beantwoord

aangepaste dienstregeling sprinter, Utrecht - Tiel / Den Bosch

• 26 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

Sinds de werkzaamheden rond station Geldermalsen eerder deze maand, lijken de sprinters die van Utrecht naar Tiel en Den Bosch rijden te zijn gewisseld van tijdslot.

Het gekke is dat ik hier nergens iets van officiële berichtgeving van heb gezien. En lokaal personeel bij navraag ook niet leek te weten waarom dit was gewijzigd.

Nu is een wijziging op zichzelf nog wel iets waar ik mee kan leven, maar sinds deze wijziging lijkt de trein richting Den Bosch (die ik nodig heb om in Zaltbommel te komen) consequent vertraging te hebben.

En stapte ik vanochtend zelfs uit frustratie weer uit de trein, aangezien de reisinformatie in de trein aangaf dat het de sprinter naar Tiel zou zijn, die toen ik buiten stond versprong naar 's-Hertogenbosch. En ik nog maar net optijd det trein weer in komen voordat de deuren permanent dicht gingen.

Lang verhaal kort, wat is er aan de hand op dit traject? En waarom is de communicatie hierover zo gebrekkig?

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 augustus 2020, 08:17

Door het omwisselen van de eindbestemmingen van de sprinters naar Tiel en ‘s-Hertogenbosch is de overstap in Tiel van en naar de stoptrein naar Arnhem sterk verkort. Deze verbetering is mogelijk gemaakt door de aanleg van het perron bij spoor 1, wat bij de afgelopen werkzaamheden is gerealiseerd.

Door het omwisselen van de eindbestemmingen verbeteren ook andere overstappen; zo profiteren ook 1200 reizigers die een overstap in ‘s-Hertogenbosch hebben, bijvoorbeeld van en naar de sprinter naar Breda. Sommige overstappen zijn ook langer geworden, maar meer reizigers hebben voordeel van deze wijziging dan nadeel.

Om reizigers meteen na de werkzaamheden van de kortere overstaptijd te laten profiteren, is deze wijziging in de dienstregeling gedurende het jaar doorgevoerd en niet bij de jaarlijkse wijziging van de dienstregeling in december. Kennelijk vond NS de wijziging niet ingrijpend genoeg om reizigers hier uitgebreid over te informeren.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Door het omwisselen van de eindbestemmingen van de sprinters naar Tiel en ‘s-Hertogenbosch is de overstap in Tiel van en naar de stoptrein naar Arnhem sterk verkort. Deze verbetering is mogelijk gemaakt door de aanleg van het perron bij spoor 1, wat bij de afgelopen werkzaamheden is gerealiseerd.

Door het omwisselen van de eindbestemmingen verbeteren ook andere overstappen; zo profiteren ook 1200 reizigers die een overstap in ‘s-Hertogenbosch hebben, bijvoorbeeld van en naar de sprinter naar Breda. Sommige overstappen zijn ook langer geworden, maar meer reizigers hebben voordeel van deze wijziging dan nadeel.

Om reizigers meteen na de werkzaamheden van de kortere overstaptijd te laten profiteren, is deze wijziging in de dienstregeling gedurende het jaar doorgevoerd en niet bij de jaarlijkse wijziging van de dienstregeling in december. Kennelijk vond NS de wijziging niet ingrijpend genoeg om reizigers hier uitgebreid over te informeren.

Reageer