beantwoord

Waarom werken storing seintjes niet in de NS app

• 11 juli 2019
  • 10 reacties
  • 379 Bekeken

Ik heb al een jaar seintjes aanstaan bij storingen maar nog nooit een melding gehad. Nu vanochtend weer een storing die netjes gemeld staat onder storingen in de NS app, maar volgens diezelfde app rijdt mijn trein gewoon en krijg ik geen storing. De hele functie werkt dus gewoon niet. Ik heb even een nieuwe reis gepland met melding X minuten van te voren en dit werkt wel gewoon. Ik reis praktisch elke dag dezelfde rijden elke dag dus ik heb die reizen standaard in de app aanstaan met meldingen en meerdere keren storingen gehad maar nog nooit een melding van de app gehad.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 juli 2019, 11:02

Goedemorgen Mattijsm en welkom bij de NS Community!

Ik vind het lastig om een concreet antwoord te geven, gezien het ontbreken van deze notificaties ook een gevolg kan zijn van de instellingen op jouw telefoon. Bij de instellingen moet er namelijk toestemming zijn gegeven aan de NS App om push notificaties te geven. Ik wil je adviseren om dat eerst te controleren zodat je er zeker van bent dat daar alles goed ingesteld staat.

Indien alles al goed ingesteld staat en je nog steeds geen notificaties gestuurd krijgt, dan wil ik je adviseren de feedback optie in de app zelf te gebruiken. Hiermee kom je namelijk rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app, waarbij ook alle eventuele benodigde informatie zoals de versie van jouw besturingssysteem en NS App worden meegestuurd. Dit vind je via 'Meer' > 'App support' > 'Contact met app support'.
Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen Mattijsm en welkom bij de NS Community!

Ik vind het lastig om een concreet antwoord te geven, gezien het ontbreken van deze notificaties ook een gevolg kan zijn van de instellingen op jouw telefoon. Bij de instellingen moet er namelijk toestemming zijn gegeven aan de NS App om push notificaties te geven. Ik wil je adviseren om dat eerst te controleren zodat je er zeker van bent dat daar alles goed ingesteld staat.

Indien alles al goed ingesteld staat en je nog steeds geen notificaties gestuurd krijgt, dan wil ik je adviseren de feedback optie in de app zelf te gebruiken. Hiermee kom je namelijk rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app, waarbij ook alle eventuele benodigde informatie zoals de versie van jouw besturingssysteem en NS App worden meegestuurd. Dit vind je via 'Meer' > 'App support' > 'Contact met app support'.
Ik krijg dus wel notificaties 5 min van te voren als ik die instel. Daarnaast heb ik op mijn telefoon gecontroleerd en ja alle notificatiesettings van de NS app staan aan. Daarnaast kan ik de app niet verder updaten.

Ik ga wel proberen via de app dit probleem aan te kaarten
Badge +3
Volgens mij (info uit een ander topic) werken die seintjes niet (goed) bij opgeslagen reizen. Dit is al heel lang zo, en de app ontwikkelaars zouden daarvan op de hoogte moeten zijn.

Vaak krijgen treinen bij verstoringen of werkzaamheden ook andere ritnummers, en dan werkt het ook niet. Maar dan zou je in ieder geval een melding moeten krijgen dat 'jouw' trein niet rijdt.
Reputatie 5
@Stijn NS je hebt 24 dagen geleden zelf voor het laatst aangegeven dat er nog steeds naar een oplossing voor dit probleem gezocht wordt. Zie het topic waar @Robert B al op doelde op: https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/traject-melding-51618/index2.html. Aan@Mattijsm ligt het dus vast niet.
Reputatie 5
@Robert B ook in mijn ervaring werkt het ook niet als je geplande trein gewoon niet rijdt en dus niet van nummer is gewijzigd o.i.d. Vrees dus dat dat i.i.g. niet het enige probleem is.
@Stijn NS je hebt 24 dagen geleden zelf voor het laatst aangegeven dat er nog steeds naar een oplossing voor dit probleem gezocht wordt. Zie het topic waar @Robert B al op doelde op: https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/traject-melding-51618/index2.html. Aan@Mattijsm

Bedankt nu heb ik in ieder geval duidelijk dat het al bijna een jaar loopt en meerdere mensen er last van hebben. @Stijn NS je hebt 24 dagen geleden zelf voor het laatst aangegeven dat er nog steeds naar een oplossing voor dit probleem gezocht wordt. Zie het topic waar @Robert B al op doelde op: https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/traject-melding-51618/index2.html. Aan@Mattijsm ligt het dus vast niet.
Hebben jullie de ervaring dat het met enkele (niet lopende of herhalende) reizen wel werkt?

Niet dat dat te doen voor dagelijks woon werkverkeer maar was gewoon benieuwd
Reputatie 5
Hebben jullie de ervaring dat het met enkele (niet lopende of herhalende) reizen wel werkt?

Niet dat dat te doen voor dagelijks woon werkverkeer maar was gewoon benieuwd

Persoonlijk heb ik dit nog nooit werkend gekregen en wel voor verschillende reizen en trajecten geprobeerd, dus bij mij lijkt dat geen verschil te maken. Andere seintjes vanuit de app (bijvoorbeeld updates over een storing) werken echter wel, dus het gaat wel specifiek om de meldingen over opgeslagen reizen.
Het zou inderdaad ook kunnen dat Mattijsm last heeft van het al langer lopende probleem. Zoals ik in dat specifieke topic ook heb aangegeven werkt het bij sommige gebruikers wel, bij anderen niet. Vandaar dat ik eerst eventuele andere oorzaken wil (laten) controleren.
Badge +3
Top @Stijn NS dat je het (laat) controleren.

Krijgen de betrokkenen (iedereen die die seintjes wil maar eigenlijk nooit krijgt) daar ook een terugkoppeling over, eventueel via dit topic? Zijn er best veel...

Succes dus, en dank bij voorbaat natuurlijk! 😥(zweten maar) want je zegt "bij sommige gebruikers werkt het wel"...

Da's heel mooi, maar regel dat dan ook voor de rest!

De mensen die de weg die naar hier (forum/community) vinden zijn het topje van de ijsberg tenslotte...

Feedback via de app kan ook natuurlijk, maar krijg je ook vaak niet meer dan een standaard bevestigingsmailtje als "Dank! We gaan ermee aan de slag hoor Robert" 🤔

Reageer