beantwoord

Wanneer wordt de reisplanners NS en 9292 geupdate met station Eemshaven?

Reputatie 7
Badge
9292 geeft geen reismogelijkheid op 9 april 2018, +/- enkele dagen. NS geeft voor diezelfde datum stug een reisadvies voor 1 april, maar dan rijdt Arriva nog niet (hoewel ProRail meldde dat 28 maart 2018 de dienst naar de veerboot van Eemshaven naar Borkum zou beginnen).

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 maart 2018, 12:48

Over wat de reisplanner van 9292 weergeeft kan ik weinig zeggen, maar wat betreft onze Reisplanner heeft Henk_NL het wel bij het juiste eind. De Reisplanner wordt uiterlijk 10 dagen voor dato bijgewerkt met de juiste reisinformatie. Het is goed mogelijk dat er voor die datum alsnog wel adviezen te vinden zijn (denk bijvoorbeeld aan de standaard dienstregeling die er voor het hele jaar ingezet wordt), maar die adviezen kunnen foutief zijn of er kunnen simpelweg dingen ontbreken. Op dit moment kan ik dus nog niets zeggen over wat er wordt weergegeven voor begin april.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Op 28 maart verschijnt Eemshaven in de reisplanner zo te zien.

Het zal het toerisme naar Borkum zeker bevorderen.
Reputatie 7
Badge
Thom schreef:

Op 28 maart verschijnt Eemshaven in de reisplanner zo te zien.

ja, maar volgens Arriva rijden ze dan nog niet. En na 1 april rijden ze volgens NS niet meer.
Het te communiceren beleid is tegenwoordig 10 dagen voor aanvang dienstregeling zou de reisplanner kloppend moeten zijn. Feitelijk zou SD al beschikbaar moeten zijn vanaf 4 weken voor aanvang dienstregeling, maar dat blijkt men steeds vaker niet te halen.
Reputatie 7
Badge
Henk_NL schreef:

Het te communiceren beleid is tegenwoordig 10 dagen voor aanvang dienstregeling zou de reisplanner kloppend moeten zijn. Feitelijk zou SD al beschikbaar moeten zijn vanaf 4 weken voor aanvang dienstregeling, maar dat blijkt men steeds vaker niet te halen.

blijft raar dat de NS reisplanner voor de datum 4 april een reisadvies van 1 april geeft.
Reputatie 7
Badge +3
De communicatie hierover is weer allerbedroevendst. Dat is echter in de eerste plaats te wijten aan Arriva en de Provincie Groningen.
Reputatie 7
Badge
Tamzin schreef:

De communicatie hierover is weer allerbedroevendst. Dat is echter in de eerste plaats te wijten aan Arriva en de Provincie Groningen.

grappig, want familie van mij had de boodschap van de provincie over de start in de krant gelezen. En Arriva meldde bij de dienstregeling 2018 al dat ze vanaf 3 april gaan rijden.
Heb je een bewijs voor je stelling? Zou het kunnen dat het ergens anders fout gaat?
Reputatie 7
Badge +4
Er is een aansluiting om 10.13, die is te krap voor de boot van 10.15 maar kan wel prima de passagiers terugbrengen. De trein rijdt elk half uur volgens de dienstregeling die zichtbaar was, dat is wel keurig. Voor wat het waard is natuurlijk.
Over wat de reisplanner van 9292 weergeeft kan ik weinig zeggen, maar wat betreft onze Reisplanner heeft Henk_NL het wel bij het juiste eind. De Reisplanner wordt uiterlijk 10 dagen voor dato bijgewerkt met de juiste reisinformatie. Het is goed mogelijk dat er voor die datum alsnog wel adviezen te vinden zijn (denk bijvoorbeeld aan de standaard dienstregeling die er voor het hele jaar ingezet wordt), maar die adviezen kunnen foutief zijn of er kunnen simpelweg dingen ontbreken. Op dit moment kan ik dus nog niets zeggen over wat er wordt weergegeven voor begin april.
Reputatie 7
Badge +4
Merkwaardig is ook dat de dienstregeling die nu wordt getoond om 08.22 vanaf Groningen ook niet goed aansluit op de boot van 10.15. Eerder werd nog aangegeven dat er elk half uur een trein zou gaan - en dat ligt niet voor de hand.

