Aanpassingen dienstregeling 2017

• 24 november 2016
  • 72 reacties
  • 5928 Bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

Heb ik ook last van: Tilburg Reeshof - Houten 28 minuten wachten in Den Bosch
Ik vind het niet erg dat de Sprinter 's morgens (Utr Zuilen - Amsterdam) 5 minuten eerder komt (ben benieuwd of ie nu wel minimaal 20% van de tijd op tijd komt) maar om de Sprinter in de spits(!) van 18:27 naar 18:43 te schuiven is op zijn lichtst gezegd wel wat... uhm... ongemakkelijk. Mijn reistijd is zo in totaal 20 min per dag langer. Willen jullie dat er nog meer mensen de altijd al volle Intercity naar Utrecht CS pakken, anders zie ik er niet echt nut in. En Utrecht CS is juist aangepakt om meer diensten aan te kunnen. Veel mensen werken tot 18:00 en als je in Amsterdam centrum werkt, duurt je gemiddelde reistijd naar het station zo'n 20 minuten. De logica om mensen maar lang te laten wachten op hun trein naar huis ontgaat mij nogal. Ik zie een trein van 17:35, kan die niet ook nog om 18:35 gezet worden? Zullen jullie een hoop reizigers mee helpen. Want die van 18:27 was altijd goed bezet. Jammer dat er niet meer rekening wordt gehouden met mensen die niet met intercity's hoeven (en willen) rijden.
Ik merk dat de aansluitingen van de sprinters vanuit Amsterdam Lelylaan op de intercity's naar Leiden en verder wel erg slecht zijn geworden. Als de sprinters V21/52 en V07/37 een paar minuten eerder zouden vertrekken zouden ze geweldige aansluitingen bieden op Schiphol. Nu begrijp ik dat de westtak een zeer druk traject is waar het lastig schuiven is, maar het zou de mensen die vanuit Amsterdam Nieuw-West verder willen reizen dan Leiden (en dat zijn er redelijl wat) wel weer fatsoenlijke verbindingen bieden. Sloterdijk ligt voor de meeste mensen uit Amsterdam Nieuw-West namelijk niet echt om de hoek.
Beste Frank, volgens NS reisplanner zal de trein vanuit Alkmaar richting Schiphol met aankomst 0553u alleen deze week rijden. Vanaf volgende week rijden ze toch weer volgens nieuwe dienstregeling. Hoe kan dit?
Kunnen de sprinters Almere - Utrecht en vv niet stoppen op Hollandsche Rading? Door de verschuiving van de dienstregeling van de sprinters Utrecht - Weesp - Den Haag (nu Hoofddorp) met een kwartier zijn AL mijn aansluitingen op Utrecht én Hilversum weg. Gevolg: lange overstaptijden en per enkele reis + 15 minuten. En dat twee maal per dag, vijf keer per week. Niet echt een pretje. En 's avonds van Amsterdam Holendrecht via Utrecht Centraal naar Hollandsche Rading is helemaal niet meer te doen. Totaal geen aansluiting meer.
Oplossing: de sprinters Almere - Utrecht laten stoppen op Hollandsche Rading; ze stoppen nu ook ineens op Hilversum Sportpark. Is dit mogelijk? Ik zal echt niet de enige zijn die veel vervelende gevolgen ondervindt van de verschuiving van de dienstregeling.
Reputatie 3
Nee, dit is niet mogelijk, anders ontstaan er problemen in Hilversum en Utrecht. De stop in Sportpark is er overigens altijd al geweest voor de treinen richting Almere. Het is al sinds jaar en dag zo dat de trein richting Almere niet stopt in Hollandsche Rading, en de trein richting Amsterdam wel. Meer informatie over Hilversum vindt u hier: https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/lang-blijven-deze-onhandigheden-bestaan-29535/index1.html#post188780
Dag Marlies21c. In een ander topic heb ik de vraag beantwoord: https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/dienstregeling-2017-28101?postid=190945.
Beste Frank Visser, de eerste twee treinen vanaf Amsterdam naar Enkhuizen staan voor aanstaande zondag nog steeds niet in de reisplanner. Wanneer is bekend of deze treinen gaan rijden? Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Reputatie 6
Badge +1
Als ze nu nog niet in de reisplanner staan gaan ze niet rijden 😞 wat zouden de vertrektijden moeten zijn?
In mijn planner rijdt de eerste trein op zondag van Amsterdam naar Enkhuizen om 8:06u, en dat heeft hij afgelopen zondag ook gedaan zo te zien.

