aangepaste tijden stoptrein richting haarlem | NS Community
beantwoord

aangepaste tijden stoptrein richting haarlem

  • 16 December 2021
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS, kunnen jullie mij uitleggen waarom de stoptrein van en naar Hoorn ineens op andere tijden vertrekt? Door deze aanpassing valt mijn eerdere aansluiting in Haarlem richting den haag centraal weg en moet ik of 2x overstappen of heb ik per dag bijna een half uur extra reistijd. Kan dit teruggedraaid worden?

icon

Beste antwoord door Treinspotter Ruben 16 December 2021, 15:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

De SPR tussen Hoorn-Amsterdam CS en de SPR tussen Zandvoort en Amsterdam CS zijn omgewisseld. Dat wil zeggen dat beide treinen nu een kwartier eerder of later vertrekken, net hoe je het ziet. 

Beste NS, kunnen jullie mij uitleggen waarom de stoptrein van en naar Hoorn ineens op andere tijden vertrekt? 

De door @Treinspotter Ruben aangegeven wijziging Is doorgevoerd om de slechte aansluitingen in Hoorn te verbeteren.

Voor reizigers naar Den Haag CS betekent dit een extra overstap in Leiden, voor reizigers naar Den Haag HS, Delft en Rotterdam juist een overstap minder. Misschien is uit/instappen in Den Haag Laan van NOI of Den Haag HS een alternatief voor je?

Reputatie 6

Beste NS, kunnen jullie mij uitleggen waarom de stoptrein van en naar Hoorn ineens op andere tijden vertrekt? 

De door @Treinspotter Ruben aangegeven wijziging Is doorgevoerd om de slechte aansluitingen in Hoorn te verbeteren.

Voor reizigers naar Den Haag CS betekent dit een extra overstap in Leiden, voor reizigers naar Den Haag HS, Delft en Rotterdam juist een overstap minder. Misschien is uit/instappen in Den Haag Laan van NOI of Den Haag HS een alternatief voor je?

Ligt beetje aan waar je in Den Haag moet zijn hoe gunstig HS of Laan van Noi is tov CS. Laan van Noi heb ik ook vaak gebruikt toen ik er nog woonde als dat sneller was dan wachten op volgende trein naar CS. En daar verder met de tram (die via CS naar mijn wijk ging). 

Reageer