beantwoord

Waarom geen alternatief reisadvies bij storing op geplant traject?

• 10 december 2017
  • 14 reacties
  • 298 Bekeken

Wisselstoring tussen Bodegraven en Woerden. In app wordt geen alternatief aangegeven. Als reiziger voel je je aan je lot overgelaten.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 10 december 2017, 13:56

Goedemiddag Mineno, welkom op het forum.

Ik snap dat je graag snel alternatieven wil. Op dit moment hebben we het probleem dat verschillende busvervoerders aangeven dat het niet verantwoord is om bussen in te zetten. Dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger.

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk weer op weg te krijgen, hou vooral de reisplanner in de gaten. Daar houden we je zo goed mogelijk up to date.
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Welk alternatief had je in gedachten? De melding is nog relatief nieuw (12:50) en NS weet zelf ook nog niet hoe lang het gaat duren, dus of er bussen moeten komen e.d.

Wellicht kan je via www.9292.nl of de 9292 app) zelf een alternatief plannen door in de planner Trein uit te schakelen? NS kan dat natuurlijk niet voor je doen, want die weten niet waar je heen wilt.

Met de bus van Woerden naar Bodegraven is te doen, maar dan ben je dus wel 2 uur en 3 kwartier verder...
Ik denk, Alphen a/d R., Gouda, Utrecht. Maar deze info zou van NS (via app of oproepsysteem) moeten komen.
Badge +3
Ah, ja via Gouda is een optie.
Goedemiddag Mineno, welkom op het forum.

Ik snap dat je graag snel alternatieven wil. Op dit moment hebben we het probleem dat verschillende busvervoerders aangeven dat het niet verantwoord is om bussen in te zetten. Dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger.

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk weer op weg te krijgen, hou vooral de reisplanner in de gaten. Daar houden we je zo goed mogelijk up to date.
Wat ook niet echt bevordelijk voor m’n goede zin is is het feit dat er omgeroepen wordt dat een gratis kopje koffie te verkrijgen is bij de kiosk op spoor zowiezo en de medewerker van de kiosk zoiets heeft dan doe ik snel de deuren dicht.
Herkenbaar ook omreisroutes met ns worden niet weergegeven. Dh ypenburg - Utrecht. Stremming bij Gouda en omreisroute via Leiden wordt 6 uur lang niet geadviseerd.
Reputatie 7
Badge
En de gewone bus? Reisplanner 9292, en dan bij opties vervoermiddelen de trein *2e van links) uitvinken.
En de gewone bus? Reisplanner 9292, en dan bij opties vervoermiddelen de trein *2e van links) uitvinken. ook bussen waren (in mijn geval) geen optie!
Mag ik vragen hoe je uiteindelijk op je bestemming bent gekomen, Mineno?
Erryt NS niet meer thuis kunnen komen. Ik ben uiteindelijk weer terug naar m’n beginpunt gekomen dankzij een lift. Nog een nachtje bij familie gebleven en vandaag 11-12-17 meer opnieuw op pad gegaan.
Heb je nog lang op het station gewacht of ben je vroegtijdig weer omgekeerd?

P.s. het is momenteel erg druk anders had ik gelijk voor je gekeken of deze reis gister nog gemaakt kon worden.
In Gouda een kleine twee uur moeten wachten om uiteindelijk weer terug naar Alphen a/d R. te reizen. In Alphen gingen alleen weer treinen terug richting Gouda.
De situatie was voor bijna iedereen die gisteren met de trein reisde zeer precair. Gouda was daarbij een zeer vervelende bottleneck. Laten we hopen dat dit incidentdagen zijn.
Ai Mineno als het monopoly was geweest dan terug naar start. Probleem is dat je tijdens dit weer niet op de reisinformtie kunt vertrouwen. Dat komt omdat treinen pas erg laat uit de planner worden gehaald terwijl NS op basis van ervaringen uit het verleden kan inschatten dat een wisselstoring niet in een kwartiertje is opgelost. Zo ook bij Gouda. Uiteindelijk duurde het 6 uur voordat de storing voorbij was. Begrijpelijk gezien het weer, maar de inschatting van de NS bij dit soort calamiteiten kan echt beter en zeker meer dan een uur is ook een antwoord. Incidentdagen zullen we nog wel vaker krijgen. Sneeuw, blaadjes, zon, andere narigheden, treinuitval, machinist ziek etc. Hinder inschatten is daarbij een vak. NS doet zijn best, maar kennis ontbreekt. Daarom breek ik een lans voor een landsbreed ov onderzoek naar inschatting hinder bij calamiteiten, communicatiemiddelen, consistente communicatie en ervoor zorgen dat websites van vervoerders, 9292ov etc het niet doen. Google, twitter, facebook liggen er (bijna) nooit uit, dat moet bij alle vervoerders toch ook lukken. Voor de weg loopt al zoiets waarbij alle verstoringen, evenementen, brugopeningen, ja zelfs de instellingen van de signalering boven de weg vrij worden gegeven, nu het ov nog!

Reageer