beantwoord

Waarom geen 40% korting?

• 2 mei 2019
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Als ik op de planner de reis plan zie ik 40% korting. Als ik naar betalen ga is de korting verdwenen. Rara hoe kan dat?
zie screenshots:

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 mei 2019, 10:52

Goedemorgen H. W en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Momo al heeft uitgelegd dat het enkel mogelijk is om Samenreiskorting als een los ticket aan te schaffen. Als je met een abonnement reist zul je inderdaad met je OV-chipkaart moeten reizen. Reguliere E-tickets zijn niet beschikbaar met korting en hanteren daarom altijd de vol tarief prijs.

Waarom jouw reisplanner dan de prijzen weergeeft met 40% korting heeft te maken met de instellingen in jouw NS app. Via 'Meer' en dan 'Instellingen' kun je namelijk een product en reisklasse kiezen die bepalen welke prijs er wordt weergegeven wanneer je reizen opzoekt. In jouw geval zal die waarschijnlijk zijn ingesteld op een 2e klas Dal Voordeel product. Als je liever de prijs op vol tarief weergegeven wilt krijgen, kun je dit aanpassen naar 'Geen product'.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Waarom wil je een ticket met 40% korting kopen?

Als jij zelf een abonnement hebt waarmee je met 40% korting kan reizen dan moet je inchecken met je OV-chipkaart en geen e-ticket kopen.
Wil je samenreizen met iemand met een abonnement en de Samenreiskorting ticket als e-ticket kopen, dan zul je specifiek een Samenreiskorting ticket moeten aanschaffen.
https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren

Zonder abonnement of Samenreiskorting kun je niet met 40% korting reizen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt als u alleen reist, geen e-ticket met korting kopen. Mogelijk veronderstelt u dat. Verder geeft Momo hierboven duidelijk aan hoe het zit,
Goedemorgen H. W en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Momo al heeft uitgelegd dat het enkel mogelijk is om Samenreiskorting als een los ticket aan te schaffen. Als je met een abonnement reist zul je inderdaad met je OV-chipkaart moeten reizen. Reguliere E-tickets zijn niet beschikbaar met korting en hanteren daarom altijd de vol tarief prijs.

Waarom jouw reisplanner dan de prijzen weergeeft met 40% korting heeft te maken met de instellingen in jouw NS app. Via 'Meer' en dan 'Instellingen' kun je namelijk een product en reisklasse kiezen die bepalen welke prijs er wordt weergegeven wanneer je reizen opzoekt. In jouw geval zal die waarschijnlijk zijn ingesteld op een 2e klas Dal Voordeel product. Als je liever de prijs op vol tarief weergegeven wilt krijgen, kun je dit aanpassen naar 'Geen product'.

Reageer