beantwoord

Waarom is het in de Reisplanner richting Hertogenbosch ('s) en nirt 's-Hertogenbosch?

• 12 mei 2021
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

icon

Beste antwoord door Tamzin 13 mei 2021, 11:57

Zo lang ik me kan herinneren vind ik het inconsequent dat we de stations in ‘s-Gravenhage met Den Haag aanduiden en die in ‘s-Hertogenbosch niet met Den Bosch.

Consequent gebruik van “Den” maakt het opstellen van een alfabetische lijst een stuk eenvoudiger. Alles onder de D bij Den Dolder en Den Helder. :grinning:

De officiële namen van de beide gemeenten zijn Den Haag en 's-Hertogenbosch, daar houdt ook NS zich aan. Dat neemt niet weg dat de logica voor het selecteren van 's-Hertogenbosch in internet applicaties vaak ver te zoeken is.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Veel mensen klagen dat Den Bosch ofwel 's-Hertogenbosch in allerlei computer applicaties moeilijk te vinden is. 

Dit is inderdaad een wat creatieve manier om ‘s-Hertogenbosch in de lijst bij de H te krijgen, en niet helemaal bovenaan. Als het goed is, is “Den Bosch” nog altijd een alias, inderdaad vanwege de vindbaarheid.

Reputatie 7
Badge +3

Zo lang ik me kan herinneren vind ik het inconsequent dat we de stations in ‘s-Gravenhage met Den Haag aanduiden en die in ‘s-Hertogenbosch niet met Den Bosch.

Consequent gebruik van “Den” maakt het opstellen van een alfabetische lijst een stuk eenvoudiger. Alles onder de D bij Den Dolder en Den Helder. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

De officiële namen van de beide gemeenten zijn Den Haag en 's-Hertogenbosch, daar houdt ook NS zich aan. Dat neemt niet weg dat de logica voor het selecteren van 's-Hertogenbosch in internet applicaties vaak ver te zoeken is.

Reageer