NS Lab-app (gesloten)

• 12 november 2018
  • 40 reacties
  • 1294 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 4
Vanochtend gaf de app vijf minuten lang aan dat ik in de IC naar Enkhuizen zat. Daarna corrigeerde hij zichzelf en zat ik toch in de IC naar Den Haag.

Maar wat ik nog steeds niet snap: welke functionaliteiten ben ik nu precies aan het testen? Wat moet de app kunnen?

Met de NS Lab-app kunnen treinreizigers nieuwe services uitproberen die we aan het ontwikkelen zijn. Om een aantal voorbeelden te noemen, treindetectie, MindfulNS en de mogelijkheid om in en uit te kunnen checken. In principe ben je vrij om de app te testen zoals jij dat wil. Enige wat we van je vragen is om feedback te geven over je bevindingen. 😁

P.s. Om feedback te kunnen geven, ga naar profiel en klik op het tandwiel en kies 'Deel je mening'.
Reputatie 6
Wat zijn de opties van treindetectie en mindfulns?
Als ik reisbegeleiding start en dan naar het 'nu' tabje ga en op het station click waar ik dan ben dan crasht.
Ik heb een oneplus 5T met android 8.1.0
Reputatie 6
Net zoals Lies heb ik mijn twijfels over de huidige versie. Als je telkens de app moet induiken om informatie te bekijken, dan zouden pushberichten handiger zijn. Ik mis ook dingen zoals uitstapzijdes, correcte weergaves van de treinen/overstapstations, uitstapzijdes, materieelsamenstelling.

Wellicht is het handiger om huidige dingen (zoals de afteller en het aantal minuten tot het volgende station) te integreren in de reisbewaking van de huidige app. En er eens een keer voor zorgen dat in de huidige versie van de app de pushberichten bij reisbewaking werken.

Ik denk dat ik ga stoppen met testen, maar wil dit met alle plezier hervatten bij een volgende update.
Reputatie 6
Badge
Inmiddels is er een nieuwe update uitgebracht, zag ik. Wat zijn de aanpassingen hierin?
Reputatie 4
Inmiddels is er een nieuwe update uitgebracht, zag ik. Wat zijn de aanpassingen hierin?
Hi Aar,

Wij zijn de laatst weken bezig geweest met het optimaliseren van de app. Het gaat voornamelijk om kleine bugfixjes hier en daar.
Reputatie 4
Ik probeer een reis Odz-Hlm (v 10.32u) te delen vanuit de NS app naar de Lab app. De reisplanner geeft twee opties: 31238-1738-838-2240 en 31238-1738-158-2240. Hoewel ik de reis met de 838 deel naar de Lab app, geeft deze (na de foutmelding 'De reis kon niet bepaald worden. null') toch de reis met ICE 158 weer ipv IC 838.
Reputatie 1
Hallo Ik wil graag meehelpen waar kan ik de app vinden?
Ik raad je aan om proeftuin@ns.nl even te mailen.
Reputatie 1
Hallo!

Ik heb een idee voor de Test app onderandere
  1. Een Speciale ouderenmodus beter te noemen extra hulp modus
Uitleg idee:
In de Extra hulp word er wat meer hulp gegeven bijvoorbeeld als je de app download dat je meteen word geholpen om jouw bestemming te kiezen op een iets makkelijkere manier of bijvoorbeeld alles iets makkelijker er uit te laten zien
@TheoSu Kunnen jullie het idee van MikeGuy14 meenemen?
Reputatie 4

Hallo!
Ik heb een idee voor de Test app onderandere
  1. Een Speciale ouderenmodus beter te noemen extra hulp modus
Uitleg idee:
In de Extra hulp word er wat meer hulp gegeven bijvoorbeeld als je de app download dat je meteen word geholpen om jouw bestemming te kiezen op een iets makkelijkere manier of bijvoorbeeld alles iets makkelijker er uit te laten zien

Hi Mike,

Bedankt voor je idee. We nemen je idee mee in de verdere ontwikkeling van de app.
Reputatie 1

Goeiendag TheoSu,

Allereerste ik vind de app echt waanzinnig grote pluspunten vergelijken met het huidige!

Maar ik heb twee vragen,

Vraag: Zou het mogelijk wezen als er meer spelletjes op kunnen komen?
Bijvoorbeeld:
  1. -Treinquiz
  2. -Trein verhalen (niet letterlijk over verhalen maar over wat reizigers meemaken dan herken je vaak daarzelf in!)
Vraag: Zou het mogelijk wezen als je bij de Pagina 'Nu',
dat je daar kan zien welke dichtbijzijnde halte in de buurt is en als je daarop drukt dat je alle vertrektijden kan zien van het Openbare Vervoer.

Tenslotte waarom is het niet mogelijk om alle actuele reisinformatie te zien bijvoorbeeld van stations welke treinen daar komen en waarom is er nog geen optie voor mijn reizen want nu moet ik alles eerst doen via de huidige Reisapp.

MVG

-Mike R.
Reputatie 1
Ik heb dus onlangs een probleem met de map ontdekt namelijk,

Als ik kijk in bovenste gedeelte van N-H Daar rijdt NS en Arriva maar bij alle Arriva stationen staat dat het een NS Station is..
Reputatie 4
Ik heb dus onlangs een probleem met de map ontdekt namelijk,

Als ik kijk in bovenste gedeelte van N-H Daar rijdt NS en Arriva maar bij alle Arriva stationen staat dat het een NS Station is..

Hi Mike,

Bedankt voor je feedback. Kan je ook nog een voorbeeld sturen naar proeftuin@ns.nl?