Haai,
Iemand wees mij er op dat de 816 volgens de dienstregeling op maandag zou moeten rijden vanaf Steenwijk (de eerste trein op de vertrekstaat). Maar, deze trein rijdt in werkelijkheid nooit.
Nu staat deze trein voor komende maandag wél ingepland vanaf Leeuwarden/Steenwijk, maar dit lijkt een uitzondering. Op treinposities kan je terugkijken en je zult zien dat op de maandagen ervoor de trein vanaf Zwolle pas rijdt.
Waardoor komt dit?
Het klopt dat deze trein sinds het begin van de huidige dienstregeling op maandag nog nooit gereden heeft alhoewel hij wel gewoon iedere week in de planning staat. Op treinposities.nl wordt alleen aangegeven dat hij op maandag in Zwolle of Lelystad start maar niet wat was de reden daarvan is.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de onderhoudsplanning van ProRail waardoor het baanvak Leeuwarden-Zwolle op maandagmorgen te laat beschikbaar komt maar dat is slechts een gok van mijn kant. Het feit dat hij komende maandag ook weer gewoon in de planning staat lijkt me geen enkele garantie dat hij wel zal rijden.
De gok van Tamzin is correct. Iedere zondag- op maandagnacht is een deel van Leeuwarden niet beschikbaar. Ik vermoed dat NS deze trein graag zou rijden en dat de 'basis jaarplanning' ook wel zo is, maar de trein in de praktijk bijna nooit zal rijden helaas.
Zie ook Dit topic
Wat jammer, dat ligt dus aan ProRail?
Dan vraag ik me af, waarom staat er op de vertrekstaat dat deze trein altijd rijdt? Ik zie geen uitzonderingen vermeld staan.
Omdat NS deze trein in de jaardienst (=basis van iedere week) gevraagd en ook gekregen heeft. Daarna heeft ProRail bedacht iedere zondag- op maandagnacht het spoor buiten dienst te nemen...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.