Sticky

Wensen

• 3 juni 2019
  • 13 reacties
  • 767 Bekeken

Reputatie 4
De eerste versie van de NS Lab-app heeft basisfunctionaliteit waar we de komende jaren op verder bouwen. Wat we ontwikkelen, is vooral afhankelijk van wat jij als reiziger belangrijk vindt!
Post hier wat je in de NS lab-app wilt zien.

13 reacties

Zou de app ook gebruikt kunnen worden als verificatie aan de conducteur dat je bent ingecheckt? Bijvoorbeeld door misschien de naamhouder van de OV-Chipkaart er bij te zetten met een foto, en misschien het incheckstation. Dat zou een mooie stap zijn richting het vervangen van de OV-Chipkaart.
Reputatie 5
Persoonlijk zou ik advies voor de plek op een perron waar ik in moet stappen heel fijn vinden. Dat moet dan in ieder geval rekening houden met:
- overstappen, met verschil in stopplaats en lengte van de betreffende treinen
- locatie van in- en uitgangen/trappen (indien relevant: in de richting van mijn bestemming)
- (geschatte) verdeling van andere reizigers in de trein(en)
- vertrektijden en loopafstanden

Stel ik kom uit een trein die aan de a zijde van een perron binnenkomt en stopt en moet overstappen op een trein die vlot daarna aan de b zijde van dat perron vertrekt, dan wil ik voorin zitten om minder ver te hoeven lopen bij de overstap, als ik op mijn vertrekpunt nog tijd genoeg heb om daar heen te lopen.

Of stel dat ik over moet stappen op een trein aan de overkant van hetzelfde perron, die langer is en voorin vaak rustiger is, dan wil ik voorin zitten om bij die overstap op tijd de voorkant van die langere trein te kunnen bereiken.
Reputatie 5
Nog een heel ander idee: reisadviezen van deur tot deur die alleen waar NS dit ook (zonder uit- en inchecken en extra kosten) goed vindt. Zelf combineren van informatie van bijvoorbeeld 9292 (advies van deur tot deur) en NS (station naar station, gegarandeerd toegestaan) voelt niet van deze tijd.
Ik zou graag support zien voor de Samsung Galaxy Watch (Tizen)
Reputatie 7
Ik zou graag support zien voor de Samsung Galaxy Watch (Tizen)
Zoals deze? https://www.ns.nl/reisinformatie/ns-app/reisplanner-wear-app.html

De app is er al, nu nog voor android
Reputatie 6
Badge

Ik zou graag support zien voor de Samsung Galaxy Watch (Tizen)Zoals deze? https://www.ns.nl/reisinformatie/ns-app/reisplanner-wear-app.html

De app is er al, nu nog voor android

En Tizen, want dat staat weer los van Android met hun eigen app-store.
Reputatie 4
WELKE stations je zonder extra bijbetalen met een traject-ABO kan gebruiken.
Hoi,

Ik zou bij de reis en/of op het "nu" scherm graag ook de lengte van de trein zien. Dit staat wel in de gewone NS app, maar nog niet in de lab app
Reputatie 3
Ik zou graag de voor en achterkant willen zien van niet-symmetrische treinen zoals DDAR DDZ SNG3 SGMm
Reputatie 4
Hi,

@bahnrider @mcreal @ReizigerRijssen

Bedankt voor jullie feedback. We zullen dit meenemen in de verdere ontwikkeling van de app. Er komt een update aan met de nodige veranderingen.Om jullie alvast een tipje van de sluier te geven.

Reputatie 4
@Slidestops en @pernodpepper

Helaas zijn wij er nog niet klaar voor om de app op een Smartwatch te zetten.

Als er vanuit jullie veel vraag naar is dan kunnen we bekijken waar in de toekomst de mogelijkheden liggen.

Het zou fijn zijn als de app ook op F-Droid beschikbaar zou komen zodat mensen die Vrije Software willen gebruiken er ook gebruik van kunnen maken.

Reputatie 5

Zoals al elders op dit forum een keer gemeld reis ik sinds enige tijd (en gelukkig niet lang meer waarschijnlijk) met een rollator. Vanuit die ervaring een nieuw idee wat misschien het overwegen waard is om mee te experimenteren in de lab app.

Op het traject waar ik reis, rijdt normaalgesproken uitsluitend SLT. Dat biedt een gelijkvloerse instap, waardoor ik met rollator zelfstandig in kan stappen. Een enkele keer (zoals vandaag), komt het voor dat er ander materieel wordt ingezet, dat geen gelijkvloerse instap biedt (SGMm in dit geval). Met mijn rollator en wat hulp van medereizigers kom ik de trein dan alsnog wel in en uit, maar je zou er maar staan met je (elektrische) rolstoel, zonder assistentie omdat je die normaal niet nodig hebt.

Zou het een optie zijn bij de notificaties over een opgeslagen reis of traject (die overigens überhaupt nog steeds niet werken, maar dat is een ander probleem) ook notificaties over het ontbreken van een gelijkvloerse instap aan te bieden? Of algemener, over het ontbreken van bepaalde voorzieningen? Bijvoorbeeld een toilet kan relevant zijn voor m.n. darmpatiënten en iedereen kan in een situatie belanden waarin wachten op een andere trein voor een stopcontact het waard is. Of misschien zijn notificaties bij gewijzigde materieelinzet makkelijker te realiseren. Dan kun je na zo'n notificatie zelf opzoeken of de wijziging voor jou een probleem is.

Reageer