Echter, vandaag bleek het in de praktijk heel anders en ben ik vandaag dubbel(!) zoveel reistijd kwijt geweest als normaal (alles bij elkaar 3 uur ipv mijn gebruikelijke 1,5 uur).
's Ochtends waren er treinen die uitvielen, de eerste ruim van tevoren aangekondigd, de laatste last-minute. Later op de dag was het aantal treinen beperkt tot alleen maar de 2 sprinters per uur met eindbestemming Amsterdam ipv Haarlem. Dit is natuurlijk véél te weinig, zeker voor in de spits. Het gevolg: overvolle treinen en een hoop ongemak.
Zijn dit opstartproblemen? Ligt het eraan dat storingen minder goed op te vangen zijn doordat er minder speling is met andere treinen en sporen?
M.a.w. gaat de situatie zoals vandaag nog vaker voorkomen of was dit toeval?
Beste antwoord door Jouke NS
Ik zie in meerdere topics onvrede voorbij komen over de werkzaamheden en dan met name de informatievoorziening, of het ontbreken hiervan, en de gevolgen op andere trajecten. Ik heb hierover contact opgenomen met de Operationeel Manager van de regio en zij geven aan dat er ook diverse problemen zijn binnengekomen. Zij kijken op dit moment wat er wel en niet aangepast kan worden om de problemen te verminderen. Ik ga wel eerlijk zeggen dat ik niet verwacht dat de overlast in zijn geheel wordt weggenomen. Deze werkzaamheden zijn erg complex, uitgebreid en hebben hierdoor ook een erg groot effect. De aansluitende trajecten moeten echter wel goed voorzien blijven om grote overlast te voorkomen.
Bekijk origineel