beantwoord

Waarom houdt de NS reisplanner geen rekening met de Intercity Direct toeslag?

• 19 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 335 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer je een reisadvies opvraagt in de NS Reisplanner, worden de kosten
van de Intercity Direct Toeslag (€2,30) niet opgenomen in de reiskosten.

icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 augustus 2015, 15:42

Hoi Michiel,

Goed signaal! Ik ga dit uitzetten bij mijn collega's die hier over gaan. Bedankt (ook aan Dennis en Marv)!

Terugkoppeling: Het klopt dat we op ns.nl alleen tekstueel melden dat een toeslag nodig is tussen. De getoonde prijs is inderdaad exclusief toeslag. Dit omdat het technisch niet mogelijk is om de toeslag in de prijs mee te nemen, omdat die alleen geldt bij de IC Direct, en niet bij andere treinsoorten (Sprinters, IC’s). De prijsmodule die de prijzen berekent kan deze alleen op traject berekenen en geen onderscheid maken in treinsoorten. Ik heb wel nog gevraagd aan ze of ze willen kijken naar of er iets anders mogelijk is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad raar. Zie ook https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/toeslag-voor-de-intercity-direct-487.
Je voorbeeld is niet heel handig, tussen Breda en Rotterdam betaal je geen toeslag
Reputatie 6
Badge +2
Je voorbeeld is niet heel handig, tussen Breda en Rotterdam betaal je geen toeslag
Inderdaad. Hier speelt het omgekeerde: de reisplanner (en trouwens ook displays op de perrons) vermelden een niet terzake doende toeslag op een ander traject.
Hoi Michiel,

Goed signaal! Ik ga dit uitzetten bij mijn collega's die hier over gaan. Bedankt (ook aan Dennis en Marv)!

Terugkoppeling: Het klopt dat we op ns.nl alleen tekstueel melden dat een toeslag nodig is tussen. De getoonde prijs is inderdaad exclusief toeslag. Dit omdat het technisch niet mogelijk is om de toeslag in de prijs mee te nemen, omdat die alleen geldt bij de IC Direct, en niet bij andere treinsoorten (Sprinters, IC’s). De prijsmodule die de prijzen berekent kan deze alleen op traject berekenen en geen onderscheid maken in treinsoorten. Ik heb wel nog gevraagd aan ze of ze willen kijken naar of er iets anders mogelijk is.

Reageer