website reisplanner

• 19 januari 2016
  • 24 reacties
  • 914 Bekeken

Vernieuwde website, jammer, kan geen datum kiezen, dan floept de maandkalender weg. Oude website 10x prettiger
Hebben andere reizigers dat ook? Oplossing?

24 reacties

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml
Mijn vrouw, digibeet en 65+ vindt het ook geen verbetering. De oude planner was veel duidelijker.
Vanuit haar oogpunt kan ik me dat goed voorstellen.
Pe_pe, weet je ook of die link/site blijft bestaan en of hij actueel blijft?
U kunt uw vrouw troosten: ook (/juist?) veel niet-digibeten zijn niet gelukkig met de nieuwe reisplanner. In dit topic zijn sinds november (tijdens de testperiode) diverse fouten, onvolkomenheden en verslechteringen van de nieuwe reisplanner gemeld, Desondanks heeft NS de nieuwe reisplanner in december vrijwel ongewijzigd de oude laten vervangen. Er lijkt ook sindsdien geen werk gemaakt te worden van het verbeteren ervan en een woordvoerder van NS heeft zelfs aangegeven dat NS van mening is dat de kinderziektes er al uit zijn. Ik vermoed dus dat de oude reisplanner binnenkort plotseling verdwijnt.
De planning is dat deze t/m eind april 2016 beschikbaar blijft.

De reden is dat we met de reisplanner-v3 nog geen deur tot deur kunnen plannen. Op het moment dat deze beschikbaar is in de reisplanner-v3 wordt de reisplanner-v2 offline gehaald.
Het zou jammer zijn als de oude site verdwijnt, gezien de vele klachten, ik heb me intussen wat ingelezen, voldoet de nieuwe site niet aan wat een grote groep klanten wil.
Het zou jammer zijn als de oude site verdwijnt, gezien de vele klachten, ik heb me intussen wat ingelezen, voldoet de nieuwe site niet aan wat een grote groep klanten wil.

Ik kan de verandering niet tegenhouden ben ik bang. Wat ik wel kan doen is de feedback van gebruikers zoveel mogelijk doorgeven aan de mensen die hierover gaan. Bij deze dus ook gedaan.

Met een beetje mazzel is er tegen die tijd een alternatief.
Ik hoop dat het alternatief er komt.
Met de beschikbare API zou het te doen moeten zijn.

Ik kan de verandering niet tegenhouden ben ik bang. Wat ik wel kan doen is de feedback van gebruikers zoveel mogelijk doorgeven aan de mensen die hierover gaan. Bij deze dus ook gedaan.

Ook ik ben niet gelukkig met de nieuwe website en planner, heb ik al in andere topics op gewezen; ik onderschrijf het genoemde probleem dat de kalender slecht bruikbaar is; mij overkomt het dat de kalender deels van het scherm verdwijnt (de late dagen in de maand) en dat als ik probeer met de muis naar de niet meer op het scherm zichtbare dagen te gaan, de hele kalender weer verdwijnt; overigens ben ik van mening dat de oude planner niet mag verdwijnen
@bdh

Helpt het als u de pagina eerst naar beneden scrollt zodat de invoervelden zo ver mogelijk bovenin het scherm staan en dan pas begint met invullen?
[quote=Pe_pe]@bdh

Helpt het als u de pagina eerst naar beneden scrollt zodat de invoervelden zo ver mogelijk bovenin het scherm staan en dan pas begint met invullen?[/quote

even geprobeerd, dat helpt idd, maar blijft natuurlijk onhandig; plaats die kalender gewoon ergens anders lijkt mij
Mee eens, maar zolang NS geen verbetering aanbrengt, moeten we er maar het beste van maken. Beter zo dan dat u na april helemaal geen treinreis meer op ns.nl zou kunnen plannen.

Is er ook een lijstje te maken van doorgezette meldingen over de nieuwe reisplanner waarvan de mensen die erover gaan om hen moverende redenen hebben besloten er niets mee te doen?
dat is waar; overigens zag ik dat het probleem zich voordoet als je de planner gebruikt op de website zelf, met die rare het halve scherm vullende foto's en die overbodige reclame daaroverheen, maar niet als je de planner opent vanuit de (google-)zoekopdracht ns-reisplanner
Is er ook een lijstje te maken van doorgezette meldingen over de nieuwe reisplanner waarvan de mensen die erover gaan om hen moverende redenen hebben besloten er niets mee te doen?

Dat durf ik niet toe te zeggen. Op een gegeven moment besluiten we om diverse redenen de site te vernieuwen en ook met de reisplanner een nieuwe weg in te slaan. Dat draai je niet zomaar 'ff' terug. De vernieuwingen die zijn doorgevoerd zijn echt niet over één nacht ijs gegaan. Ik zal kijken of ik nog feedback kan krijgen vanuit die afdeling, maar toezeggen kan ik dat in dit geval niet.
Van sommige veranderingen kan ik me voorstellen dat het een kwestie van smaak is, maar er zijn ook duidelijke programmeerfoutjes bij (zoals de ontbrekende agenda-knop en de verkeerde scrollrichting van de reismogelijkheden) waar een ontwikkelaar desgevraagd echt geen twee maanden voor nodig heeft om ze te vinden en op te lossen. Ik krijg tot nu toe de indruk dat de reisplanner in de huidige staat is opgeleverd en dat verbeteringen aan de interface per definitie terzijde worden geschoven vanwege het kosten-aspect en dat dat al het geval was toen ons als reizigers in november werd gevraagd hem te testen (als onderdeel van de rest van de nieuwe website).
klaas-jan, ik ben erg benieuwd naar de diverse redenen en de opdracht die gegeven is; is er bijvoorbeeld overwogen dat het voor klanten heel onplezierig is als informatie versnipperd wordt aangeboden in vergelijking met de oude planner (een klacht die ik niet alleen zelf heb, maar meerdere keren in allerlei bewoordingen ben tegengekomen in verschillende topics)? mogelijk zijn de diverse redenen elders al genoemd, ik heb het niet kunnen vinden, dus misschien is de eerste vraag (naar de diverse redenen) via een link te beantwoorden; het antwoord op de tweede vraag (of er nagedacht is over versnippering van informatie met als gevolg meer moeten klikken dan voorheen en veel minder overzicht) zie ik ook niet duidelijk vanuit ns beantwoord, maar misschien kijk ik ook in dat geval niet goed genoeg
Ik zal het met de ontwikkelaars bespreken Pe_pe & bdh
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtmlDe oude reisplanner moet echt blijven.
De nieuwe is waardeloos.
Alle suggesties in dit topic zijn inmiddels doorgegeven. Sommige onderdelen passen we nog aan. Via de app is het inmiddels mogelijk om een reis in je agenda te plaatsen.
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtmlDe oude reisplanner moet echt blijven.
De nieuwe is waardeloos.

En daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ongelooflijk slecht en klantonvriendelijk.
Wie weet komt er een aanvaardbaar alternatief. https://forum.ns.nl/nsnl-47/meedenken-over-de-nieuwe-reisplanner-23952/index1.html
Precies! Alle feedback is welkom in het topic dat Janjan noemt.
Remmy, ik heb jouw feedback verplaatst naar https://forum.ns.nl/nsnl-47/meedenken-over-de-nieuwe-reisplanner-23952/index1.html? Dit topic is speciaal gemaakt om de nieuwe Reisplanner te verbeteren.

Bedankt voor het meedenken!

Reageer