beantwoord

Weergeven alle treinen op traject

• 2 september 2017
  • 19 reacties
  • 379 Bekeken

Reputatie 4
Waarom worden niet alle treinen op een traject weergegeven in de reisplanner? Als je ergens een tussenstop wilt maken moet je een via station invoeren om alle treinen te zien.
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 september 2017, 11:34

De reisplanner laat de meest optimale reisroute zien, anders wordt het, zeker op lange trajecten, een hele boel zinloze informatie en zie je door de bomen het bos niet meer.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge
Waarom? Dat heet crowd control. Het is niet de bedoeling dat je onderweg ineens op een andere trein overstapt. Dat maakt het proces moeilijker beheersbaar, en dan haalt NS de performance key indicators niet. Dus inchecken, instappen, stilstaan, uitstappen, uitchecken en afrekenen.
Reputatie 7
De reisplanner laat de meest optimale reisroute zien, anders wordt het, zeker op lange trajecten, een hele boel zinloze informatie en zie je door de bomen het bos niet meer.
Reputatie 4
Ik zal wel gek zijn..... Ik had daar met het ouderwetse papieren spoorboekje geen last van. Trouwens als ik amsterdam hoorn via zaanse schans invoer stuurt de reisplanner me via alkmaar terwijl zaanse schans hoorn via zaandam 6 of 8 minuten sneller is.
Reputatie 7
Badge
.. Zoals Google jede meest optimale informatie geeft... 😉 we weten inmiddels beter
Reputatie 7
Badge
Het ouderwetse spoorboekje is te koop! Bij de AKO o.a.
Reputatie 4
Niet alle vernieuwing is een verbetering.... Blijkt maar weer...
Reputatie 4
Dat er nog een papieren boekje is.... dat wisten ze mij bij de klantenservice niet te vertellen.
Badge +3
Sterker nog, je kunt alle dienstregelingstabellen online raadplegen en als pdf downloaden.
http://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling

Waarschijnlijk een gedeelte van de website waar ze bij Klantenservice nog nooit gekeken hebben......
Reputatie 4
@iMark wat een luxe die pdfjes. Thanks!
Reputatie 6
Badge +2
als ik amsterdam hoorn via zaanse schans invoer stuurt de reisplanner me via alkmaar terwijl zaanse schans hoorn via zaandam 6 of 8 minuten sneller is.
Wat sneller is hangt er vanaf hoe lang je op het via-station wil blijven. Je kan dat echter niet opgeven, daarom wordt aangenomen 0 minuten. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge +3
Het spoorboekje wordt niet door NS uitgegeven maar door Rover en Treinreiziger.nl.
Wellicht dat daarom de NS klantenservice dit niet wist.
http://www.treinreiziger.nl/kalender-en-spoorboekje-2017-weer-te-koop/
Reputatie 4
@Dennis als ik vanuit amsterdam de zaanse schans wil bezoeken en daarna naar hoorn is het altijd sneller om via zaandam te reizen. Je hebt zelfs ruim de tijd(25 min) om op zaandam een bakje koffie te drinken.
Badge +3
Het spoorboekje wordt niet door NS uitgegeven maar door Rover en Treinreiziger.nl.
Wellicht dat daarom de NS klantenservice dit niet wist.
http://www.treinreiziger.nl/kalender-en-spoorboekje-2017-weer-te-koop/

Allemaal waar. Maar dan nog had Klantenservice op de pagina met de pdf-bestanden kunnen wijzen.
Reputatie 6
Badge +2
@Dennis als ik vanuit amsterdam de zaanse schans wil bezoeken en daarna naar hoorn is het altijd sneller om via zaandam te reizen. Je hebt zelfs ruim de tijd(25 min) om op zaandam een bakje koffie te drinken.
Die via Zaandam vertrekt 2 minuten eerder uit Zaandijk Zaanse Schans dan de andere. Als je die net niet haalt is de andere sneller dan een half uur wachten. De reisplanner werkt hier dus op een keurige, logische manier.

Maar inderdaad kunnen de dienstregelingstabellen ook handig zijn, als aanvulling. bijdragevandennis
Reputatie 7
Badge
dan nog had Klantenservice op de pagina met de pdf-bestanden kunnen wijzen. http://www.ns.nl/reisinformatie/download-dienstregeling
Waarschijnlijk een gedeelte van de website waar ze bij Klantenservice nog nooit gekeken hebben......

Als je geinstrueerd wordt om trefwoord scripts voor te lezen, dan kan je dat ook niet verwachten.

Bij McDonalds hebben ze ook het eigen denken verboden.
Reputatie 6
Badge +1

Het idee van een via-reis in de reisplanner invoeren is dat de reisplanner denkt dat u 0 minuten op de Zaanse Schans wilt blijven. In dat geval maakt u dus volgens de planner één reis. Aangezien terugreizen over hetzelfde traject in principe niet is toegestaan is het niet zo gek dat de reisplanner u vervolgens via Alkmaar stuurt.
Badge +3
De papieren spoorboekjes zijn al lang uitverkocht. Wellicht dat een enkele AKO er nog eentje heeft maar reken daar niet op. Er waren al eerder mensen op zoek, vandaar deze info.
Reputatie 6
Badge +1
In december komen er wel weer nieuwe spoorboekjes voor het nieuwe jaar.
Reputatie 7
Badge
ANTWOORD

Ach ja... als je het zo ziet.... Google heeft ook de meest optimale antwoorden op mijn vraag. De eerste 10 sla ik sowieso over. Als ik de feiten wil weten, gebruik ik geen Google. En geen NS Reisplanner.

Reageer