1100 Den Haag - Eindhoven rijdt niet? | NS Community

1100 Den Haag - Eindhoven rijdt niet?


Badge +3

Zie https://treinposities.nl/ritinfo/20220602/1173

Iemand wilde rond 19:18 van Den Haag naar Breda maar alle perrons waar de intercity’s naar Eindhoven normaal staan waren leeg. Blijkt dus na 18:48 (de 1171) vanaf Rotterdam te vertrekken.

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11518-2-juni-2022-werkzaamheden-den-haag-rotterdam-breda-hsl

Slechte zaak, want de 1173 zou om 19:41 al in Rotterdam moeten zijn 😥

En dit (na mijn ‘uitzoekwerk’):

Opvallend dat zowel de NS medewerker op het station en de webcare dit antwoord niet hadden.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Webcare zegt wel vaker dingen die niet kloppen. Webcare kijkt ook in zo'n geval ook maar in de reisplanner en weet ook niet altijd welke treinen er normaal rijden en op welke tijd. Webcare heeft het (volgens mij) ook erg druk met alle vragen, waardoor ze niet zoals jij en ik alle tijd hebben om dit soort dingen, die mensen gewoon zelf kunnen checken in de reisplanner en werkzaamhedenpagina, tot op de bodem uit te zoeken. Niet goed natuurlijk dat webcare verkeerde info geeft, maar ik irriteer me steeds meer aan personen die als een trein niet gaan wel even makkelijk kunnen gaan twitteren maar blijkbaar niet zelf nadenken of checken dat er wel eens werkzaamheden kunnen zijn. Zelf nadenken is er bij veel mensen niet meer bij tegenwoordig. En ik vind ook dat niet ieder lullig probleempje wat iemand Twitter op slingert ook maar hier geplaatst hoeft te worden. 

Nogmaals, iemand die pas op het station ziet dat de sporen waarvan normaal een bepaalde trein vertrekt leeg zijn en die trein ook niet op de schermen staat, heeft niet de reisplanner en/of de werkzaamhedenpagina gecheckt. Je kan vinden wat je vind van het “check-de-reisplanner-advies” en de informatievoorziening van NS wat betreft werkzaamheden (en ja, ik vind daar ook iets van), maar ik ben in mijn treinforens jaren nooit verrast door een trein die door werkzaamheden niet reed. 

De NS medewerker op het station hoeft natuurlijk niet alle werkzaamheden te weten, medewerkers zijn ook aangewezen op de app van de NS en als jij het ook moet uitzoeken dan geldt dat ook voor die medewerker.

Zeker als die trein dan niet in de app staat omdat de NS dat “overzichtelijker” vindt dan wordt het lastig om het meteen te zien.

Reputatie 7
Badge +3

Net als Jeroen zie ik niet de toegevoegde waarde om dit soort dingen ook nog hier te plaatsen. In bepaalde gevallen zou dan wel zo kunnen zijn, bv wanneer er hier ook al dezelfde klachten en/of vragen zijn over een bepaald iets, dan kan het aangeven dat het niet iets is wat maar bij één persoon speelt. Of misschien behoeft iets meer uitleg of onderzoek en kan iedereen hier er over mee discussiëren.

In dit geval geeft de webcare verkeerd advies over of een trein wel of niet rijdt. Dat is niet goed, maar vind ik niet ernstig genoeg om hier ook nog eens te plaatsen. De kwestie had geen antwoord meer nodig, dat was op Twitter al gegeven door jou. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je pas op het perron erachter komt dat de trein niet rijdt heb je niet gedaan wat NS ad nauseam herhaalt “Plan je reis kort voor vertrek”. Als je dat wel checkt en een trein staat niet in de reisplanner, gewoon helemaal niet dus ook niet met een vervallen reisadvies, dan moet er een belletje gaan rinkelen dat er wel eens werkzaamheden zouden kunnen zijn en je dan de werkzaamhedenpagina moet checkten Of eerst de werkzaamheden pagina raadplegen of er op jouw traject werkzaamheden zijn die invloed (kunnen) hebben op je reis. 

