vraag

Waarom is mijn reis onmogelijk?

• 1 november 2019
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 1

ik moet zaterdag om 9 uur in Zwolle zijn voor een beurs, ik neem dan normaal de trein rond half 7 en ben dan ruim op tijd in Zwolle. Nu zijn er werkzaamheden en zijn de eerste 4 reizen aangemeld als niet mogelijk.

Het gaat om het traject Wormerveer - Zwolle voor zaterdag 2 november.

De eerst mogelijk reis is via Uitgeest met aldaar een overstaptijd van 4 minuten. Ik ken dat station en omdat ik niet al te snel ter been ben, is dat voor mij waarschijnlijk niet haalbaar. Ik kom dan ook nog eens te laat aan. 

Hoe zit dit, waarom zijn de eerste 4 reizen van de dag onmogelijk, rijden er geen bussen tussen Wormerveer en Zaandam? 

7 reacties

Reputatie 4

Hoi Eline,

Als ik in de 9292 planner kijk, zou je om 6.37 uur een stopbussen naar Zaandam kunnen nemen. Vanaf Zaandam kan je dam om 07.05 uur met de trein richting Zwolle. Aankomst ca .08.45 uur 

Reputatie 1

Als ik in de 9292 planner kijk, zou je om 6.37 uur een stopbussen naar Zaandam kunnen nemen. Vanaf Zaandam kan je dam om 07.05 uur met de trein richting Zwolle. Aankomst ca .08.45 uur 

Beste Woefdram,

kan ik er dan niet vanuit gaan dat wat de spoorwegen betreft de eigen NS-planner de meeste juiste informatie geeft?

Reputatie 7
Badge +3

De NS reisplanner geeft voor die dag dat elke reis met een stopbus van Wormerveer naar Zaandam niet mogelijk is. 

Maar kijk je op Treinposities naar de geplande bussen die dag dan staan er telkens op dezelfde tijd 2 bussen gepland, om 6:37 zijn dat ritnummers 982413 en 980492.  Klik je daar op rit 982413 dan rijdt die niet (stations doorgestreept) maar rit 980492 zal dan wel moeten rijden.

Kijk je in de reisplanner dan wordt daar ritnummer 982413 aangegeven, met “Deze reis is niet mogelijk”.  Daar is ritnummer 980492 nergens te bekennen.  Ditzelfde geldt voor de rest van de dag.

Is er misschien pas later een verandering van ritnummers geweest die nog niet in de reisplanner is verwerkt?  

Lijkt me een leuke voor een moderator om dit even na te vragen.

Ik heb contact gehad met een collega van de reisinformatie, en wellicht gaat hier iets mis met de gegeven informatie. Ik heb dit topic gedeeld met de afdeling zodat men kan meelezen en kan kijken hoe de vork in de steel steekt. Zodra ik meer weet, laat ik het uiteraard weten. 

Reputatie 4

Beste Woefdram,

kan ik er dan niet vanuit gaan dat wat de spoorwegen betreft de eigen NS-planner de meeste juiste informatie geeft?

Ik zou daar inderdaad niet van uitgaan. Komt ook omdat er een stukje busvervoer tussenzitten. Heeft u de reis inmiddels ook met 9292 gepland.

Reputatie 7
Badge +3

Zo te zien is de reisplanner aangepast. De busritten zijn nu wel mogelijk. Hopelijk heeft @eline.kleibrink  dit op tijd gezien en is nu  onderweg naar Zwolle.

Mijn excuses dat het van mijn kant even stil was. Ik heb inmiddels wel een reactie gehad: 

Goedendag, we hebben problemen gehad met de reisplanner, het inlezen van dag gegevens is niet goed gegaan. We hebben een nieuwe dataset ingelezen en dat is wel goed gegaan. U kunt nu uw reis weer plannen met de reisplanner. Excuses, maar het uitzoeken en repareren heeft veel tijd gekost. Het zou nu weer goed moeten zijn. mvg Regisseur reisinformatie Hans Groot.

Reageer