beantwoord

waarom werkt de reisplanner app niet meer op mijn samsung mobiele telefoon?

• 1 februari 2021
  • 8 reacties
  • 204 Bekeken

De reisplanner app wil niet meer werken op mijn Samsung. HELP. Ik heb hem er al meerdere malen weer afgehaald , en weer terug gedownload. Maar iedere keer als ik klik op het icoon begint mijn telefoon met zich geheel op te starten om vervolgens te eindigen in “Geen Network”. Alle andere app zoals Whatsapp en Ah werken wel, dus “Geen Network” is lariekoek.

icon

Beste antwoord door Laura NS 8 februari 2021, 14:56

Ik kreeg snel antwoord. Het is een bekend issue. Het lijkt ze op een versie die inderdaad niet meer wordt ondersteund, dus vandaar het advies vanuit deze afdeling om de Android versie van de telefoon te updaten.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Welke Samsung heb je?

Heb je de cache op je telefoon al gewist?

En heb je een screenshot die je kan delen? Daar kunnen de ontwikkelaars vast wat meer mee. 

Dank voor de reactie.

Een Galaxy S4

Cache gewist.

Geen screenshot.

Een Galaxy S4 is al een behoorlijk oud toestel met een hele oude versie van Android (Android 5). Ik verwacht niet dat die nog ondersteund wordt helaas. Volgens mij ondersteunt de meest recente NS app Android 6 als oudste versie, maar zelfs dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Hoi s.poorta, welkom op onze NS Community!

Ik heb even gemaild met de afdeling die hierover gaat Ik hoop snel een antwoord te krijgen met óf de bevestiging dat dit inderdaad om de verouderde software gaat óf met een oplossing (of een weg daar naartoe).

Ik heb nog geen antwoord mogen ontvangen. Ik zal een reminder naar de afdeling sturen. Bedankt voor jullie geduld!

Ik kreeg snel antwoord. Het is een bekend issue. Het lijkt ze op een versie die inderdaad niet meer wordt ondersteund, dus vandaar het advies vanuit deze afdeling om de Android versie van de telefoon te updaten.

Dank voor het meedenken. De telefoon staat op automatisch updaten, dus dat kan het probleem niet zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Dat de telefoon op automatisch updaten staat is niet zo zeer het probleem. Het probleem zit hem er in dat de fabrikant, Samsung in dit geval, geen officiële updates meer heeft uitgegeven voor het Android besturingssysteem van de Samsung Galaxy S4 omdat de telefoon al zwaar verouderd is. De laatste update was in 2015 voor een upgrade naar Android 5. Er valt in weze dus niets meer automatisch te updaten. 

Je zal dus het systeem handmatig moeten updaten naar een nieuwere versie van Android om van de app gebruik te maken. Of je moet gebruik maken van een nieuwere telefoon. 

Reageer