Sticky

Reisbegeleiding in de NS Lab-app

• 4 juni 2019
  • 4 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 3
Deel hier je kennis en mening over de reisbegeleiding in de NS Lab-app. Hier zie je voorbeelden van hoe het werkt op een Android-toestel en op een iPhone.

Android

iPhone

4 reacties

Reputatie 5
Het is helaas een video zonder verbale uitleg. Kan iemand wellicht even voor mij omschrijven hoe het werkt voor iOS?
Wellicht dat een uitleg sowieso verhelderend kan werken, ik zie in het filmpje alleen dat ik een reis kan plannen en die in een kalender kan zetten, waarom ik dat zou willen is mij een raadsel.
Badge +3
@VIRM het filmpje toont hoe je een reisadvies uit de planner kunt 'delen' in een kalender van geplande reizen.

Je kunt de reis dan visueel zien op een kaart met je traject. Vanaf vertrekstation (huisje) met overstappen en bestemming (vlaggetje).

Voor jou (visuele beperking) voegt het bijzonder weinig toe.
Vandaag deze even uitgeprobeerd, maar het nut ervan is mij totaal onduidelijk.
Je moet eerst een ovchipkaart koppelen (zonder enige vorm van inloggen, dus alvast het eerst privacy lek) en een reisplannen via de gewone app.

Maar ook tijdens de reis zie je minder informatie dan in de gewone app. Geen informatie over treinsamenstelling, geen informatie waar de trein nu is (om zelf te kijken of vertraging verwacht kan worden).
Trein kwam binnen met iets vertraging, werd nergens gemeld (ook in de gewone app niet).

Enige nieuwe is dat er een toner mee loopt met hoelang het nog is toch mijn eindstation, maar dat weet ik zelf ook wel.

Waarvoor het nodig was mijn ovchipkaart te koppelen is mij ook niet bekend. Ik zie geen informatie uit die koppeling gebruikt worden, dus die stap kan (sowieso vanuit privacy) beter geschrapt worden.

Maar mogelijk heb ik bepaalde functionaliteit gemist.

Reageer