beantwoord

3000 van/naar Den Helder of Anna Paulowna

  • 15 December 2016
  • 41 reacties
  • 1354 Bekeken

Beste NS,

Vandaag is de derde keer in een week dat ik geplaagd ben door een trein die de eindstreep Den Helder niet gehaald heeft. Dit al bij vertragingen waarbij de kruising in Anna Paulowna niet gehad

Waarom heeft de NS ervoor gekozen om de keertijd van 40 minuten te verkorten tot 10 minuten? Is dit een tijdelijke situatie of permanent?

Graag hoor ik van u,
icon

Beste antwoord door Miriam NS 12 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 3
Sorry voor de verwarring alhier, maar ik veronderstelde dat een reservestel ook gelijk lang keren betekende i.c.m. lang keren van personeel. Dit is dus (helaas) allemaal niet waar, want het blijkt gewoon een leuke marketingstunt te zijn, want zonder personeel heb je er gewoon niks aan.
@Heren hierboven: Wat betreft de wijzigingsbladen, zoek voor de gein even de editorial deadline op van het wijzigingsblad van 13 februari. Hint: 19 december.
Dat is de deadline van ProRail, maar is die deadline ook voor de interne personeelsdiensten van de NS van toepassing? Immers het lang keren van personeel vereist geen veranderingen in de treinpaden, alleen in de dienstroosters zelf. ProRail heeft hier naar mijn idee niets mee te maken dus, of zit er een vage constructie dat ProRail vereist dat je 8 weken van te voren opgeeft welke machinist de trein rijdt?
UPDATE: Ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling. Zodra ik deze ontvang zal ik dit laten weten.
UPDATE: Ik heb nog geen bericht ontvangen en daarom nogmaals een reminder verzonden.
Miriam, ik vind je een topper dat je je zo voor ons inzet 🙂. Ben benieuwd naar de terugkoppeling 🙂.
Bedankt FabiBro 🙂 Ik ben ook benieuwd!
UPDATE: Ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Waarom duurt het zo lang voordat een andere afdeling terugkoppeling geeft?
Reputatie 7
Dit kan te maken hebben met de vele vragen die ze krijgen van (onder andere) ons. We doen ons best!
Mmmmm de 3056 niet gereden Anna Paulowna - Den Helder... Hoop achterblijvers op Anna Paulowna. Why?
Reputatie 4
Because NS op tijd rijden van treinen belangrijker vindt dan op tijd arriveren van reizigers.
3035 ook niet gereden vandaag. Word nu weer heel vervelend NS.
Voor uw infornatie NS; staanplaatsen in de 3037 vanaf Anna Paulowna...
Ik heb de volgende terugkoppeling van onze dienstregeling specialisten ontvangen.

De korte kering in Den Helder leidde in de eerste dagen van de dienstregeling inderdaad bij verstoringen tot problemen, omdat dan in een aantal gevallen al werd gekeerd in Anna Paulowna. Om dit op te vangen is er buiten de spits een reservetreinstel in Den Helder geplaatst. Hierdoor is er in veel gevallen een trein beschikbaar om op tijd uit Den Helder te vertrekken indien de trein die afkomstig is uit Amsterdam grote vertraging heeft.

Als er geen verstoringen zijn dan is er sprake van een korte kering en komen inderdaad de Intercity’s aan op spoor 3 en vertrekken daar na 8 minuten weer voor de terugweg. Overigens is het niet uitgesloten dat het voor de bijsturing in specifieke gevallen bij grote vertraging toch nodig is om treinen eerder te laten keren om te zorgen dat weer zo spoedig mogelijk conform dienstregeling wordt gereden.
Beste Mirjam, ik herken mij niet in bovenstaande reactie. Er staat wel degelijk een reservetreinstel klaar op Den Helder, echter is er geen personeel beschikbaar die die trein rijdt bij een vertraging. Mijn ervaring blijft ook dat bij 10 minuten vertraging de trein in Anna Paulowna gekeerd wordt.

Ik trek dus in twijfel wat uw afdeling u heeft verteld. Jammer 😞
Dat is inderdaad jammer FabiBro, ik zal dit richting de specialisten terugkoppelen.

Reageer