beantwoord

10:48 IC Utrecht-Amersfoort

En jahoor, het was weer raak! 1 Treinstel en dus ook de 1e Klasse bomvol met 2e Klas reizigers;niet verder dan Amersfoort gekomen (Ik wou naar Leeuwarden) Dank oh eeuwige NS; Nog steeds te weinig materieel op de lijn! Weekend vrij abb. 1e Klasse; het moet wel leuk blijven! Dus weer zo/n wanprestatie; Hoe lang is dit nu al aan de gang? Wanneer leren jullie nou eens iets? Wanneer gaat er nu eindelijk eeens wat gebeuren? Ga je schamen, wederom;personeel vraagt om meer materieel wordt er dan omgeroepen in de trein.......Op grote stations zie je materieel langs het station niets doen.....Wanneer gebeurt er nu eens iets en wordt er actie ondernomen? Meer materieel. Er zitten blijkbaar Managers met grote zakken geld die er geen fuck aan doen! Gewoon triest dit! Gelukkig dat ik met weekend vrij elke richting op kan!.....Maar dit blijft een afgang NS!!!!!! Hoelang duurt dit nog voort???
Groet, Weekendvrij 1e Klas Abonnement houder;niet blij dus!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 16 juli 2017, 17:03

Hallo Voordeelurenreiziger, ik begrijp dat het erg frustrerend is als je regelmatig in een drukke trein zit. Zoals je wellicht hebt gezien krijgen wij meerdere signalen binnen over bepaalde ritten in het weekend. We geven dit via verschillende kanalen door, de reizigers via de Druktemelder, het personeel in de trein, maar ook wij maken hier melding van. Meer dan dit kan ik op dit moment niet voor je betekenen. We maken het kenbaar en dan wordt er gekeken naar mogelijkheden om te verlengen. Helaas is dit niet iets wat zomaar gedaan is, we hebben te maken met een strakke planning en zijn van veel factoren afhankelijk. Hier kun je in de gaten houden wat er met de meldingen wordt gedaan. Hopelijk merk jij ook snel verbetering op dit traject.
Bekijk origineel

11 reacties

Dus NS; wanneer gebeurt er eindelijk eens iets? Meer treinstellen op de lijn!!! Is NS dus echt zo=n incompetente organisatie? We gaan het allemaal denken. Wat een waardeloze zooi! En dan zijn er ook nog omleidingen.....Boete-s die niet helpen..... Wat moet er gebeuren?????Was NS dus maar nooit geprivatiseerd dus.... Wanneer gaat er eindelijk wat gebeuren en en wie trekt de handschoen aan en neemt maatregelen;want nu/dit kan dus echt niet zo doorgaan en maar aanmodderen.....Als ik zo-n wanprestatie bij mijn baas zou leveren was ik allang de straat opgeschopt!......Wanneer gaat NS op Zondag presteren??....
Hallo Voordeelurenreiziger, ik begrijp dat het erg frustrerend is als je regelmatig in een drukke trein zit. Zoals je wellicht hebt gezien krijgen wij meerdere signalen binnen over bepaalde ritten in het weekend. We geven dit via verschillende kanalen door, de reizigers via de Druktemelder, het personeel in de trein, maar ook wij maken hier melding van. Meer dan dit kan ik op dit moment niet voor je betekenen. We maken het kenbaar en dan wordt er gekeken naar mogelijkheden om te verlengen. Helaas is dit niet iets wat zomaar gedaan is, we hebben te maken met een strakke planning en zijn van veel factoren afhankelijk. Hier kun je in de gaten houden wat er met de meldingen wordt gedaan. Hopelijk merk jij ook snel verbetering op dit traject.
Reputatie 2
Ik vind dit onzin. Ieder los ICMmetje tussen Utr-Amf-Zl/Dv vv brengt ellende met zich mee op een Zondag, je hoeft dus geneens te kijken naar de drukte/druktemelder. Ik stel wel voor, Voordeelurenreiziger, dat de eerstvolgende keer je twee treinstellen aan elkaar vast ziet tussen Utr/Zl, je een staalkabel pakt en deze volledig aan elkaar vast knoopt 😉.
De NS weet dondersgoed dat deze trein te kort is, hij wordt regelmatig verlengd (de afgelopen 4 maanden werd deze trein vaker wel dan niet verlengd) maar structureel is er nog altijd geen oplossing dus zo nu en dan 'vergeet' men de trein toch nog te verlengen op een zondag.

Was NS dus maar nooit geprivatiseerd dus....
De NS is ook niet geprivatiseerd 😉
Reputatie 7
Badge +3
@voordeelurenreiziger
Sinds wanneer is NS geprivatiseerd????
Reputatie 6
Badge +1
Soort van niet... de NS is een zelfstandig bedrijf, alleen vloeit het totale bedrijfsresultaat direct in de staatskas aangezien NS eigendom is van het ministerie van financiƫn...
1995 is de ellende begonnen met de scheiding;je heb NS en je heb Prorail
Was het maar 1 bedrijf gebleven;dat bedoel ik.......Groet
Reputatie 7
@Bemined Uiteraard is het ons niet ontgaan dat de treincapaciteit te laag is als er maar 1 treinstel rijdt. We proberen om waar nodig extra treindelen in te zetten, maar zijn afhankelijk van de verdeling over heel Nederland. Hier is niet altijd een goede oplossing voor, maar ik benadruk hier maar even dat wij hiervan op de hoogte zijn. De weekenddrukte kan lastig zijn om te voorspellen, zeker in vakantieperiodes die ook verschillen tussen de verschillende delen van Nederland.
Reputatie 7
Badge +3
@Voordeelurenreiziger
Nooit gehoord van het "gat van 83" en de grote materieeltekorten in 1991?

Zo lang NS bestaat zijn er al problemen met onvoldoende materieel.
Toen had ik er geen last van;nu wel.....
En dat er toen ook materieel tekort was betekend ook dat de beste stuurlui nog steeds aan wal staan.
Echt om te lachen, blij dat ik met weekendvrij nog enige kant op kan gaan,,,groet...
Reputatie 3
Dit probleem bestaat sinds dienstregeling 2017. De eerste 4 maanden overstroomde het elke week van klachten omdat de NS de hele dag met losse koplopers reed. Sinds april heeft NS de meeste enkeltjes geschrapt en rijden er in de planning tot grofweg 8 uur 's avonds 2 gekoppelde koplopers. Helaas blijft ook na 8 maanden verdere verbetering nog uit. Rond de ochtendpiek van een uur of 10-11 en in de avond als men weer overstapt op losse koplopers ontstaan er nog werkelijks capaciteitsproblemen. De bedrijfsvoering van de NS is echter zo log dat een oplossing nog steeds op zich laat wachten..

Reageer