Als het allemaal op 3 april ingaat, weten we in ieder geval op de 24e maart waar we aan toe zijn.
Reputatie 7
Badge +3
@klant_jac
Waar het om draait is dat er nergens een dienstregeling te vinden is. Aan een niets zeggend berichtje in het dvhn heb je als klant weinig.
Reputatie 7
Badge +3
@Thom
Voorlopig zouden er 4 (zomer) of 3 (winter) treinen per dag gaan rijden. Een volledig halfuurdienst tot 20.00 uur komt er pas met ingang van de nieuwe concessie. Maar alles is onduidelijk dus wie weet.
Reputatie 7
Badge
Tamzin schreef:

@klant_jac
Waar het om draait is dat er nergens een dienstregeling te vinden is. Aan een niets zeggend berichtje in het dvhn heb je als klant weinig.

Die mening deel ik. Ik kan wat inschatten aan de hand van de 4 dagelijkse vertrektijden van de boot, en de huidige dienstregeling naar Roodeschool, maar ik wil graag mijn reis plannen.
Reputatie 7
Badge +4
De dienstregeling die nu weer zichtbaar is, sluit 's ochtends niet aan op de boot. Dat zal nog wel aangepast moeten worden. Deze aansluitende treinen hebben nut. Een halfuurdienst lijkt me niet rendabel. Voor de werknemers in de Eemshaven is de plek van het station ook erg ongunstig.
Reputatie 7
Badge
Thom schreef:

De dienstregeling die nu weer zichtbaar is, sluit 's ochtends niet aan op de boot. Dat zal nog wel aangepast moeten worden. Deze aansluitende treinen hebben nut. Een halfuurdienst lijkt me niet rendabel. Voor de werknemers in de Eemshaven is de plek van het station ook erg ongunstig.

voor werknemers daar is de trein te ver, te duur en te traag, en de meesten wonen in de nabijheid in omgebouwde schuren. Ik zie het nut van elk half uur doorrijden ook niet. Er zijn geen wandelroutes, dus perfecte aansluitng op de boot is enige nut.
Reputatie 7
Badge +3
De bedoeling is wel degelijk om in de toekomst ook te gaan mikken op werknemers. Overigens zijn de extra kosten van doorrijden vrijwel nihil. De trein staat nu lang in Roodeschool en die stilstand geldt voor de machinist niet als pauze maar als werktijd.
Reputatie 7
Badge
Tamzin schreef:

De bedoeling is wel degelijk om in de toekomst ook te gaan mikken op werknemers.

Ik weet niet wie dat droomt, maar realisme kijkt naar de feiten:
1) Het station ligt ver van de fabrieken en bedrijfscomplexen af. Er is 0,0 voorziening, dus je staat op een kaal perron op de buitengaatse dijk in de zeewind te kleumen.
2) Eemshaven-Groningen met de auto is 27 minuten, met de trein meer dan het dubbele.
3) De meeste werknemers zijn van buitenlandse afkomst, en zijn met het busje al op hun slaapplaats voor de trein gekeerd heeft. Als werknemers zo interessant waren, hadden die nu al met busjes vol naar Roodeschool gereden.
Reputatie 7
Badge +3
De treinen gaan vanaf woensdag 28 maart rijden. Arriva had om onduidelijke redenen 4 april gecommuniceerd maar het blijkt dus toch de oorspronkelijke datum van 28 maart te zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals verwacht komt Arriva met een combiticket voor trein+boot. Het betreft een dagretour geldig vanaf ieder Arriva-station in Groningen of Friesland en kost tot 31 mei €19.90. Daarna begint het hoogseizoen en daarvoor is de prijs nog niet bekend.

Reageer