beantwoord

Aansluiting in hoofdroute A'dam-Ehv

• 17 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

• Intercity
  • 13 reacties
Op 17 okt. 2016 om 07:52 heeft Roel van W het volgende geschreven:

Ik ga om 06:53 van Amsterdam Centraal naar Eindhoven en kom om 08:13 aan. Bekijk mijn reis op:
http://tinyurl.com/jsazblg

Maar dat ging dus niet: trein kwam 2 min te laat aan in Utr, en de aansluitende trein was te beroerd om te wachten. We konden hem nog aanraken. Lekkere service... niet dus. 1 minuut wachten om deze doorgaande hoofdroute te laten aansluiten is blijkbaar teveel gevraagd - de dienstregeling vab vertrek is blijkbaar belangrijker voor de NS dan de dienstverlening voor aankomst van de reiziger.

Slecht, heel slecht

Ik snap best dat er niet lang gewacht kan worden voor elk soort aansluiting, maar een 'hetzelfde perron'-aansluiting op een hoofdroute moet toch zeker een 1 minuut, of misschien wel 3 minuut, later vertrek kunnen bieden als daarmee de aansluiting van tientallen reizigers gered kan worden!!!

M.vr.gr.,
Een verontwaardigde en teleurgestelde reiziger
icon

Beste antwoord door Frank Visser 17 oktober 2016, 23:16

Vervelend om te horen dat u uw aansluiting heeft gemist! Vaak kan er wel even gewacht worden maar soms past dat niet in de dienstregeling. Ik ken de exacte situatie van deze aansluiting niet maar ik weet wel dat de A2 corridor erg druk is omdat hier niet alleen veel intercity's en sprinters rijden maar ook goederentreinen. Soms moet in dit soort situaties dan een lastige afweging worden gemaakt: even wachten om een aansluiting te blijven bieden of toch vertrekken om verdere vertraging te voorkomen en zo een volgende aansluiting wel te kunnen halen. We hebben in ieder geval ons best gedaan om de nieuwe dienstregeling zo te maken dat hij zo robuust mogelijk is dus dat aansluitingen zo min mogelijk worden gemist en er ruimte is om kleine vertragingen op te vangen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Vervelend om te horen dat u uw aansluiting heeft gemist! Vaak kan er wel even gewacht worden maar soms past dat niet in de dienstregeling. Ik ken de exacte situatie van deze aansluiting niet maar ik weet wel dat de A2 corridor erg druk is omdat hier niet alleen veel intercity's en sprinters rijden maar ook goederentreinen. Soms moet in dit soort situaties dan een lastige afweging worden gemaakt: even wachten om een aansluiting te blijven bieden of toch vertrekken om verdere vertraging te voorkomen en zo een volgende aansluiting wel te kunnen halen. We hebben in ieder geval ons best gedaan om de nieuwe dienstregeling zo te maken dat hij zo robuust mogelijk is dus dat aansluitingen zo min mogelijk worden gemist en er ruimte is om kleine vertragingen op te vangen.

Reageer