijn er meer assistentiehandelingen mogelijk.
Reputatie 5
Dus als je iets wil afwijken van het standaardaanbod, namelijk overal reisassistentie, dan hebben de app en de website totaal geen nut. Wat gaat er concreet met de feedback die ik en andere forumleden hierover hebben geschreven worden gedaan?Maar al
Iedere reiziger is verschillend. Het is inderdaad niet mogelijk om een verzoek als TS wenst aan te vragen via de app of de website, omdat er dan geen mogelijkheid is om deze voorkeur kenbaar te maken. Ik heb dit destijds aangekaart bij mijn collega's en zal nu nogmaals een mail sturen met daarin jullie feedback. Als ik hierin nog een terugkoppeling ontvang dan zal ik deze plaatsen, maar een concrete oplossing kan ik op dit moment niet bieden.
Reputatie 5
Heb je na twee weken al feedback gekregen?

Reageer