Badge +3

Iemand van Webcare zei dat ‘die trein’ gewoon reed om 19.24 of zo, maar dat was dus een Sprinter, of die zat bij (eer)gisteren te kijken vanaf HS? https://treinposities.nl/ritinfo/20220601/1173

Hoe dan ook, ‘die intercity rijdt gewoon’ is onjuiste info (vond de ‘beste reiziger’ ook al). Geen idee hoe lang die werkzaamheden al aangekondigd stonden verder.

Nou ja, het ging om dit https://twitter.com/NS_online/status/1532410498964127752

NS: Er rijden gewoon treinen op dit traject. Dit kun je terugvinden in onze reisplanner op de website. ^KW

Ja er rijden wel treinen (duh!) maar de 1100 (en met name de gewenste 1173) dus tijdelijk niet vanaf Gvc.

Het is verder ‘gesust’ voor de reiziger (en ik werd vriendelijk bedankt), maar dan moet NS niet zeggen dat er niets aan de hand is, toch?

De planners waren up-to-date verder, dat dan weer wel. Het ging mij (en de reiziger) dus om de 1173 die gewoon nog vóór de werkzaamheden had kunnen rijden?

Badge +3

Zelf nadenken is er bij veel mensen niet meer bij tegenwoordig. En ik vind ook dat niet ieder lullig probleempje wat iemand Twitter op slingert ook maar hier geplaatst hoeft te worden. 

Oei, moet ik mij daarover aangesproken voelen?

Geen zorgen, ik maak me er verder niet druk over en ga slapen maar vond het gewoon (weer) ‘een dingetje’ qua communicatie vanuit de NS 😘

 

Reputatie 4

Zolang de informatie over de werkzaamheden op de app meer vragen oproept dan duidelijkheid verschaft neem ik de trein gewoon helemaal niet. En dat is dus vaak. Ook in dit geval: dienstregeling is aangepast. Reistijd +15 minuten. Ik zie gewoon treinen ingepland die de normale reistijden hebben? Wat is dan precies de aanpassing? Moet ik dit zelf gaan uitpluizen? Kom op NS!

Reputatie 7
Badge +3

Als er normaal gesproken elk kwartier een trein vertrekt en nu elk half uur, kun je dus een extra “reistijd” van 15 minuten hebben. 't Komt misschien een beetje krom over, maar in dit geval snap ik de keuze voor zulke communicatie wel. Je kunt vaak niet in een of twee zinnen alle gevolgen voor elke individuele reiziger benoemen.

Zelf uitpluizen wat de precieze aanpassing is, hoeft op zich niet. Daarom is er juist het advies voor elke reis de planner te checken.

Je kunt vaak niet in een of twee zinnen alle gevolgen voor elke individuele reiziger benoemen.

Nou, in dit geval wel:

- De IC Direct Breda-Amsterdam rijdt niet tussen Breda en Rotterdam.

- De IC Eindhoven-Den Haag rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag, maar rijdt vanaf Rotterdam als IC Direct door naar Schiphol en Amsterdam.

Reputatie 7
Badge +3

Dan nog hebben veel mensen geen idee wat dit voor hun reis betekent. Niet iedereen weet van elke trein waar-ie in zit waar die is vertrokken en wat de uiteindelijke eindbestemming is. En het zegt ook niks over eventuele gewijzigde vertrektijden of extra reistijden. Ik zou zelf met jouw omschrijving veel meer vraagtekens hebben dan met de communicatie die NS nu gebruikt.

Voor de details moet je natuurlijk in de reisplanner zijn. Overigens zijn de gevolgen in dit geval vrij minimaal dus ik kan me voorstellen dat NS daar geen hele publiciteitscampagne voor optuigt.

Zelf nadenken is er bij veel mensen niet meer bij tegenwoordig. En ik vind ook dat niet ieder lullig probleempje wat iemand Twitter op slingert ook maar hier geplaatst hoeft te worden. 

Oei, moet ik mij daarover aangesproken voelen?

Geen zorgen, ik maak me er verder niet druk over en ga slapen maar vond het gewoon (weer) ‘een dingetje’ qua communicatie vanuit de NS 😘

 

Maar wat is nou de toegevoegde waarde om het dan hier te plaatsen en een discussie te beginnen, in mijn ogen is die er namelijk niet.  Als je een klacht er over hebt dan weet jezelf ook de weg bij de NS en het antwoord. Ik zou zeggen bespaar je de moeite om iets hier neer te zetten wat elders is voorgevallen.

Reageer