beantwoord

3000 van/naar Den Helder of Anna Paulowna

  • 15 December 2016
  • 41 reacties
  • 1354 Bekeken

Beste NS,

Vandaag is de derde keer in een week dat ik geplaagd ben door een trein die de eindstreep Den Helder niet gehaald heeft. Dit al bij vertragingen waarbij de kruising in Anna Paulowna niet gehad

Waarom heeft de NS ervoor gekozen om de keertijd van 40 minuten te verkorten tot 10 minuten? Is dit een tijdelijke situatie of permanent?

Graag hoor ik van u,
icon

Beste antwoord door Miriam NS 12 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

41 reacties

Dat is inderdaad jammer FabiBro, ik zal dit richting de specialisten terugkoppelen.
Beste Mirjam, ik herken mij niet in bovenstaande reactie. Er staat wel degelijk een reservetreinstel klaar op Den Helder, echter is er geen personeel beschikbaar die die trein rijdt bij een vertraging. Mijn ervaring blijft ook dat bij 10 minuten vertraging de trein in Anna Paulowna gekeerd wordt.

Ik trek dus in twijfel wat uw afdeling u heeft verteld. Jammer 😞
Ik heb de volgende terugkoppeling van onze dienstregeling specialisten ontvangen.

De korte kering in Den Helder leidde in de eerste dagen van de dienstregeling inderdaad bij verstoringen tot problemen, omdat dan in een aantal gevallen al werd gekeerd in Anna Paulowna. Om dit op te vangen is er buiten de spits een reservetreinstel in Den Helder geplaatst. Hierdoor is er in veel gevallen een trein beschikbaar om op tijd uit Den Helder te vertrekken indien de trein die afkomstig is uit Amsterdam grote vertraging heeft.

Als er geen verstoringen zijn dan is er sprake van een korte kering en komen inderdaad de Intercity’s aan op spoor 3 en vertrekken daar na 8 minuten weer voor de terugweg. Overigens is het niet uitgesloten dat het voor de bijsturing in specifieke gevallen bij grote vertraging toch nodig is om treinen eerder te laten keren om te zorgen dat weer zo spoedig mogelijk conform dienstregeling wordt gereden.
Voor uw infornatie NS; staanplaatsen in de 3037 vanaf Anna Paulowna...
3035 ook niet gereden vandaag. Word nu weer heel vervelend NS.
Reputatie 4
Because NS op tijd rijden van treinen belangrijker vindt dan op tijd arriveren van reizigers.
Mmmmm de 3056 niet gereden Anna Paulowna - Den Helder... Hoop achterblijvers op Anna Paulowna. Why?
Reputatie 7
Dit kan te maken hebben met de vele vragen die ze krijgen van (onder andere) ons. We doen ons best!
Waarom duurt het zo lang voordat een andere afdeling terugkoppeling geeft?
UPDATE: Ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
Bedankt FabiBro 🙂 Ik ben ook benieuwd!
Miriam, ik vind je een topper dat je je zo voor ons inzet 🙂. Ben benieuwd naar de terugkoppeling 🙂.
UPDATE: Ik heb nog geen bericht ontvangen en daarom nogmaals een reminder verzonden.
UPDATE: Ik ben nog in afwachting van een terugkoppeling. Zodra ik deze ontvang zal ik dit laten weten.
@Heren hierboven: Wat betreft de wijzigingsbladen, zoek voor de gein even de editorial deadline op van het wijzigingsblad van 13 februari. Hint: 19 december.
Dat is de deadline van ProRail, maar is die deadline ook voor de interne personeelsdiensten van de NS van toepassing? Immers het lang keren van personeel vereist geen veranderingen in de treinpaden, alleen in de dienstroosters zelf. ProRail heeft hier naar mijn idee niets mee te maken dus, of zit er een vage constructie dat ProRail vereist dat je 8 weken van te voren opgeeft welke machinist de trein rijdt?
Reputatie 3
Sorry voor de verwarring alhier, maar ik veronderstelde dat een reservestel ook gelijk lang keren betekende i.c.m. lang keren van personeel. Dit is dus (helaas) allemaal niet waar, want het blijkt gewoon een leuke marketingstunt te zijn, want zonder personeel heb je er gewoon niks aan.
Reputatie 4
Misschien begrijp ik het begrip "editorial deadline" verkeerd, maar de 1e melding alhier dat dit in dat wijzigingsblad staat is van 15 december.
@Heren hierboven: Wat betreft de wijzigingsbladen, zoek voor de gein even de editorial deadline op van het wijzigingsblad van 13 februari. Hint: 19 december. Een week na ingang dienstregeling 2017 is het wijzigingsblad voor februari dus al gesloten 🙂
Hoi Coda, spijtig om te lezen dat dit op 8 februari mis is gegaan. Ik ga even voor jullie navragen hoe het nu zit met deze situatie. Zodra ik meer weet zal ik dit aan jullie laten weten.
Ik zie niets terug van een lange kering in het nieuwe wijzigingsblad, alle treinen keren a.s. maandag op spoor 3 volgens de dienstregeling wat natuurlijk niet kan als er lang gekeerd gaat worden. Dus hoe zit dit nu?
8-2 was het weer raak, gestrand in Anna Paulowna, wacht maar even op de volgende trein. Met een beetje geluk heeft deze geen vertraging en gaat Den Helder lukken. Geen bus van de NS, maar gevalletje ' zoek het maar uit'. Thuisfront gebeld en weer opgehaald. Wel elke maand keurig de maandkaart betalen, dat nou weer wel. Chapeau NS !
Reputatie 3
Maak er maar 'het' wijzigingsblad voor februari van, zo veel zijn er nu ook weer niet (feb/apr/jun/sep/okt, 5 dus maar). Het gaat inderdaad in per 13 februari, als ik in de systemen kijk, zie ik dat er gewoon nog kort gekeerd wordt. Waarschijnlijk kiest men voor het nieuwe wbl om de wijzigingen in te voeren, omdat de planners een nieuw rooster voor het personeel moeten maken, en dat gaat wat makkelijker als je toch al een nieuw wbl hebt.
Reputatie 4
En ja hoor... Naar de NOS toe; we hebben t opgelost... De 3058 rijdt met 9 minuten vertraging tot.... Anna Paulowna...de kerende 3077 rijdt niet vanaf Den Helder... niet vanaf Den Helder Zuid, maar vanaf Anna Paulowna. Lekker bezig; NS; waar is die beloofde reservetrein nu?

Jan-Mark vermeldt hierboven dat de reservetrein (c.q. langere omkeertijd) in een wijzigingsblad voor februari staat. Waarschijnlijk vergeten door N(O)S dat erbij te vermelden.
Hoi FabiBro, jammer om dit te lezen. Ik kan op dit moment niet meer doen dan dit signaal nogmaals aankaarten, dat ga ik dus ook doen. Ik hoop dat jullie snel verbetering merken.
En ja hoor... Naar de NOS toe; we hebben t opgelost... De 3058 rijdt met 9 minuten vertraging tot.... Anna Paulowna...de kerende 3077 rijdt niet vanaf Den Helder... niet vanaf Den Helder Zuid, maar vanaf Anna Paulowna. Lekker bezig; NS; waar is die beloofde reservetrein nu?

Reageer