beantwoord

Waarom heeft de ns de app aangepast?

  • 9 December 2022
  • 8 reacties
  • 585 Bekeken

Reputatie 3

Enige maanden geleden (zomer 2023)  had ik een ns-app op mijn telefoon staan die nagenoeg perfect was.

ik vond de onderstaande punten erg goed..

1   de app reageerde snel

2   de app liet geen overbodige informatie zien

3   de app liet alleen treinen zien

 

Helaas is de app aangepast en zijn al deze punten achteruitgegaan.

@1    Ik moet vaak meer dan 5 seconden wachten als ik een station selecteer. (waarom is dit expres traag gemaakt ? )

@2    ik krijg de velden  “lopen” en “fietsen” te zien ( ik kan ook “openbaarvervoer” en “auto” selecteren )  {nog nooit gebruikt - ik weet na 3 jaar wel dat het 12 minuten fietsen naar het station is}

@3    ik zie ook veel bussen.

 

Gelukkig is punt  3 nu uit te zetten ( wat eigenlijk vreemd is, want van een NS app verwacht info over de NS, niet over de stadsbus. De bussen zouden dus default uit moeten staan {mocht er iemand toch een app willen maken voor alle openbaar vervoer in NL, stel ik voor deze de naam 9292 te geven 😉} )

punt 1 en 2 blijven een achteruitgang t.o.v. de situatie 6 maanden geleden.

 

 

Samenvattenend: Kan ik mijn oude app van 6 maanden geleden terug krijgen. Misschien het het een idee om alle extra optie in een nieuwe app te zetten ( b.v. NS-extra )

 

 

icon

Beste antwoord door anton042 27 December 2022, 08:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

kan iemand de titel aanpassen in “Waarom heeft de ns de app aangepast? ”

Reputatie 7
Badge +1

De app werkt bij mij niet traag en reageert direct als ik een station selecteer (en een reis plan). Waarom zou NS dat expres traag maken? Daar zou niemand wat aan hebben lijkt mij.

Wat betreft de opties lopen en fietsen: Die opties heb ik er al veel langer in staan en vind ik persoonlijk juist wel handig. Niet iedereen weet op elk hoe lang het van/naar een bepaalde plek is buiten het station.

Met het laatste punt ben ik het eens. Ik vind het helemaal prima (en juist wel handig) dat de app ook geschikt is om ander OV buiten de trein om te kunnen plannen, maar die optie zou niet standaard aan moeten staan. Gelukkig wordt deze instelling onthouden, en hoef je het niet steeds opnieuw uit te zetten.

De titel van het topic kan alleen gewijzigd worden door moderators, die komen hier regelmatig langs.

Badge +3

Als je de app te traag vindt en alleen maar wilt plannen van station naar station, dan gebruik de app van Rijdendetreinen. Die is ook wat uitgebreider qua info bij werkzaamheden.

Hallo , Mijn NS app laat mij alleen bussen zien ipv trein advis.

Kan iemand mij helpen aub?

 

Reputatie 7
Badge +3

@anton042 Zomer 2023?

@V.Viktor je kunt in de app de bussen uitschakelen als je op reisopties klikt.

Gevonden. BEDANKT!

Reputatie 3

Kan iemand het beste antwoord verwijderen ? ( ik blijf het vreemd vinden dat ik als TS niet een “beste antwoord mag kiezen”, maar blijkbaar is dat het gebruikelijk. )

 

Het beste antwoord werd op 24-12 gegeven door de conducteur van trein 3665 in Zwolle.  Met zijn hulp is de app niet weer een factor 100 sneller ( waarvoor dank ). Op mijn Samsung telefoon was het legen van de Cache en het wissen van de gegevens de oplossing.

 

Methode:

1 ns icoontje indrukken 
2 i indrukken  ( rechtsboven )
3 kies OPSLAG 
4 kies GEGEVENS WISSEN 
5 kies CACHE LEGEN 
 
Badge +3

In principe zou legen van de cache voldoende moeten zijn (veel telefoons doen dat uit zichzelf al regelmatig of hebben een ‘opschoner’ app).

Na ‘gegevens wissen’ zal je waarschijnlijk opnieuw moeten inloggen en je ov-chipkaart(en) toevoegen, en ben je eventuele opgeslagen reizen en e-tickets kwijt (plus je overige instellingen/voorkeuren).

Reageer