beantwoord

welke vervoersmaatschappij

• 2 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 317 Bekeken

Als ik een station binnenga en incheck hoe weet ik dan of ik dit moet doen bij NS of een andere vervoersmaatschappij?
icon

Beste antwoord door Edwin 2 oktober 2017, 11:27

Ik neem aan dat je je reis eerst plant 🙂
In de reisplanner kun je zien met welke vervoerder je gaat reizen. Vanuit Amersfoort kan je maar 1 kant op met Connexxion (Barneveld-Lunteren-Ede), de rest van de reizen gaat met NS.
Vanuit Arnhem wordt het al een tikkie ingewikkelder, maar zijn er eigenlijk ook maar een paar: Richting Duiven/Zevenaar/Doetinchem en richting Tiel.

Gewoon eerst in de reisplanner kijken, daar zie je de vervoerder die je vervoert.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge
In de reisplanner kun je zien met welke vervoerder je gaat reizen. Vanuit Amersfoort kan je maar 1 kant op met Connexxion (Barneveld-Lunteren-Ede), de rest van de reizen gaat met NS.
Vanuit Arnhem wordt het al een tikkie ingewikkelder, maar zijn er eigenlijk ook maar een paar: Richting Duiven/Zevenaar/Doetinchem en richting Tiel.

Gewoon eerst in de reisplanner kijken, daar zie je de vervoerder die je vervoert.

Als ik op 9292ov een reis plan, b.v. Valkenburg - Sittard geeft de reisplanner alleen maar aan: stoptrein richting Heerlen en Intercity richting Schiphol. Geen vervoersmaatschappij.

Je kunt ook na een dag in de stad besluiten de eerstvolgende trein naar huis te nemen. Hoe weet je dan van welke maatschappij deze zal zijn?

Als ik op 9292ov een reis plan, b.v. Valkenburg - Sittard geeft de reisplanner alleen maar aan: stoptrein richting Heerlen en Intercity richting Schiphol. Geen vervoersmaatschappij.
Reputatie 7
Badge +4
Op de elektronische borden op het station is ook te zien welke vervoerder de dienst naar de bestemming als eerste verzorgt. Dat kan zonder de reisplanner, al zou die ook mijn voorkeur hebben.
Reputatie 7
Badge
Ik zie hier toch echt een vervoerder bij staan?
Reputatie 7
Badge +4
Het een sluit het ander niet uit, lijkt me. Beide kan, al is de reisplanner het handigste voor de hele reis.
Ik zie hier toch echt een vervoerder bij staan?

Mijn Tablet heeft kennelijk een andere lay-out van de site als mijn desktop. Daar zie ik inderdaad de vervoerder. Op mijn tablet pas als ik doorklik naar wat de reis kost.
Bedankt voor je reactie.
Welkom en fijn dat het is opgelost cdekkers. Ik wens je alvast een aangename reis.
Badge +3
Andere indicator: wanneer je "Stoptrein" of "Sneltrein" als treincategorie ziet i.p.v. "Sprinter" of "IC" dan weet je dat de trein niet door NS geƫxploiteerd wordt.
OK, bedankt voor de tip.

Reageer