beantwoord

1 bus vervangend vervoer voor een paar honderd man

• 27 november 2019
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

We staan anderhalf uur te wachten bij Leiden Lammenschans met welgeteld 1 bus vervangend vervoer en een paar honderd man...wat is jullie idee van vervangend vervoer?

icon

Beste antwoord door fatsoen 28 november 2019, 00:30

En daarnaast had ik toen wel in de gelegenheid willen zijn om te bellen om aan te geven dat het totaal niet opschoot. Maar aan wie meld je zoiets? Daarom maar een community post gedaan. 

Dat heeft niet zo veel zin. Hier zitten mensen die niets kunnen doen. Ook de NS-moderatoren mogen niets doen. Ze vertellen je dat je de klantenservice moet contacteren, maar of dat helpt als je op een bus zit te wachten met een paar honderd man weet ik niet.

Eigenlijk zou er een hulp-lijn cq. sos-lijn moeten zijn waar mensen zitten die de mogelijkheid en middelen hebben zo snel mogelijk jou en anderen te helpen. Ik weet niet of er zo’n lijn bestaat.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

Het regelen van bussen is een Heel Ingewikkeld Proces.

De vervoersconcessie eist hierover het volgende in artikel 41: 

“1. Opdat NS ook in verstoorde situaties de reizigers zo veel en zo goed als mogelijk vervoert, neemt NS de in het tweede tot en met vijfde lid vermelde maatregelen voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.

2. NS zorgt binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden voor vervangend vervoer.

3. In afwijking van het tweede lid, vangt NS tijdens de spits binnen 60 minuten nadat een verstoring is
opgetreden met de inzet van vervangend busvervoer aan en zorgt dat deze na 75 minuten op de
gewenste sterkte is.”

Men dient hierbij te letten op “voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is". In de praktijk is het niet redelijkerwijs mogelijk om aan de eisen van de concessie te voldoen. 

Beste Dancingintherain, welkom bij onze Community!

Allereerst wil ik aangeven dat wij (ik in ieder geval wel) dat wachten op vervangend vervoer echt belabberd stom is. Helaas is dit gecompliceerder dan je denkt, zoals @wsm ook al aangeeft. Zou je ons op de hoogte willen houden wat betreft de vorderingen? Als het de spuigaten uitloopt kan ik wel even bellen namelijk!

Reputatie 7
Badge +3

Ik mag hopen dat TS intussen al onderweg of op de bestemming is aangezien het bericht al van 2 uur geleden is.

Anders is het misschien nog sneller om een Arriva stadsbus te nemen tot aan de Korevaarstraat  of Hoge Rijndijk en daar bus 169 of 182 naar Alphen te nemen. Wel op eigen kosten natuurlijk die niet door NS worden terug betaald.

Uiteindelijk om 19.00 gearriveerd op Alphen ad Rijn. Voor wat ik weet is de situatie niet erger geworden, dus het bleef (denk ik) bij anderhalf uur wachten met veel teveel mensen. Ik vind het gek dat er vervangend vervoer is geregeld maar dat dit slechts 1 bus betreft waardoor meer dan de helft niet mee kan en dat we daarna zonder enige informatie met z’n allen een uur staan te wachten op de volgende bus. Ik had nog beter een reguliere buslijn naar Alphen kunnen nemen!

En daarnaast had ik toen wel in de gelegenheid willen zijn om te bellen om aan te geven dat het totaal niet opschoot. Maar aan wie meld je zoiets? Daarom maar een community post gedaan. 

Badge +3

Woerden was ook onduidelijk.

Bussen, ja waar dan? Toevallig weet ik dat het dan zuidzijde is, maar dat werd nergens aangegeven of gecommuniceerd.

Bij werkzaamheden vertrekken die trouwens vaak nog een stukje verderop, en had je een leuke NS tuktuk voor wie niet wilde/kon lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dit soort dingen ook melden via Twitter, dan heb je meestal wel sneller antwoord dan via deze community. Of de klantenservice bellen of via de info paal op het station contact opnemen, al zul je als je op een bus wacht wel buiten het station staan (volgens een Twitter reply zouden de bussen stoppen op het Kamerlingh Onnesplein voor het station). Er zouden totaal 8 bussen rijden tussen Lammenschans en Woerden.

Dat heeft niet zo veel zin. Hier zitten mensen die niets kunnen doen. Ook de NS-moderatoren mogen niets doen. Ze vertellen je dat je de klantenservice moet contacteren, maar of dat helpt als je op een bus zit te wachten met een paar honderd man weet ik niet.

Eigenlijk zou er een hulp-lijn cq. sos-lijn moeten zijn waar mensen zitten die de mogelijkheid en middelen hebben zo snel mogelijk jou en anderen te helpen. Ik weet niet of er zo’n lijn bestaat.

Exact. Er zijn zoveel technologische mogelijkheden, waarom benutten we die niet? Beter informeren en beter bereikbaar zijn zodat NS haar dienstverlening kan verbeteren, ook tijdens calamiteiten.

Reageer