beantwoord

waarom reisplanner niet up to date?

• 6 februari 2021
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

De intercity van Amsterdam centraal naar Vlissingen is uitgevallen vanwege verwachte weersomstandigheden, maar de reisplanner geeft deze reis gewoon nog aan? 
Heel vervelend, ik had beter om kunnen reizen (Zwolle - Den Haag over Utrecht ipv Amsterdam). Ik sta nu kou te pakken op Amsterdam centraal😕

icon

Beste antwoord door Momo 6 februari 2021, 19:11

Voortaan gebruik ik 9292 maar🤷‍♀️

9292 geeft ook aan dat die trein 18:33 rijdt, probleem lijkt dan ook bij 9292 te liggen aangezien een deur tot deur advies op de NS webiste en app vanuit 9292 komt. 

Ook als je bij 9292 het NS station als eindhalte invult geeft die hem nog rijdend aan.

Edit, 9292 geeft zelfs niet de extra stops op Hillegom en Voorhout aan, deze stops vanwege het niet rijden van de sprinter 6300 Haarlem - Leiden in de winterdienstregeling.

Bekijk origineel

9 reacties

Vreemd: als ik mijn reis met tramhalte invul, dan rijdt deze trein gewoon, maar als ik als eindstation het NS station invul, dan staat correct dat de trein is uitgevallen.

Reputatie 7
Badge +3

9292 geeft ook aan dat die trein 18:33 rijdt, probleem lijkt dan ook bij 9292 te liggen aangezien een deur tot deur advies op de NS webiste en app vanuit 9292 komt. 

Ook als je bij 9292 het NS station als eindhalte invult geeft die hem nog rijdend aan.

Edit, 9292 geeft zelfs niet de extra stops op Hillegom en Voorhout aan, deze stops vanwege het niet rijden van de sprinter 6300 Haarlem - Leiden in de winterdienstregeling.

Een heel technisch verhaal, maar het foutieve advies komt in dit geval helaas juist van 9292. Ik zou dus zeker niet adviseren om 9292 te gaan gebruiken, maar in plaats daarvan bij alle treinreizen de NS reisplanner te gebruiken en van treinstation naar treinstation te plannen.

Zodra er een tram/bus/metrohalte of een adres wordt ingevuld in plaats van een treinstation, wordt door de NS reisplanner automatisch de aanvraag naar 9292 verzonden en het resultaat daarvan getoond. Zoals je ziet lukt het 9292 dus niet om de juiste reisadviezen te tonen.

Als er van treinstation naar treinstation gepland wordt, maakt de app/website juist gebruik van de eigen NS planner, die dus de reis wel correct weergeeft.

Reputatie 7
Badge +3

Het zal ook behoorlijk kort tevoren zijn dat er bekend werd dat deze trein niet zou gaan rijden vanaf Amsterdam. Als ik het goed zie op Treinpositiies dan had rit 2265 moeten keren op Amsterdam en deze rit liep een flinke vertraging op. Die is toen maar tot Haarlem gereden en daarna vanaf daar weer op tijd terug naar Vlissingen (of eigenlijk tot Roosendaal vanwege de winterdienstregeling).  Zou die vorige rit wel door zijn gereden tot Amsterdam om dan weer naar Roosendaal te gaan dan zou die al bijna 30 minuten vertraging hebben gehad en dan kun je net zo goed de volgende nemen. Maar wel jammer dat 9292 deze vervallen trein niet goed weergeeft.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je in de NS planner iets anders invult dan treinstation-treinstation dan komt het gegeven advies van 9292. Daar had dus je precies hetzelfde te zien gekregen:

De trein heeft inderdaad niet gereden, dus de NS planner had het goed.

Edit: Terwijl ik dit tikte waren Julian en Momo me al voor :smile:

Hoi Julian en Momo, bedankt voor de reacties, weer wat geleerd: voortaan dus inderdaad van station tot station plannen via de NS app en de deur-tot-deur adviezen wantrouwen en even heel goed checken.
Wel bloedirritant eerlijk gezegd.

Maar fijne avond nog!

Badge +3

Ook apart dat https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2021-02-06/amsterdam-centraal hem toont als 2262 en 302262 (opgeheven) naar Vlissingen, terwijl 9292 Roosendaal zegt.

Reputatie 7
Badge +3

De 2262 rijdt van Haarlem tot Roosendaal en de 302262 van Roosendaal tot Vlissingen. Dat de 2262 volgens 9292 tot Roosendaal rijdt is dus correct.

Badge

Materieel wissel in Roosendaal dus.

Reageer