10 minuten dienstregeling nijmegen-amsterdam

• 3 October 2021
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Sinds een paar weken is er de trial op woensdag van de 10 minuten dienstregeling Nijmegen-Amsterdam. Helaas wordt ik door deze regeling flink gedupeerd. De trein in 6:16 uit Arnhem stopt ineens niet meer in Driebergen waardoor ik niet op tijd op mijn werk kan zijn in het ziekenhuis op de Uithof Utrecht.Ik kan niet eerder in Arnhem zijn omdat ik  de eerste trein uit Didam heb. Ik ben gaan wonen in Didam vanwege de perfecte verbinding voor mij naar Utrecht en wordt ineens de dienstregeling omgegooid.Ik begrijp niet dat dit zomaar kan.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De communicatie is inderdaad beneden de maat. 

Maar het is wel beleid van de Rijksoverheid om dit project door te drukken. Er zijn inmiddels enorme investeringen door ProRail gedaan zodat met ingang van de nieuwe dienstregeling dit gerealiseerd gaat worden. 

Helaas moet er op woensdagen blijkbaar proefgedraaid worden om uit te vinden of het in december wel gaat werken. Reizigers die vertrouwen op de huidige dienstregeling worden hierdoor gedupeerd. NS zou daar veel meer aandacht voor moeten hebben.

Reputatie 6

De reiziger staat bij NS altijd op 1, 2 en 3 volgens hun missiestatement, helaas hebben ze er niet bijgezet behalve als het oNS niet uitkomt. :grin:

Reputatie 7

Er zijn inmiddels enorme investeringen door ProRail gedaan zodat met ingang van de nieuwe dienstregeling dit gerealiseerd gaat worden. 

Tja. Zonde van het geld. Waarom die 6x per uur hier zo nodig werd en wordt gevonden blijft een raadsel. Verbindingen naar en van kleinere stations worden de dupe.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben gaan wonen in Didam vanwege de perfecte verbinding voor mij naar Utrecht en wordt ineens de dienstregeling omgegooid.Ik begrijp niet dat dit zomaar kan.

Ergens gaan wonen op basis een dienstregeling is natuurlijk geen verstandig idee. Dienstregelingen veranderen ieder jaar dus je hebt geen enkele garantie.

Reageer