Edit: ik zie dat Frank Visser belooft dat de eerste trein om 7:06u zal gaan rijden.
Hoi casparwijnen, ik zie dat het inderdaad nog niet in de Reisplanner staat. Ik heb uitgevraagd hoe dit kan aangezien het in bovenstaand bericht van mijn collega wel beloofd is. Morgen ben ik weer op het forum en dan weet ik meer. Ik kom er op terug!
Jammer dat ondanks de Schiphol wijziging de aansluitingen Sassenheim a' dam Zuid niet op tijd gaan
Casparwijnen de reis staat in de Reisplanner hoor! Hij stond op de planning om toegevoegd te worden aan de Reisplanner. Als je niks had gemeld en ik het niet had doorgegeven was de reis 16 uur voorafgaand aan de vertrektijd in de Reisplanner verschenen. Als je nu de Reisplanner checkt dan zul je zien dat zondag de eerste trein van Amsterdam naar Enkhuizen om 07:01 vertrekt (de 4516). De komende zondagen staan er nog niet in. Dit zal verwerkt worden in de reguliere update van de Reisplanner en er uiteraard wel voor 25 december in staan.
goedemorgen,
afgelopen maa/din heb ik vroege diensten gehad en zag tot mijn grote blijdschap dat de eerste treinaansluiting den helder-schiphol toch aangepast was naar 4min overstap op sloterdijk zodat ik toch (en met mij meerderen uit de NOORDKOP) op tijd op mijn werk kon zijn en niet 18min hoefde te wortelschieten op zaandam.
helaas zie ik nu net in de app dat dit toch weer veranderd is? en dat de overstap toch weer op zaandam geworden is incl 18min wortelschieten?
was de aanpassing alleen in de eerste week in de hoop dat mensen zouden stoppen met klagen over de nieuwe dienstregeling ofzo? willen jullie mensen de auto in jagen?
beetje jammer dit. was ik toch nog een heel klein beetje blij met de nieuwe dienstregeling en had ik toch nog een beetje het gevoel dat ns naar haar klanten luistert maar dat is nu wel weer om zeep geholpen...
Reputatie 7
Die van .34 over het uur vertrek uit Den Helder zie ik nog steeds met 4 min overstaptijd..
Ik pak de eerste trein van 0507 op den helder zuid. Helaas moet ik met late/nachtdiensten idd de trein een half uur eerder nemen om op tijd op mn werk te zijn sinds de nieuwe dienstregeling. Voor een vroege dienst is een treintje eerder pakken dus geen optie
Reputatie 5
Niet om het een of ander, maar de ns moet ergens een grens trekken wanneer de eerste trein rijdt. Ik vind overigens 5:07 al erg vroeg voor een eerste trein. Ik weet niet hoe de situatie is, maar de ns kan niet rijden voor 10-20 mensen denk ik.
Niet om het een of ander, maar de ns moet ergens een grens trekken wanneer de eerste trein rijdt. Ik vind overigens 5:07 al erg vroeg voor een eerste trein. Ik weet niet hoe de situatie is, maar de ns kan niet rijden voor 10-20 mensen denk ik.

niet om het een of ander, maar die trein rijdt al minstens 2jaar (zolang ik op schiphol werk iig) om 0507. t/m 10 dec was er een prima overstap naar schiphol waardoor ik (en met mij meerderen) op tijd voor aanvang vroege dienst op schiphol kon zijn. ik denk dat ik gemiddeld 1x p/wk zelfs gebruik kon maken van de onofficiele crossplatform overstap op zaandam. sinds de nieuwe dienstregeling kon dit niet meer. niet alleen ik heb hierover geschreven op het forum. vorige week (11/12) dec was dit aangepast en kon ik toch wel cf officiele overstap op sloterdijk op tijd zijn op mijn werk. helaas kwam ik er vanmorgen achter dat dit weer terug is gedraaid
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind overigens 5:07 al erg vroeg voor een eerste trein.
Zeker nog nooit in Belgie of Duitsland geweest.
Reputatie 5
Ik ben niet anders gewend dan Oost-NL waar de eerste trein pas om 6:02 vertrekt, haha
De eerste treinen in Oost-Nederland (lees: Enschede, Groningen en Leeuwarden) vertrekken ruim voor 6:00u, namelijk rond 4:45u...
Het id vanaf sep 2016 al klote! Elkekeer op welke dag dan ook dat jemoet reizen tussen zuphen en zwolle altijd vertraging en dan red je nooit je overstap kan je weer een half uur wachten.. Terug weg lelystad nasr zwolle zelfde probleem.. Ze geven je 5 min overstap tijd masr word er wl aan de mensen gedacht die niet snel kunnen lopen of rennen?? Nee want wacht maar lekker met je kind 3 kwartier in de kou.. Nog even en betaal hlemaal niks meer. Ns word duurder en de treinen worden minder!!
Reputatie 2
Welke aanpassingen in de dienstregeling zijn er nu daadwerkelijk gerealiseerd. En wanneer komt het aanpassingenblad uit?
Reputatie 3
Aanpassingen gaan bijna altijd in als het nieuwe wijzigingsblad ingaat, in dezen is dat 13 februari. Nog even wachten dus.
De wijzigingen staan al op deze site: http://locov.nl/actueel/publicaties/ ook het advies van de consumentenorganisaties staat erbij, meer zit er voor februari niet in
In het nieuwste nummer van "Op de rails" van de NVBS (Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen) staat een uitgebreid artikel over de huidige inzet van het NS en ander spoormaterieel in Nederland.
Bijna niet doorheen te komen, maar als je het leest wordt een hoop duidelijk waarom er zoveel overvolle treinen en vertragingen zijn.

De NVBS is geen consumenten organisatie waardoor er veel meer feiten dan emoties bij komen kijken (behalve natuurlijk als er materieel naar de sloop gaat 😃 )

Reageer